Wnioski do pobrania | Projekty i inicjatywy na rzecz mieszkańców DPS
Zamówienia publiczne | Ogłoszenia
Zadania
Lp.
Stanowisko
Zakres zadań
1. DYREKTOR
1) Dyrektor odpowiada za zarządzanie Domem, które wynika z Regulaminu Organizacyjnego i obowiązujących przepisów prawa oraz reprezentowanie go na zewnątrz,
2) Dyrektor jest uprawniony do wydawania zarządzeń, regulaminów , instrukcji oraz upoważnień,
3) Dyrektor Domu wykonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników.
4) Dyrektor jest przełożonym wszystkich pracowników.
5) Za prawidłową gospodarkę finansową Domu odpowiada Dyrektor bądź zgodnie z ustawą o finansach publicznych osoba przez niego upoważniona,
6) Pod nieobecność Dyrektora zastępuje go Kierownik Działu Terapeutyczno – Opiekuńczego.
2. DZIAŁ FINANSOWY
1) bieżące i rzetelne prowadzenie ksiąg rachunkowych ,
2) terminowe sporządzania sprawozdań finansowych oraz innych rozliczeń budżetowych ,
3) sporządzanie planu finansowego,
4) bieżąca analiza finansowa z wykorzystaniem środków budżetowych,
5) sporządzanie sprawozdań z zakresu wynagradzania,
6) kontrola i nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem funduszu płac ,
7) prawidłowe prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym i ZUS ,
8) prowadzenie wartościowej ewidencji środków trwałych , pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
9) prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami ,
10) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i zapewnienie należytej ochrony wartości pieniężnych,
11) terminowe ściąganie należności i dochodzenie roszczeń w sprawach spornych oraz spłaty zobowiązań,
12) prowadzenie ewidencji księgowo – finansowej działalności zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
13) terminowe regulowanie zobowiązań,
14) prowadzenie korespondencji z dostawcami kontrahentami w sprawach spornych,
15) prowadzenie rozliczeń kasowych, bankowych
16) prowadzenie depozytów , ich terminowe rozliczanie,
17) staranne przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów księgowych ,
18) archiwizacja danych księgowych.
3. SAMODZIELNE STANOWISKO
DS KADR
1) prowadzenie spraw osobowych pracowników,
2) prowadzenie dokumentacji związanej z zatrudnieniem,
3) prowadzeniem rejestru wszystkich pracowników zatrudnionych w jednostce , bez względu na czas i okres zatrudnienia,
4) sporządzanie sprawozdań z zakresu zatrudnienia,
5) sprawozdania GUS,
6) prowadzenie rejestru delegacji służbowych ,
7) rozliczanie delegacji służbowych.
4. DZIAŁ
TERAPEUTYCZNO-OPIEKUŃCZY
1) zaspakajanie psychofizycznych i społecznych, bytowych potrzeb mieszkańców zgodnie ze standardem usług świadczonych przez Dom,
2) stworzenie warunków do samodzielności uwzględniając stopień fizycznej i psychicznej sprawności mieszkańców,
3) ustalanie przy udziale mieszkańca indywidualnego planu wspierania i jego realizacja,
4) w uzasadnionych przypadkach udzielanie pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
5) otaczanie przez pracowników działu szczególną troską podopiecznych , u których wystąpiły zaburzenia procesów poznawczych i fizjologicznych,
6) stworzenie atmosfery życzliwości i serdeczności szczególnie w stosunku do nowoprzyjętych mieszkańców ,
7) zapewnienie mieszkańcom bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego poprzez właściwą organizację pracy Domu, ustalanie harmonogramu usług oraz pełnej informacji na ich temat,
8) zapewnienie mieszkańcom pełnej , fachowej opieki z uwzględnieniem różnorodnych form i metod terapii i zabiegów leczniczych, pomocy socjalnej , terapii zajęciowej,
9) prowadzenie profilaktyki chorób i promocji zdrowia poprzez doradztwo w sprawach higieny, pielęgnacji , żywienia oraz konieczności przestrzegania zasad ochrony zdrowia , wykonywanie badań profilaktycznych, dbanie o wysoką jakość sanitarną i utrzymanie czystości
w pomieszczeniach bezpośrednio służących mieszkańcom,
10) stworzenie warunków do rozwoju osobistego mieszkańców i realizacji zainteresowań,
11) wspomaganie mieszkańca w osiągnięciu możliwie pełnej aktywności społecznej,
12) całościowe postrzeganie mieszkańca , z uwzględnieniem i poszanowaniem jego potrzeb religijnych, tradycji , zwyczajów, a w szczególności umożliwienie mu kontynuowania praktyk religijnych zgodnie z jego wyznaniem,
13) nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z rodziną,
14) zapewnienie własnej przestrzeni życiowej mieszkańca oraz przestrzeganie praw mieszkańca , a w szczególności prawa do zachowania godności osobistej , wyboru i zachowania odrębności,
15) współpraca z wolontariuszami ,
16) inicjowanie i organizowanie czynnego życia mieszkańców z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań, poprzez preferowanie form czynnego wypoczynku,
17) umożliwienie udziału w warsztatach terapii zajęciowej, tworzenie kół zainteresowań,
18) organizowanie świąt, uroczystości, okazjonalnych imprez stosownie do możliwości Domu i jego mieszkańców,
19) prowadzenie dokumentacji dotyczącej mieszkańców,
20) rozwiązywanie konfliktów zachodzących między mieszkańcami,
21) załatwienie spraw związanych z pochówkiem zmarłego podopiecznego, odwiedzanie grobów zmarłych mieszkańców Domu.
5. DZIAŁ
OBSŁUGI GOSPODARCZEJ
1) prowadzenie zakładowego archiwum ,
2) pomoc techniczno – informatyczna,
3) przyjmowanie i wysyłanie korespondencji Domu oraz prowadzenie jej rejestru,
4) prowadzenie ewidencji obrotu i stanu materiałów, ksiąg inwentarzowych , stanu magazynowego,
5) podnoszenie estetyki pomieszczeń i otoczenia domu,
6) dokonywanie kasacji zużytego i zniszczonego sprzętu
7) organizacja postępowań o zamówienia publiczne, prowadzenie dokumentacji, sporządzanie sprawozdań z zamówień publicznych,
8) planowanie remontów i inwestycji ,
9) wykonywanie drobnych remontów w pomieszczeniach Domu,
10) prowadzenie ewidencji zgłaszanych usterek w obiekcie oraz w miarę możliwości ich usuwanie,
11) dokonywanie cyklicznych przeglądów stanu technicznego budynku i pomieszczeń oraz podejmowanie przedsięwzięć mających na celu poprawę jego funkcjonowania,
12) właściwe eksploatowanie urządzeń i wszelkich instalacji będących na wyposażeniu Domu,
13) zapewnienie prawidłowego zaopatrzenia Domu,
14) ochrona obiektu z uwzględnieniem przepisów BHP i p.poż.,
15) prowadzenie dokumentacji w zakresie BHP,
16) działania mające na celu zabezpieczenie mienia znajdującego się w Domu,
17) dbanie o tereny zielone wokół obiektu, utrzymanie czystości i porządku , odśnieżanie,
18) współpraca i realizacja zaleceń Urzędów, instytucji nadzoru budowlanego, Straży Pożarnej, Urzędu Dozoru Technicznego ,innych.
6. DZIAŁ
OBSŁUGI KUCHNI
1) sporządzanie posiłków dla mieszkańców Domu zgodnie z ustalonym jadłospisem ,
2) czuwanie nad jakością surowców i sporządzanych posiłków,
3) dbanie o prawidłowe funkcjonowanie kuchni
4) przestrzeganie przepisów sanitarno-epidemiologicznych,
5) realizacja zaleceń i sporządzanie dokumentacji dla Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej,
6) opracowanie dekadowych zestawów żywnościowych dla mieszkańców z uwzględnieniem zalecanych norm i zaleceń lekarza w zakresie obowiązującej diety, sporządzanie dziennego zapotrzebowania żywnościowego,
ZADANIA
DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W NAKLE NAD NOTECIĄ 1. Dom Pomocy Społecznej w Nakle nad Notecią, zwany dalej „Domem”, przeznaczony jest dla osób przewlekle somatycznie chorych i działa na podstawie:
ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz.U. z 2009r. Nr 175, poz. 1362 z póź. zm)
ustawy dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z póź. zm.)
ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 ze zm.).
rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz.U. Nr 217 poz. 1837)
2. Dom jest jednostką organizacyjną powiatu nakielskiego zapewniającą kompleksowe wsparcie i całodobową opiekę osobom przewlekle somatycznie chorym. 3. Dom jest jednostką budżetową. 4. Siedziba Domu mieści się w Nakle nad Notecią przy ul. Parkowej 8.
5. Dom ma zasięg powiatowy, a decyzję o skierowaniu do niego i decyzję ustalającą opłatę za pobyt wydaje organ gminy właściwej dla miejsca zamieszkania osoby kierowanej do Domu.
6. Dom zapewnia całodobową opiekę oraz zaspokaja niezbędne potrzeby bytowe, opiekuńcze, wspomagające i edukacyjne na poziomie obowiązującego standardu w zakresie i formach wynikających z indywidualnych potrzeb osób w nim przebywających.
7. Średni miesięczny koszt utrzymania mieszkańca ustala Starosta Nakielski i ogłasza go w wojewódzkim dzienniku urzędowym nie później niż do 31 marca każdego roku.
8. Dom pomocy społecznej pokrywa opłaty ryczałtowe i częściową odpłatność do wysokości limitu ceny, przewidziane w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia oraz umożliwia mieszkańcom Domu korzystanie z przysługujących im na podstawie odrębnych przepisów świadczeń zdrowotnych.
9. Dom może pokryć wydatki ponoszone na niezbędne usługi pielęgnacyjne w zakresie wykraczającym poza uprawnienia wynikające z przepisów o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia.
10. Dom zapewnia mieszkańcom warunki bezpiecznego i godnego życia, intymności i niezależności.
11. Dom, uwzględniając indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne mieszkańca, gwarantuje mu realizację świadczeń o odpowiednim standardzie w następującym zakresie: 1) potrzeb bytowych, zapewniając:
miejsce zamieszkania,
wyżywienie,
utrzymanie czystości i higieny,
odzież, obuwie mieszkańcom, którzy nie mogą ich zakupić z własnych środków finansowych,
2) działań opiekuńczych, polegających na:
pielęgnowaniu w czasie choroby,
usprawnianiu i rehabilitacji mieszkańców,
niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych,
3) działań wspomagających, polegających na:
umożliwieniu udziału w terapii zajęciowej,
umożliwieniu zaspokajania potrzeb religijnych i kulturalnych,
zapewnieniu warunków do rozwoju samorządności mieszkańców,
nawiązaniu i utrzymywaniu kontaktów z rodziną i środowiskiem.
12. W celu realizacji zadań regulaminowych Dom współpracuje z innymi jednostkami pomocy społecznej, zakładami pracy, organizacjami społecznymi, Kościołem Katolickim i innymi kościołami, fundacjami i stowarzyszeniami, urzędami administracji rządowej i samorządem terytorialnym oraz korzysta z pomocy wolontariusz
II. PRAWA I OBOWIĄZKI MIESZKAŃCA 1. Mieszkaniec ma prawo do:
wskazania pracownika pierwszego kontaktu, jeżeli ten wybór jest możliwy ze względu na stan zdrowia mieszkańca i organizację pracy Domu,
do zachowania godności osobistej, niezależności bez względu na stopień niesprawności fizycznej czy umysłowej,
akceptacji i poszanowania oraz do zaspokojenia niezbędnych potrzeb psychicznych, bytowych, społecznych i religijnych, o ile nie narusza to praw innych,
uzyskania stosownej pomocy w zaspokojeniu swoich potrzeb życiowych,
prywatności osobistej, zabezpieczenia swych rzeczy osobistych ,
korzystania z wszelkich usług świadczonych przez Dom i uzyskania pełnej informacji o usługach,
dokonywania wyboru form opieki i terapii oraz decydowania o innych ważnych sprawach osobistych,
uzyskania stosownej pomocy w zapewnieniu sobie ochrony prawnej, w przypadku wystąpienia ograniczenia dbania o własne interesy,
zgłaszania skarg i wniosków do Rady Mieszkańców i Dyrektora Domu,
uczestnictwa w pracach samorządu i wyborach do Rady Mieszkańców,
odwiedzin krewnych i znajomych oraz doświadczania z ich strony pielęgnacji i opieki,
zarządzania własnymi sprawami osobistymi i finansowymi,
uzyskania wyjaśnień w sprawie przepisów regulujących funkcjonowanie Domu,
do zwrotu zapłaty za nieobecność w Domu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami szczegółowymi.
2. Obowiązkiem mieszkańca Domu jest:
dbanie, w miarę możliwości, o higienę osobistą, wygląd zewnętrzny, porządek w swoim najbliższym otoczeniu,
przestrzeganie zasad współżycia, regulaminu Domu oraz innych zarządzeń porządkowych,
poszanowanie praw innych współmieszkańców oraz pracowników Domu,
dbanie o mienie Domu,
ponoszenie opłat za pobyt w Domu,
współdziałanie z zespołem terapeutycznym w ustalaniu optymalnego indywidualnego planu wsparcia.
Wytworzył: Ewa Kistowska (30 sierpnia 2011)
Opublikował: Lidia Bembnista (30 sierpnia 2011, 09:47:58)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2169