Strona archiwalna

Starostwo Powiatowe w Nakle nad Notecią informuje, że niniejsza strona nie jest już aktualnie obowiązującym Biuletynem Informacji Publicznej Starostwa, a stanowi jedynie archiwum dotychczasowych informacji.

Jeśli szukają Państwa aktualnych informacji zapraszamy do aktualnie obowiązującej strony Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem:

pow-nakielski.rbip.mojregion.info

Protokół Nr XLIV/2010

                                       PROTOKÓŁ Nr XLIV/2010
                 z obrad XLIV Sesji Rady Powiatu w Nakle nad Notecią
             odbytej dnia 27 stycznia 2010 r. w godz. od 10.00 do 11.50.
                             w sali konferencyjnej Komendy Powiatowej
                     Państwowej Straży Pożarnej w Nakle nad Notecią.
 
 
Ad. 1 i 2/
           
Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, o godzinie 10.00 otworzyła obrady XLIV Sesji Rady Powiatu. Zaproponowała, by obrady rozpocząć minutą ciszy w celu uczczenia pamięci ofiar trzęsienia ziemi na Haiti.
 
Radni i zaproszeni goście powstali i minutą ciszy uczcili pamięć ofiar trzęsienia ziemi
na Haiti.
 
Następnie Pani Przewodnicząca powitała radnych i gości. Po powitaniu oświadczyła, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w obradach uczestniczy 20 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji.
           
Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, odczytała projekt porządku obrad sesji.
 
 
Porządek obrad XLIV Sesji Rady Powiatu w Nakle nad Notecią w dniu 27 stycznia 2010 roku, godz. 10.00.  
 
1.    Otwarcie Sesji.
2.    Stwierdzenie quorum.
3.    Przyjęcie protokołu XLIII Sesji Rady.
4.    Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady oraz działalności Zarządu
w okresie międzysesyjnym.
5.    Uchwalenie planów pracy stałych komisji Rady Powiatu.
6.    Sprawozdanie Starosty Nakielskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku
w roku 2009.
7.    Sprawozdanie Powiatowego Rzecznika Konsumentów za rok 2009.
8.    Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej w roku poprzednim.
9.    Podjęcie uchwały w sprawie delegowania dwóch radnych do komisji Bezpieczeństwa
i Porządku.
10.  Interpelacje i zapytania radnych.
 
11.  Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
12.  Wnioski i oświadczenia radnych.
13.  Wolne wnioski.
14.  Zakończenie posiedzenia.
 
Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, zapytała, czy są uwagi do porządku obrad.
 
Uwag nie było.
 
Ad. 3/
Przyjęcie protokołu z XLIII Sesji Rady Powiatu.
 
Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, poinformowała, że osobiście zapoznała się z protokołem XLIII Sesji Rady Powiatu i nie wnosi w tym zakresie uwag. Przypomniała, że protokół wyłożony był w Biurze Rady Powiatu do wglądu. 
 
Rada Powiatu nie wniosła uwag do protokołu i w obecności 20 radnych jednogłośnie przyjęła go.
 
Ad. 4/
Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady oraz działalności Zarządu w okresie międzysesyjnym.
 
Pan Tomasz Miłowski, Starosta Nakielski, przedstawił sprawozdanie z wykonania uchwał Rady oraz sprawozdanie z działalności Zarządu w okresie międzysesyjnym /sprawozdania stanowią załączniki do protokołu/. Na koniec Pan Starosta przypomniał, że jeszcze przez kilka dni można składać aplikacje o nagrody Zarządu Powiatu Nakielskiego za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania kultury i sztuki oraz znaczące osiągnięcia sportowe w roku 2009.
Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, zapytała, czy są pytania do sprawozdania Pana Starosty.
Pan Sławomir Napierała, Radny Rady Powiatu, powiedział, iż ze sprawozdania dowiedzieli się, że są prowadzone rozmowy z przedstawicielami spółki „Nowy Szpital w Nakle i Szubinie” na temat zmiany struktury własnościowej spółki. Zwrócił uwagę, iż prasa donosi o nadzwyczajnym posiedzeniu w sprawie szpitali – chodzi tutaj o nowe zasady odnośnie struktury własności szpitali (ilości udziałów). Pan Radny Napierała stwierdził, iż chciałby, aby Pan Starosta coś więcej powiedział na ten temat, żeby wyjaśnił, z czego to wynika. Podkreślił, iż to, o czym pisze prasa, jest bardzo ważne. Jest to istotne zagadnienie z punktu widzenia funkcjonowania spółki i w ogóle funkcjonowania lecznictwa na terenie powiatu nakielskiego. Pan Radny zapytał, co jest przyczyną tak diametralnej zmiany stanowiska.
Pan Jarosław Schulz, Radny Rady Powiatu, odniósł się do pkt 7 posiedzenia Zarządu z dnia 19 stycznia 2010 roku. Chodzi o pomoc finansową w wysokości 50.000,00 zł. dla Gminy Mrocza na doposażenie Ośrodka Przygotowań Olimpijskich. W związku z powyższym zapytał, czy Gmina Mrocza ponownie złożyła wniosek w tym zakresie, czy może jest to realizacja wniosku złożonego w roku ubiegłym. Stwierdził, że jeżeli tak jest, to dlaczego ta kwota nie była ujęta w projekcie, a później budżecie na 2010 rok.
Pan Tomasz Miłowski, Starosta Nakielski, w pierwszej kolejności odpowiedział na pytanie Pana Radnego Sławomira Napierały. Powiedział, iż rzeczywiście takie spotkanie odbyło się. Było to zgromadzenie wspólników. Stwierdził, że po raz pierwszy w ramach współpracy ze spółką to oni jako Powiat Nakielski (jako wspólnik) wystąpili o zwołanie takiego zgromadzenia wspólników. Pan Starosta powiedział, iż ich zdaniem zakończył się etap wskazany w umowie spółki i porozumieniu – chodzi o lata 2007, 2008, 2009. Stwierdził, że był to okres, w którym ewentualny zysk wypracowany przez spółkę miał być angażowany w całości na remonty, na zakupy inwestycyjne, na urządzenia. Pan Starosta powiedział, iż w związku z tym uprzedzają sytuację – wiedzą, że jest to proces negocjacyjny, który trwa wiele miesięcy. Skoro są opóźnienia w remontach, które były zaplanowane na rok 2009, postanowili spotkać się bezpośrednio z prezesami, aby na ten temat porozmawiać. Poinformował, iż jako przedstawiciele Powiatu Nakielskiego przedstawili intencję, aby spółka, jako większościowy właściciel, przeanalizowała możliwość procentowego zwiększenia udziału Powiatu Nakielskiego w kapitale zakładowym spółki. Pan Starosta powiedział, iż wiedzą, że te proporcje w przypadku Nakła są takie jakie są, tj. 81,82% - spółka, nieco ponad 18% - Powiat Nakielski. Przypomniał, że był to czas, gdy sytuacja w szpitalu w Szubinie była bardzo trudna. Poszukiwali wówczas środków finansowych, a spółka wpłaciła 450.000,00 zł. do kapitału zakładowego 100.000,00 zł. Razem jest to 550.000,00 zł. kapitału zakładowego, który de facto zdecydował o proporcjach własnościowych. Zaznaczył, że to te pieniądze decydują o podziale całego potencjalnego zysku lub straty. Pan Starosta powiedział, iż w związku z tym, że skończył się ten 3-letni etap, zaproponowali spółce, aby przeanalizowała możliwość zwiększenia procentowego udziału Powiatu w kapitale założycielskim. Drugą opcją, niezależną od wymienionej wyżej, jest możliwość przedłużenia o 5 kolejnych lat czasu, gdzie cały zysk będzie angażowany na zadania, na które był on przeznaczany przez 3 poprzednie lata. Poinformował, iż w związku z tym, że na negocjacje, na podjęcie pewnych działań potrzeba trochę czasu, spółka – partner poprosił o to, aby mogli się w tej kwestii wypowiedzieć na zgromadzeniu wspólników do 15 kwietnia 2010 roku. Oznacza to, że do 15 kwietnia odbędzie się kolejne zgromadzenie wspólników, na którym dowiedzą się na ile spółka jest elastyczna, tj. na ile zrealizuje ich postulaty. Następnie Pan Starosta udzielił odpowiedzi na zapytanie Pana Radnego Jarosława Schulza. Powiedział, że 50.000,00 zł., które zostało przeznaczone w budżecie w roku ubiegłym, zostało przekazane do Gminy Mrocza na wsparcie wyposażenia Ośrodka Przygotowań Olimpijskich. Przypomniał, że na ten temat toczyła się dość duża dyskusja na jednej z poprzednich sesji. Przypomniał również, iż wtedy to powiedział, że będzie rozmawiał z Panem Burmistrzem Mroczy na początku stycznia 2010r., ponieważ być może jest taka sytuacja, że te pieniądze będą potrzebne właśnie w styczniu. Pan Starosta powiedział, iż obietnica ta została przez niego zrealizowana. Poinformował, że na ten temat rozmawiał z Panem Burmistrzem 5 stycznia 2010 roku.  W rozmowie tej Pan Wiesław Gozdek, Burmistrz Miasta i Gminy Mrocza stwierdził, iż rzeczywiście te pieniądze przydałyby się i napiszą wniosek o kolejne 50.000,00 zł. Pan Starosta poinformował, że taki wniosek wpłynął do Starostwa Powiatowego. Powiedział, iż w związku z tym, że uroczystość oddania Ośrodka odbyła się w ostatnią sobotę, pojechał wraz z Panią Małgorzatą Waleryś-Masiak, Przewodniczącą Rady Powiatu, wręczyć upominki. Najcenniejszym z upominków był wypis z Zarządu odnośnie tego, że będą rekomendować Radzie refinansowanie wydatków poniesionych w związku z wyposażaniem Ośrodka (będzie to miało miejsce na sesji w lutym 2010 roku, ponieważ na miesiąc styczeń nie przewidywali zmian w budżecie na 2010 rok). Tak więc Powiat przekaże w sumie na ten Ośrodek 100.000,00 zł. Pan Starosta powiedział, iż wszyscy doskonale wiedzą o tym, że osiągnięcia tego klubu są niesamowite. W związku z tym zaproponowali, że oprócz udziału w konkursach – tu każdy klub lub stowarzyszenie może złożyć wniosek – mogą złożyć również wniosek o nagrody Zarządu Powiatu (np. dla trenerów). Pan Starosta powiedział, iż jego zdaniem współpraca w zakresie utrzymania Ośrodka Przygotowań Olimpijskich idzie w dobrym kierunku. Zaznaczył, że w samym budynku Ośrodka znajduje się pamiątkowa tablica z informacją, że Powiat Nakielski również partycypował w kosztach powstania tego Ośrodka.
Pan Sławomir Napierała, Radny Rady Powiatu, stwierdził, że Pan Starosta odpowiedział na jego pytanie tylko częściowo, ponieważ najważniejsze jest to, co jest przyczyną wniosku, czy raczej próby zmiany struktury własnościowej szpitali (miało by to być 49/51%). Zapytał wprost, z czego to wynika. Pan Radny stwierdził, iż nie wie, czy doniesienia prasowe odzwierciedlają stan faktyczny w tym zakresie. Podkreślił, iż wcześniej było mówione, że jest dobrze tak jak jest (struktura własnościowa szpitali jest prawidłowa). Zwrócił uwagę, iż w dzisiejszej prasie zamieszczona jest wypowiedź Pana Starosty odnośnie tego, że jednak ta struktura własnościowa nie do końca jest dobra (przynajmniej miedzy wierszami można wywnioskować, że coś jest nie tak). Pan Radny Napierała powiedział, iż w związku z tym chciałby się dowiedzieć co jest tak ważną przyczyną podjęcia takowej próby. Zaznaczył, że na to będzie trzeba wyłożyć pieniądze, ewentualnie w inny sposób pokryć te udziały.
Pan Tomasz Miłowski, Starosta Nakielski, powiedział, że tekstu zamieszczonego w gazecie nie autoryzował. Stwierdził, iż wskazał tam na przykład, tj. że w Świeciu, gdzie jest szpital należący również do Grupy „Nowy Szpital”, struktura własności jest właśnie taka – 49/51%. Pan Starosta powiedział, że byłoby to optymalne rozwiązanie. Zwracając się do Pana Radnego Napierały stwierdził, że nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej. Podkreślił, iż próbują z dość wysokiego pułapu, ale wszystko okaże się w toku negocjacji. Stwierdził, iż w związku z tym, nie powie w tej chwili z jakiej ilości udziałów będą usatysfakcjonowani. Pan Starosta powiedział, że jeżeli chodzi o przyczyny takiego stanu rzeczy, to takowych po prostu nie ma. Przypomniał, że był taki moment, kiedy 450.000,00 zł. zdecydowało o podziale potencjalnych zysków. Stwierdził, iż zabezpieczają się w dwójnasób, tj. poprzez ewentualny wzrost udziałów Powiatu Nakielskiego i przez przedłużenie zapisów umowy, które gwarantują pozostawanie środków „na miejscu”, tj. łożenie ich na lecznice w Nakle i Szubinie.
Pan Artur Michalak, Radny Rady Powiatu, stwierdził, iż wspiera pytanie Pana Radnego Sławomira Napierały. Zapytał o cel, jaki chce osiągnąć Zarząd Powiatu. Wyraził obawę, czy nie jest to zmiana reguł w trakcie gry. Podkreślił przy tym, iż nikt nie neguje tego, że przeznaczanie środków na remonty powinno być przedłużone. Jeszcze raz zapytał o cel, jaki Zarząd Powiatu chce osiągnąć poprzez zwiększenie udziału procentowego.
Pan Tomasz Miłowski, Starosta Nakielski, stwierdził, iż odpowiedział już na te pytania. Powiedział, że po prostu, kończy się 3-letni okres porozumienia zawartego pomiędzy spółką a Powiatem, w związku z czym można  spróbować w dwojaki sposób zapewnić to, że zysk będzie zostawał „na miejscu”. Wyjaśnił, iż można to zrobić poprzez większy udział procentowy Powiatu Nakielskiego w kapitale zakładowym bądź przez przedłużenie porozumienia. Pan Starosta powiedział, że jeśli nie podjęliby takich działań, to za dwa miesiące zapytano by go, dlaczego nic nie robią, skoro skończył się ten 3-letni termin porozumienia. Stwierdził, iż wobec takiego stanu rzeczy, podejmują już odpowiednie działania.
Pan Sławomir Napierała, Radny Rady Powiatu, zapytał Pana Starostę, czy potwierdza swoje słowa, które przeczytać można na łamach prasy lokalnej. Chodzi o słowa: „oczekujemy, że osiągniemy minimum 26%, gdyż wtedy wspólnik nie będzie mógł dowolnie zmieniać treści umowy spółki bez wiedzy Powiatu”.
Pan Tomasz Miłowski, Starosta Nakielski, poprosił, aby odpowiedzi udzielił Pan Wicestarosta.
Pan Krzysztof Mikietyński, Wicestarosta Nakielski, powiedział, że jeżeli chodzi o pierwszą część pytania Pana Radnego, czyli o nadzwyczajne walne zgromadzenie, to każde, które odbywa się inaczej, niż to w ramach art. 231 kodeksu spółek handlowych, jest zgromadzeniem nadzwyczajnym. Wyjaśnił, że to, które musi się odbyć w ciągu 6 pierwszych miesięcy po zakończeniu roku obrotowego jest zgromadzeniem zwyczajnym, a wszystkie inne są zgromadzeniami nadzwyczajnymi. Pan Wicestarosta powiedział, iż z uwagi na to, że kończy się paragraf dotyczący terminu inwestycyjnego, postanowili, że porozmawiają z partnerem większościowym odnośnie przedłużenia okresu inwestycyjnego, który byłby bardzo korzystny dla Powiatu. Stwierdził, że przy okazji – tak dzieje się w spółkach handlowych – partnerzy starają się wzmocnić swoją pozycję w miarę możliwości. Oznajmił, iż nie wie, jak zakończą się negocjacje w tym zakresie. Jak na razie każdy określił swoje stanowisko. Teraz trzeba czekać, aż dojdzie do spotkania. Podkreślił, że jeżeli dojdą do porozumienia, to Rada zostanie poinformowana o jego wynikach.
 
Ad. 5/
Uchwalenie planów pracy stałych komisji Rady Powiatu.
 
              Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, poprosiła Przewodniczących poszczególnych stałych komisji Rady Powiatu o przedstawienie planów pracy.
              Pan Radzisław Panek, Radny Rady Powiatu, przedstawił plan pracy Komisji Zdrowia Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska Rady Powiatu w Nakle nad Notecią na 2010 rok /plan pracy komisji stanowi załącznik do protokołu/.
              Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, zgłosiła uwagę do projektu planu pracy przedmiotowej komisji. Powiedziała, że Rada w obecnym kształcie będzie pracowała tylko do października 2010 roku. W związku z powyższym w kwestii planu na kolejne miesiące decyzje będzie podejmować następna komisja. Stwierdziła jednak, że następne osoby będą podsumowywały to, tak więc w zasadzie plan może zostać w takiej formie, jakiej jest. Pani Przewodnicząca zapytała, czy są inne uwagi lub pytania do przedstawionego planu pracy komisji.
              Pan Artur Michalak, Radny Rady Powiatu, powiedział, że w grudniu nie będzie opiniowania prac komisji, tylko opracowanie nowego planu pracy.
              Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, zgodziła się z tym. Stwierdziła, że nowa komisja może ewentualnie przeprowadzić analizę tego co było.
 
Więcej pytań i uwag nie było.
 
              Pan Piotr Rusin, Radny Rady Powiatu, przedstawił plan pracy Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Nakle nad Notecią na 2010 rok /plan pracy komisji stanowi załącznik do protokołu/.
              Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, zapytała, czy są uwagi lub pytania do przedstawionego planu pracy komisji. Ze swojej strony nadmieniła, że w tym przypadku również można dokonać korekty w ostatnich dwóch miesiącach.
 
Więcej pytań i uwag nie było.
              Pan Artur Michalak, Radny Rady Powiatu, przedstawił plan pracy Komisji Edukacji, Promocji i Sportu Rady Powiatu w Nakle nad Notecią na 2010 rok /plan pracy komisji stanowi załącznik do protokołu/.
W trakcie prezentacji planu pracy zmieniono temat nr 1 sierpniowego posiedzenia komisji, który brzmiał: „Zakres realizacji inwestycji „Budowa Portu Rzecznego”.” Po zmianie temat otrzymał brzmienie: „Zakres realizacji inwestycji „Budowa Przystani Rzecznej w Nakle nad Notecią”.” Zmiana podyktowana była tym, że w dokumentacji funkcjonuje właśnie taka nazwa inwestycji.
              Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, zapytała, czy są uwagi lub pytania do przedstawionego planu pracy komisji.
 
Pytań i uwag nie było.
 
              Pan Sławomir Napierała, Radny Rady Powiatu, przedstawił plan pracy Komisji Budżetu i Finansów Rady Powiatu w Nakle nad Notecią na 2010 rok /plan pracy komisji stanowi załącznik do protokołu/.
              Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, zapytała, czy są uwagi lub pytania do przedstawionego planu pracy komisji.
 
Pytań i uwag nie było.
 
              Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie.
 
Rada Powiatu w obecności 19 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych komisji Rady Powiatu, która została zapisana
w rejestrze uchwał pod Nr XLIV/386/2010.
 
Ad. 6/
Sprawozdanie Starosty Nakielskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa
i Porządku w roku 2009.
 
Pan Tomasz Miłowski, Starosta Nakielski, przedstawił sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego za 2009 rok /sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu/. Na koniec Pan Starosta podziękował wszystkim, którzy zaangażowani są w sprawy bezpieczeństwa na terenie powiatu nakielskiego. Podziękował między innymi radnym: Panu Leszkowi Gutkowskiemu i Panu Jarosławowi Schulzowi, którzy uczestniczyli w pracach Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego.
             
Ad. 7/
Sprawozdanie Powiatowego Rzecznika Konsumentów za rok 2009.
 
              Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, zapytała, czy są
 uwagi lub pytania do sprawozdania Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
             
Pytań i uwag nie było.
Ad. 8/
Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej w roku poprzednim.
 
Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, poprosiła Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o przedstawienie sprawozdania z działalności komisji
w roku 2009.
Pan Piotr Rusin, Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, przedstawił sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej /sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu/. 
            Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, zapytała, czy są uwagi lub pytania do przedstawionego sprawozdania.
 
Pytań i uwag nie było.
 
              Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie.
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 17 głosach „za”, 1 głosie „przeciw”
i 2 głosach „wstrzymujących” podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia sprawozdania Komisji Rewizyjnej, która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr XLIV/387/2010.
 
Ad. 9/
Podjęcie uchwały w sprawie delegowania dwóch radnych do komisji Bezpieczeństwa
i Porządku.
 
            Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, powiedziała, iż w związku z tym, że upłynął okres 3-letniej kadencji komisji Bezpieczeństwa i Porządku, jako Rada powinni wydelegować dwóch radnych do tejże komisji. W związku z powyższym Pani Przewodnicząca poprosiła o zgłoszenie kandydatur w tym zakresie.
            Pan Sławomir Napierała, Radny Rady Powiatu, w imieniu Klubu Radnych Lewica i Demokraci zgłosił kandydaturę Pana Leszka Gutkowskiego. Podkreślił, że Pan Radny Gutkowski brał udział w pracach dotychczasowej komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
            Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, zapytała Pana Leszka Gutkowskiego, czy wyraża zgodę na uczestniczenie w pracach przedmiotowej komisji.
            Pan Leszek Gutkowski, Radny Rady Powiatu, wyraził zgodę.
            Pani Anna Maćkowska, Radna Rady Powiatu, w imieniu radnych koalicji zgłosiła kandydaturę Pana Krzysztofa Mikietyńskiego.
            Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, zapytała Pana Krzysztofa Mikietyńskiego, czy wyraża zgodę na uczestniczenie w pracach przedmiotowej komisji.
            Pan Krzysztof Mikietyński, Wicestarosta Nakielski, wyraził zgodę.
 
Więcej kandydatur nie zgłoszono.
 
 
            Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, kolejno poddała pod głosowanie kandydatury:
 
1.    Kandydat – Pan Leszek Gutkowski
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 18 głosach „za” i 1 głosie „wstrzymującym”
(1 radny nie brał udziału w głosowaniu) przyjęła kandydaturę Pana Leszka Gutkowskiego.
 
2.    Kandydat – Pan Krzysztof Mikietyński
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 16 głosach „za”, 3 głosach „przeciw”
i 1 głosie „wstrzymującym” przyjęła kandydaturę Pana Krzysztofa Mikietyńskiego.
 
            Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, odczytała uchwałę.
 
            Pan Zdzisław Lorek, Radca Prawny, powiedział, iż akt głosowania już nastąpił – wskazane kandydatury zostały przyjęte.
 
Zgodnie z powyższym:
Rada Powiatu podjęła uchwałę w sprawie delegowania dwóch radnych do komisji Bezpieczeństwa i Porządku, która została zapisana w rejestrze uchwał pod
Nr XLIV/388/2010.
 
Ad. 10/
Interpelacje i zapytania radnych.
 
Nie było.
 
Ad. 11/
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
 
Nie było.
Ad. 12/
Wnioski i oświadczenia radnych.
 
Pan Tomasz Miłowski, Starosta Nakielski, podziękował Powiatowemu Rzecznikowi Konsumentów, Pani Urszuli Tracz, za przygotowanie sprawozdania z działalności w 2009 roku. Stwierdził, iż brał udział w posiedzeniach komisji Rady Powiatu i wie, że odpowiedzi Pani Rzecznik na pytania radnych były bardzo kompetentne. Podkreślił, iż jest to bardzo potrzebne stanowisko w Starostwie Powiatowym. Pan Starosta powiedział, że Pani Rzecznik bardzo pomaga ludziom.
Pan Artur Michalak, Radny Rady Powiatu, złożył wniosek o podjęcie działań w celu niwelowania zagrożeń powodziowych. Zaznaczył, iż takowe w pewnym momencie z pewnością nastąpią, a Starosta odpowiada za bezpieczeństwo powiatu. Pan Radny zapytał, jakie działania były podjęte w tym zakresie, a jakie dopiero będą podjęte. Przypomniał wydarzenia, do jakich doszło kilka lat wcześniej w Turze (chodzi o zalanie huty szkła). Podkreślił, że jest to niezwykle ważny problem.
Pan Tomasz Miłowski, Starosta Nakielski, podziękował Panu Radnemu Michalakowi za tą uwagę. Powiedział, że gdy tylko ukonstytuuje się nowa Komisja Bezpieczeństwa i Porządku, pierwszym tematem będzie właśnie kwestia potencjalnych roztopów i ogólnie sytuacja, jaka może się w związku z tym pojawić. Wskazał w tym miejscu na medialne doniesienia odnośnie tego, co dzieje się na wschodzie Polski. Wyraził nadzieję, że w powiecie nakielskim nie będzie tak trudnej sytuacji. Jeszcze raz zapewnił, iż ten temat zostanie podjęty już na najbliższym spotkaniu Komisji.
Pan Ryszard Bagnerowski, Radny Rady Powiatu, powiedział, iż widać, że z żywiołem można nie wygrać. Wskazał w tym miejscu na południe Polski, gdzie niektóre gospodarstwa już od 14 dni odcięte są od energii elektrycznej. Przyznał, że awarie w zakresie dostarczania energii elektrycznej, jakie ostatnio powstały, mogą być trudne do usunięcia. Podkreślił jednak, że do życia potrzebna jest woda. Pan Radny powiedział, iż powinni się przygotować do tego, by w razie podobnych awarii mogli korzystać z dobrodziejstwa, jakim jest woda. Stwierdził, iż w tej chwili pompownie działają przy pomocy energii elektrycznej. W związku z powyższym poprosił, aby Pan Starosta jako szef Komisji Bezpieczeństwa i Porządku porozmawiał z wojewodą albo z tymi, którzy mają hydrofornie na terenie powiatu nakielskiego, żeby w ów hydroforniach stopniowo zabezpieczyć agregaty prądotwórcze. Pan Radny Bagnerowski powiedział, że takie agregaty są w szpitalach, gdzie w razie odcięcia energii elektrycznej zapewnia się bezpieczeństwo właśnie przez te urządzenia. Stwierdził, że w tej chwili  gospodarstwa – zwłaszcza duże, gdzie jest dużo zwierząt – nie mogą funkcjonować bez wody. W związku z tym należałoby podjąć działania w celu zobowiązania właścicieli hydroforni, aby zakupili agregaty prądotwórcze.
 
Ad. 13/
Wolne wnioski.
 
Pani Anna Maćkowska, Radna Rady Powiatu, podziękowała Panu Komendantowi  Państwowej Straży Pożarnej i strażakom za pomoc w zorganizowaniu lodowiska na terenie boiska Szkoły Podstawowej Nr 2 w Nakle nad Notecią. Powiedziała, że z boiska tego korzysta zarówno młodzież, jak i dorośli; wiele frajdy mają zwłaszcza dzieci. Pani Radna Maćkowska podziękowała również Panu Jerzemu Olejarzowi, Panu Markowi Kniole i Panu Tadeuszowi Kiestrzynowi, którzy użyczyli sprzęt i oddelegowali ludzi w celu przygotowania lodowiska. Na koniec podziękowała strażakom za pomoc przy zrzucaniu sopli z budynku szkoły podstawowej.
Pan Tomasz Miłowski, Starosta Nakielski, stwierdził, iż czasami przypadek sprawia, że zawiązują się nici przyjaźni (współpracy). Powiedział, że na terenie powiatu nakielskiego każdego roku uroczyście obchodzona jest rocznica Powstania Wielkopolskiego. Nadmienił, że jest to wydarzenie historyczne typowe dla powiatu nakielskiego, ponieważ prawdopodobnie nie ma miejscowości na tym terenie, gdzie nie toczone byłyby walki lub z której nie pochodziłby powstaniec. Pan Starosta powiedział, że w tym roku uroczyste obchody cały czas trwają.  Odbyły się już w Mroczy, Szubinie i w Nakle nad Notecią. Poinformował, że 11 stycznia 2010 roku w Liceum Ogólnokształcącym im. Bolesława Krzywoustego w Nakle nad Notecią odbyło się spotkanie promujące książkę, która zawiera biogramy powstańców wielkopolskich. W spotkaniu tym wzięła udział młodzież. Pan Starosta powiedział, że Panu Sławomirowi Łanieckiemu i pozostałym współautorom książki udało się zaprosić wszystkich tych, którzy stworzyli ów biogramy. Wśród zaproszonych była osoba z spod poznańskiej Mosiny. Wyjaśnił, iż Pani ta napisała biogram o Panu Mocku, mieszkańcu Mosiny, który zginął w 1919 roku pod Kołaczkowem. Nadmienił, iż wręczyli tej Pani materiały promujące powiat nakielski. Poinformował, iż na jego ręce wpłynął list od Przewodniczącego Rady Miejskiej Mosiny. Następnie Pan Starosta odczytał treść listu
(w liście Przewodniczący Rady Miejskiej Mosiny nawiązał do wydawnictw Powiatu Nakielskiego, jakie zostały przekazane mieszkance Mosiny – autorce biogramu o Panu Mocku oraz do publikacji „Słownik biograficzny Powstania Wielkopolskiego frontu północnego (nadnoteckiego) 1918-1919”; Przewodniczący Rady Miejskiej Mosiny dołączył ich publikacje, polecając je uwadze Starosty Nakielskiego). Pan Starosta powiedział, iż miło jest, gdy czasami, w zupełnie przypadkowy sposób, nawiąże się kontakty międzysamorządowe. Podsumowując, stwierdził, iż powinno się mówić nie tylko o walorach krajobrazowych natury, pięknych obiektach architektonicznych, ale przede wszystkim o ludziach. Stwierdził, że jest to wspaniała okazja ku twemu, aby mieszkańcy Kołaczkowa, czy całej gminy Szubin, a może nawet jako Powiat, uhonorowali tą postać (np. poprzez nazwanie ulicy).
Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, wyjaśniła dlaczego sesja Rady Powiatu odbyła się w sali konferencyjnej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nakle nad Notecią. Powiedziała, że przyczyną takiego stanu rzeczy jest bardzo krótki porządek obrad styczniowej sesji. Poinformowała, że zaoszczędzone w ten sposób pieniądze zostaną przeznaczone na Państwową Straż Pożarną (jest to realizacja wcześniej złożonej przez Panią Przewodniczącą obietnicy). Ponadto przypomniała, że na jednej z poprzednich sesji Pan Radny Gutkowski zaproponował, aby zrobić kilka wyjazdowych sesji. Pani Przewodnicząca powiedziała, że jej zdaniem jest to dobry pomysł. W związku z tym stwierdziła, że któreś z kolejnych sesji będą zorganizowane na terenie gmin powiatu nakielskiego. Poprosiła o propozycje w tym zakresie.
 
Ad. 14/
Zakończenie obrad.
 
Pani Małgorzata Waleryś-Masiak, Przewodnicząca Rady Powiatu, podziękowała radnym i zaproszonym gościom za udział w sesji i zakończyła obrady.
 
                                                                                     PRZEWODNICZĄCY RADY
                                                                                                                                                                                     
                                                                                MAŁGORZATA WALERYŚ-MASIAK
Protokołowały:
Iwona Lewandowska
Katarzyna Stałowska
 
 
 

Wytworzył: Przewodniczący Rady (27 stycznia 2010)
Opublikował: Iwona Lewandowska (24 lutego 2010, 13:32:31)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 594

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij