Strona archiwalna

Starostwo Powiatowe w Nakle nad Notecią informuje, że niniejsza strona nie jest już aktualnie obowiązującym Biuletynem Informacji Publicznej Starostwa, a stanowi jedynie archiwum dotychczasowych informacji.

Jeśli szukają Państwa aktualnych informacji zapraszamy do aktualnie obowiązującej strony Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem:

pow-nakielski.rbip.mojregion.info

PROTOKOŁ Nr XXXII/2005r.

PROTOKOŁ  Nr XXXII/2005r.
z obrad XXXII Sesji Rady Powiatu w Nakle nad Notecią odbytej
dnia  29 czerwca 2005r. w godz .od 10.00 do 13.30
w Nakielskim Ośrodku Kultury.


ad.1i2/
    Przewodniczący Rady Powiatu P.Zbigniew Sabaciński o godzinie 10 .00 otworzył obrady XXXII Sesji Rady Powiatu i po powitaniu radnych i gości oświadczył ,iż zgodnie z listą obecności aktualnie w obradach uczestniczy  21  radnych co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji.
        Przewodniczący Rady odczytał projekt porządku obrad sesji.
  Pan Piotr Hemmerling Starosta Nakielski w imieniu Zarządu Powiatu poprosił o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia opinii do projektu programu restrukturyzacyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nakle nad Notecią. Podkreślił , że dzisiaj rano odbyło się posiedzenie Zarządu Powiatu na którym po wysłuchaniu opinii poszczególnych stałych komisji Rady Powiatu Zarząd zdecydował się prosić Pana Przewodniczącego Rady Powiatu o wprowadzenie tego punktu do porządku obrad dzisiejszej Sesji.
Pan Przewodniczący Rady Powiatu korzystając z przysługującego mu prawa wprowadził
projekt przedmiotowej uchwały do porządku obrad XXXII sesji Rady Powiatu w punkcie 9 podpunkcie h.
Pan Zdzisław Lorek radca prawny Starostwa podkreślił , że z art.15 ust.1 ustawy o samorządzie powiatowym mówi o tym , że projekty uchwał wraz z porządkiem obrad winny być dostarczone radnym przed sesją . W art.15 ust 9 jest wyjątek od generalnej zasady dostarczania projektów uchwał przez wyznaczoną datą sesji z zachowaniem przewidzianego statutem terminu . Dodał że zgodnie z art.15 ust 9 na wniosek Starosty,  Przewodniczący Rady Powiatu jest obowiązany wprowadzić do porządku obrad najbliższej sesji Powiatu projekt uchwały jeżeli wnioskodawcą jest Zarząd Powiatu a projekt wpłynął do Rady Powiatu co najmniej przed dniem rozpoczęcia sesji Rady . Zaakcentował , że z tego przepisu wynika , że jeżeli projekt uchwały dodatkowej wpłynął co najmniej przed siedmioma dniami przed rozpoczęciem sesji Rady Powiatu to Przewodniczący jest obowiązany wprowadzić do porządku obrad najbliższej sesji tenże projekt. Dodał , że przepis ten nie odpowiada wprost na pytanie co będzie gdy projekt którego autorem jest zarząd Powiatu na wniosek Starosty  zostanie dostarczony później niż siedem dni. Można domniemywać , że projekt taki nie musi lecz wolą Przewodniczącego Rady może być wprowadzony do porządku obrad .       
Przewodniczący Rady Powiatu przedstawił poniższy porządek obrad sesji.                
 
                  Porządek obrad XXXII Sesji Rady Powiatu w Nakle nad Notecią
                                                   z dnia 29 czerwca 2005r.
 
1. Otwarcie Sesji
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie protokołu z XXXI Sesji Rady Powiatu .
 4. Interpelacje i zapytania radnych .
             5. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych .
                                                                                                                                          2
 
 
 
              6. Informacja Starosty z działalności Zarządu w okresie międzysesyjnym oraz
                 informacja z realizacji uchwał podjętych na XXXI Sesji Rady Powiatu .
             7.Ocena stanu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz bezpieczeństwa
                pożarniczego w powiecie nakielskim .
          8.Realizacja powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony
       bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego . 
          9.Podjęcie uchwał w sprawie :
       a/ wyrażenia zgody na przyjęcie przez powiat nakielski pomocy finansowej z 
           budżetu Gminy Nakło oraz zawarcia w tej mierze porozumienia pomiędzy 
           Powiatem Nakielskim a Gminą Nakło
       b/ zatwierdzenie sprawozdania finansowego z SP ZOZ w Nakle nad Notecią  za             
           2004
       c/ zatwierdzenie sprawozdania finansowego z SP ZOZ w Szubinie za 2004r.
       d/uchwalenia ‘Regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów na  
          wyrównywanie szans edukacyjnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych ,
          w których nauka kończy się egzaminem maturalnym , prowadzonych przez        
          powiat nakielski w roku szkolnym 2005/2006 oraz „ Regulaminu przyznawania i       
          przekazywania stypendiów na wyrównywanie szans edukacyjnych studentów 
          mających stałe zameldowanie na terenie powiatu nakielskiego w roku   
          akademickim 2005/2006 „ finansowanych w ramach Zintegrowanego Programu 
          Operacyjnego Rozwoju Regionalnego , Priorytet 2 :
          Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach , Działanie 2.2. 
          Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne
     e/  zmiany uchwały w sprawie wyboru członków Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu
         w Nakle nad Notecią
     f/  wyboru składów osobowych stałych komisji Rady Powiatu w Nakle nad Notecią
     g/  zmiany w budżecie Powiatu na 2005r. 
     h/  opinii do projektu programu restrukturyzacyjnego Samodzielnego Publicznego
          Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nakle nad Notecią
            10. Wnioski i oświadczenia radnych .
11.  Wolne wnioski .
12.  Zakończenie obrad .
 
ad.3.
Przyjęcie protokołu z XXXI Sesji Rady Powiatu.
Przewodniczący Rady poinformował Radę ,że osobiście zapoznał się z protokołem XXXI  sesji Rady Powiatu i nie wnosi uwag , przypomniał ,że protokół wyłożony był w Biurze Rady Powiatu do wglądu .Rada Powiatu nie wniosła uwag do protokołu i jednogłośnie w obecności 21 radnych przyjęła go.  
 
ad.4.
Interpelacje i zapytania radnych .
 
Radny Pan Andrzej Kinderman – Wiceprzewodniczący Rady Powiatu złożył jedną interpelację i jedno zapytanie .
 
                                                                                                                                            3
 
 
Interpelacja w sprawie funkcjonowania Domu Pomocy Społecznej w Nakle nad Notecią .
Chlubą Powiatu Nakielskiego miał być Dom Pomocy Społecznej w Nakle nad Notecią . Rzeczywistość okazała się jednak bardziej brutalną . Z informacji Pani Skarbnik Powiatu wynika, że funkcjonowanie DPS przynosi spore straty finansowe. Zadłużenie przekroczyło już 100.000,- zł. Przyczyną jest niska liczba pensjonariuszy . Jednocześnie samorządy dużych miast w Polsce ( np. Łodzi, Warszawy , miasta konurbacji śląskiej ) mają kłopoty wynikające z braku wolnych miejsc w pobliskich DPS. Wspólnie z radnym Piotrem Rusinem widzimy pilną potrzebę podjęcia skutecznych działań w celu zachęcenia samorządów i potencjalnych pensjonariuszy do zamieszkania w nakielskim Domu Pomocy Społecznej.
Pytanie kieruje do Pana Starosty .
Czy oprócz pani Dyrektor DPS tą sprawą może zająć się skutecznie Wydział Promocji i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Nakle ?
 
Zapytanie do Pana Starosty Nakielskiego w sprawie realizacji przez Starostwo Powiatowe w Nakle nad Notecią akcji „ Przejrzysta Polska „
 
Powiat Nakielski przystąpił do akcji „Przejrzysta Polska”, podejmując się realizacji zadań przypisanych do sześciu zasad ( np. przejrzystości , braku tolerancji dla korupcji, czy rozliczalności ).Koordynatorem akcji została Pani Justyna Makarewicz . Z informacji internetowej wynika , że Powiat przystąpił do realizacji tylko jednego zadania obligatoryjnego – Opracowanie opisu usług świadczonych w samorządzie.
Pytanie
Czy przewidziana jest realizacja przez Starostwo Powiatowe zasady braku tolerancji dla korupcji i zasady rozliczlności ?
Proszę o odpowiedź na piśmie. 
 
Radny Pan Ryszard Bagnerowski Przypomniał , że na ostatniej sesji złożył interpelacje odnośnie możliwości współfinansowania przez Marszałka Sejmiku Województwa Kujawsko Pomorskiego kolejowych przewozów pasażerskich na odcinku Nakło Kcynia. Dodał , że prosił o przekazanie tej sprawy do Marszałka Województwa i do tej pory nie otrzymał informacji w tej sprawie.
      Pan Bagnerowski poinformował również, że na ostatnim posiedzeniu komisji Budżetu i Finansów zawnioskował o harmonogram najbliższych imprez sportowych i kulturalnych które odbywają się w okresie międzysesyjnym po to aby radni wiedzieli jakie imprezy współfinansuje Powiat. Dodał , że radni chcą uczestniczyć w tych imprezach ponieważ obecność radnych jest celowa aby na przyszłość patrzeć czy będziemy w budżecie te imprezy współfinasować czy też nie, obecność radnych ma być oceną tej imprezy. Dodał , że taką informację radni dzisiaj otrzymali.
     Pan Bagnerowski chciałby się dowiedzieć od Starosty jakie formy stosuje się przed zbliżającymi się wyborami jeśli chodzi o kwestie zapraszania posłów lub kandydatów na posłów na te imprezy które są współfinasowane z budżetu Powiatu.  
     
Radny Pan Andrzej Jedynak skierował zapytanie do Pana Starosty w sprawie inwestycji dotyczącej sali gimnastycznej przy Szkole im. St. Staszica w Nakle nad Notecią. Jak daleko jest , co się w tej sprawie dzieje i czy będziemy tą inwestycje realizowali w świetle przyszłej niedalekiej prywatyzacji szpitala w Szubinie ,bądź czy rezygnujemy z tej inwestycji. 
 
                                                                                                                                                  4
 
 
ad.5/
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych .
 
Pan Starosta odpowiedział P.A. Kindermanowi na interpelację w sprawie funkcjonowania DPS w Nakle nad Notecią. Podkreślił , że DPS w Nakle działa w warunkach które zostały określone już w trakcie realizacji inwestycji pod nazwą DPS i w związku z tym zmieniły się bardzo warunki finansowania ewentualnych pensjonariuszy. Dodał , że  projekt adaptacji mówił o tym , że w budynku tym zostanie stworzone miejsce dla 74 pensjonariuszy to jest docelowa ilość osób które mogą w tym domu przebywać , które mogą korzystać z opieki którą roztoczono jako organ założycielski w stosunku do tego domu. Zaakcentował , że na dzień dzisiejszy pensjonariuszy jest 26 , jest systematyczny ich dopływ. Czynione są starania aby ściągać do tego domu osoby z terenu naszego powiatu które przebywają w tej chwili w DPS rozsianych na terenie województwa jak również poza jego granicami . Nadmienił , że to nie jest akcja prowadzona tylko przez Panią Dyrektor tylko przez pracowników odpowiedniej komórki Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie bo to zadanie jest przypisane do tej instytucji . Starosta stwierdził  , że działania promocyjne w tym zakresie prowadzi także sam , Wydział Promocji również bardzo się angażuje w to przedsięwzięcie , wszystkie osoby z kierownictwa Starostwa Powiatowego każdy indywidualnie stara się działać na rzecz pozyskania tych pensjonariuszy. Jest strona internetowa DPS . Dodał , że są też prowadzone  działania w zakresie pozyskania pensjonariuszy z Warszawy czy z Łodzi . Poinformował , że aby obniżyć koszty funkcjonowania DPS korzysta się ze stażystów z pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych. Starosta odpowiedział , że sytuację finansowa rzeczywiście nie jest dobra ale ma nadzieję , że to się zmieni ponieważ są przygotowywane skierowania do DPS .
       Starosta podkreślił , że jeśli chodzi o akcję „Przejrzysta Polska” to za chwilę poprosi Panią Sekretarz o przedstawienie aktualnych informacji w tej sprawie. Dodał , że Starostwo nie skupia się na tym jednym zadaniu , jest harmonogram przedsięwzięć które wynikają ze zgłoszenia akcesu do tego programu i to jest systematycznie realizowane. Natomiast jeśli Pan ma jakieś konkretne uwagi dotyczące skutecznego zajęcia się kwestią braku korupcji to ja bardzo proszę o sygnały dotyczące korupcji i będę reagował już poza tym elementem działania w ramach programu „Przejrzysta Polska” mówił Pan Starosta.
 
Na pytanie Pana radnego Bagnerowskiego dotyczące dofinansowania przewozów przez  Urząd Marszałkowski Starosta podkreślił , że prosił na poprzedniej sesji aby Pan Bagnerowski na piśmie sformułował swoje oczekiwania ale do tej pory nie otrzymał tych tez.     
        
Na pytanie dotyczące imprez i kryteriów zapraszania posłów Starosta odpowiedział , że nie ma określonych kryteriów , dodał , że zapraszani są na uroczystości i imprezy powiatowe posłowie , senatorzy z terenu regionu i z terenu byłego województwa bydgoskiego . Zaakcentował , że nie wiadomym jest kto będzie kandydował do sejmu i w tej chwili trudno jest sporządzić listę osób które ewentualnie na te imprezy można zapraszać. Nadmienił , że nic nie stoi na przeszkodzie aby zaprosić te osoby które Pan Bagnerowski uważa że powinny brać udział w uroczystościach organizowanych przez Powiat. Zachęcił do współpracyw tej sprawie  z Wydziałem Promocji i Rozwoju Starostwa Powiatowego.
 
 
 
                                                                                                                                              5
 
 
Radnemu Panu Jedynakowi w sprawie sali gimnastycznej w Staszicu Starosta odpowiedział , że jest złożony wniosek do Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego Dodał , że  cały czas uzupełniana jest dokumentacja bo w wniosku występują uchybienia które są na bieżąco usuwane . Na pytanie czy rezygnujemy z tej inwestycji Starosta podkreślił , że nie ma żadnej dyspozycji od Rady Powiatu żeby zrezygnować z tej inwestycji . Zaakcentował , że Rada Powiatu uchwalając budżet przyjęła plan realizacji inwestycji . Przypomniał , że na ten rok jest założona kwota 88 tys. zł na realizację tego zadania i w przypadku gdyby wniosek złożony do Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego zyskał akceptację w ramach Komitetu sterującego to zadaniem Starosty jest realizacja budżetu zgodnie z wytycznymi Rady .
Starosta nadmienił , że złożone są dwa projekty do Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego , jest to projekt budowy sali gimnastycznej i projekt modernizacji drogi z Nakła przez Występ i Potulice.
 
Radny Pan Ryszard Bagnerowski ustosunkowując się do odpowiedzi Starosty na swoje zapytanie podkreślił , że wyraźnie na ostatniej sesji mówił , że Pan Marszałek dofinansowuje regionalne przewozy a na odcinku między Nakłem a Kcynią jest czynna linia towarowa natomiast można by było dofinansować linie przewozy kolejowe i było by to połączenie miasta z Bydgoszczą co umożliwiłoby ludziom nie mającym pracy możliwość pozyskania pracy. Poprosił o odpowiedź na piśmie , że takie pismo zostało do Marszałka wystosowane.
 
Pan Starosta przypomniał ,że na ostatniej sesji kiedy odpowiadał na interpelację przedmówcy prosił o sformułowanie tez które mają być w tym piśmie poruszone i Pan Bagnerowski nie zaprzeczał wówczas . Dodał , że dzisiaj  przedmówca precyzyjnie sformułował swoje oczekiwania .
 
Pan Starosta poprosił Panią Sekretarz o wyjaśnienie kwestii „Przejrzysta Polska” . Pani Sekretarz poinformowała , że przystąpiono do programu „Przejrzysta Polska” i realizowane są w tej chwili cztery zasady obligatoryjne co nie jest błędem . Zaakcentowała , że wyszła z założenia , że lepiej przystąpić do zadań na razie w mniejszej ilości a zawsze będzie można te ilość zwiększyć .Jeżeli chodzi o zasadę braku tolerancji dla korupcji jest opracowany już kodeks etyczny pracownika Urzędu Starostwa który był konsultowany wśród pracowników , pracownicy mogli na zasadzie ankietowej wypowiedzieć się na ten temat czy kodeks ten       
odpowiada wymaganiom , oczekiwaniom czy też nie. Dodała , że w przeprowadzonej ankiecie wzięło udział około 75 pracowników a na podstawie złożonych anonimowo uwag przez pracowników został kodeks nieco zmieniony i po zbiorczej analizie tychże ankiet przygotowane jest Zarządzenie Pana Starosty i wprowadzony w życie kodeks który zostanie opublikowany na stronie internetowej i w biurze wyznaczonym w Urzędzie Starostwa.
Jeżeli chodzi o zasadę partycypacji społecznej przystąpiono do opracowania i wdrożenia programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i na spotkaniu organizacji pozarządowych które odbędzie się w czwartek w Toruniu ustalono z Panią Makarewicz , że będzie się widziała wówczas z Przewodniczącą Powiatowej Rady Organizacji Pozarządowych i ustalą termin spotkania z wszystkimi organizacjami działającymi na terenie Powiatu . Zaakcentowała , że wówczas zasady dalszej pracy z tymi organizacjami zostaną ustalone.
   Podkreśliła , że kolejną zasadą jest zasada przewidywalności i zadanie polega na opracowaniu działań społeczności lokalnej strategii rozwoju społeczno ekonomicznego
 
                                                                                                                                                   6
 
 
powiatu oraz materiału przybliżającego strategię mieszkańcom. Przypomniała , że strategia rozwoju Powiatu nakielskiego już jest Rada przyjęła już ten dokument który będzie musiał ulec pewnej modyfikacji a przede wszystkim konsultacji z mieszkańcami i ta praca na bieżąco jest realizowana ale nie jest jeszcze zakończona.
    Sekretarz podkreśliła , że przyjęta została zasada która mówi o tym w jaki sposób nastąpi nabór na kierownicze stanowiska przy zasadzie fachowości , w jaki sposób nastąpi wybór pracowników na ewentualne wakaty w urzędzie i kierownicze stanowiska. Zaakcentowała, że jeżeli chodzi o stanowiska kierownicze jest tryb konkursowy zgodnie z wolą Rady Powiatu.
Opracowany jest projekt procedury przyjmowania pracowników i po konsultacji z Panem Starostą zostanie wprowadzona w życie Zarządzeniem Starosty.
 
Radny Pan Andrzej Kinderman – Wiceprzewodniczący Rady Powiatu podziękował Pani Sekretarz za odpowiedź i dodał , że Rada otrzymała pewną wykładnię dotyczącą samego programu . Zaznaczył , że jego pytanie było związane z faktem , że na oficjalnej stronie Powiatu „Przejrzysta Polska” jest podane tylko jedno zadanie . Dla przykładu podał , że znacznie więcej danych jest realizowanych z tych informacji które wynikają ze strony internetowej przez Gminę Nakło i przez Gminę Mrocza które mają zgodnie z trybem działań 5 zadań realizowanych. Stwierdził , że stąd powstało jego pytanie i podkreślił , że oczekiwał odpowiedzi na to pytanie w sensie nie takim , że przedstawiona zostanie cała teoria dotyczącą funkcjonowania całej akcji tylko które elementy zostaną zrealizowane. Dodał , że przed chwilą usłyszał , że planuje się realizowanie tych elementów w najbliższym czasie. Nadmienił  że jest pewien tryb który mówi wyraźnie , że do połowy roku trzeba zrealizować sześć. Podkreślił , że cieszy się , że te zadania będą zrealizowane.
 
Radny Pan Andrzej Jedynak przedstawił pytanie związane z przekazanym radnym przed dzisiejszą sesją harmonogramem imprez kulturalnych organizowanych na terenie Powiatu Nakielskiego  w lipcu i wrześniu br. Zaakcentował , że 10 września br,. zaplanowana jest uroczystość związana z rozpoczęciem prac remontowo budowlanych w pałacu Samostrzelu . Zaakcentował , że chciałby się dowiedzieć ile za to Powiat zapłaci i jaka to będzie impreza.
Stwierdził , że jego zdaniem jest to śmieszny temat.
 
Pan Starosta podkreślił , że nie uważa to za śmieszny temat i myśli , że dla Powiatu jest to bardzo ważna sprawa. Odpowiedział , że za organizację tej uroczystości Starostwo nie zapłaci nic ponieważ nie jest to ujęte w harmonogramie wydatków budżetowych . Dodał , że jest to  impreza którą proponuje inwestor czyli spółka celowa która zostanie zawiązana dla realizacji tego przedsięwzięcia , w związku z tym , że Powiat Nakielski jest samorządem który bardzo mocno w to przedsięwzięcie wszedł i jest jak gdyby patronem dlatego poproszono o współpracę bez  ponoszenia kosztów. Nadmienił , że wyszedł  z założenia aby Wysoką Radę poinformować o przedsięwzięciach które są ujęte w harmonogramie wydatków budżetowych jak również o przedsięwzięciach które wynikły już w trakcie realizacji budżetu.
Pan Jedynak zaakcentował , że to rozumie to i cieszy się , że nic tam Powiat nie będzie inwestować ,ale jego zdaniem jest to śmieszne żeby rozpoczynać prace remontowe od uroczystości.
 
Pan Starosta zaznaczył , że najważniejsze jest to żeby prace na tym obiekcie w Samostrzelu zaczęły się.
                                                                                                                                                 7     
 
 
ad.6/
Informacja Starosty z działalności Zarządu w okresie międzysesyjnym oraz informacja  z realizacji uchwał podjętych na XXXI Sesji Rady Powiatu .  
 
Starosta Nakielski przedstawił sprawozdanie z wykonania uchwał Rady oraz  sprawozdanie z działalności Zarządu w okresie miedzysesyjnym /  sprawozdania stanowią załączniki do protokołu /.
 
W dyskusji głos zabrali :
Radny Pan Tomasz Miłowski poprosił o dokładniejszą informację w sprawie zatwierdzenia przez Zarząd Powiatu  stawek opłat za korzystanie z pokoi gościnnych i wyżywienia w Domu Pomocy Społecznej w Nakle nad Notecią oraz cennik usług rehabilitacyjnych świadczonych dla osób nie będących mieszkańcami DPS. Przypomniał , że mówiono już dzisiaj o Domu Pomocy Społecznej wiemy , że jest 26 pensjonariuszy , że jest przygotowany DPS z pokojami na bardzo wysokim poziomie na 74 osoby . Spytał czy chodzi o stawki za pobyt rodzin odwiedzających pensjonariuszy  czy można tą ofertę traktować na zasadzie hotelowej. Dodał , że jest okres wakacyjny , odwiedzają Powiat Nakielski różni goście i czy można pójść w tym kierunku żeby pewną część DPS potraktować jako hotel o wysokim standardzie . Zaznaczył , że byłyby z tego tytułu określone wpływy dlatego chciałby wiedzieć jakie są te stawki i czy może Pan Starosta przedstawić swoją opinię w tym względzie.
 
Radny Pan Czesław Muszyński poprosił o bliższą informację na temat pożyczki czego dotyczą i kogo mogą obejmować .
 
Radny Pan Piotr Gondek  poruszył sprawę skorygowania pewnej kwoty przeznaczonej na mistrzostwa podnoszenia ciężarów i przekazania określonej kwoty na zorganizowanie festynu
z okazji Święta policji. Spytał czy te kwoty skorygowane były wyższe , czy została podzielona kwota .
 
Pan Starosta odpowiadając Panu Miłowskiemu podkreślił , że funkcja hotelowa nie może być rozszerzana w taki sposób żeby kondygnację w DPS zamienić na hotel. Zaakcentował , że ta funkcja ogranicza się do doraźnego korzystania z ulokowania tam potencjalnych gości Powiatu , Gmin. Powiedział , że do tej pory w tych pokojach przebywali goście z zaprzyjaźnionego Powiatu z Elbe Elster , z Lindern  oraz indywidualne osoby które się zgłosiły ,nie ma to skali masowej. Starosta podkreślił , że aby móc w sposób właściwy rozliczać koszty pobytu , korzystając ze swoich prerogatyw Zarząd Powiatu dokonał ustalenia stawek za dzienny pobyt jak również za wyżywienie ponieważ te stawki muszą być jednolite. Dodał , że Dyrektor DPS musi mieć jakiś odnośnik jak naliczać koszty pobytu i jest to robione. Nadmienił , że w prasie lokalnej ukazywały się ogłoszenia dotyczące możliwości skorzystania z pokoi gościnnych jak również możliwości skorzystania ze stołówki . Poinformował , że tam odbywają się już imprezy , uroczystości , zebrania ,seminaria które przynoszą dochód dla DPS . Stwierdził , że ten dochód wcale nie jest taki mały ponieważ od początku funkcjonowania DPS wpływy dodatkowe z działalności poza opiekuńczej wynoszą ponad 15 tys. zł. Ponownie zaakcentował , że nie chciałby bardzo mocno w tą część hotelową wkraczać . Poinformował , że może się to odbywać na zasadach okazjonalnych . Starosta mówił także o działalności rehabilitacyjnej i podkreślił , że jest ona w DPS na bardo wysokim poziomie.
                                                                                                                                                 8
 
 
Na pytanie radnego Muszyńskiego dotyczące pożyczek Starosta wyjaśnił , że ta inicjatywa dotyczy Funduszu Pożyczkowego który został ulokowany w Urzędzie Pracy i jest tam w tej chwili zatrudniona osoba w ramach robót publicznych która zajmuje się obsługą potencjalnych pożyczkobiorców ,a to jest fundusz „Kujawiak” . Dodał , że Powiat nie jest finansowo zaangażowany w to przedsięwzięcie, a cały kapitał jeśli chodzi o możliwość uzyskania tych pożyczek pochodzi z tego Funduszu. Poinformował , że więcej informacji jeśli Pan Muszyński jest zainteresowany tą kwestią udzielić może obecny na sesji Z-ca Dyrektora PUP w Nakle nad Notecią który te sprawy koordynuje.
 
Na pytanie Pana radnego Gondka Starosta odpowiedział , że w budżecie pierwotnie było przeznaczone 5 tys. zł. na Mistrzostwa Polski w podnoszeniu ciężarów ponieważ Mroczy została przyznana organizacja Mistrzostw Polski z uwagi na to , że ciężarowców mają na bardzo wysokim poziomie. Poinformował , że ze względów mu niewiadomych te mistrzostwa się nie odbędą a w zamian Pan Burmistrz zaproponował aby środki pierwotnie przeznaczone pozostawić na zorganizowanie międzypaństwowego meczu Tarpan Mrocza niestety dokładnie nie było sprecyzowane czy będą to ciężarowcy z Niemiec czy Rosji . Zaakcentował , że dlatego Zarząd Powiatu postanowił tą kwotę zmniejszyć z 5 tys. zł na 2,5 tys. zł i dofinansować festyn dla ludności z okazji Powiatowego Święta Policji które odbędzie się 23 lipca.  
    
ad.7/
Ocena stanu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz bezpieczeństwa pożarniczego w powiecie nakielskim .
 
Rada Powiatu nie wniosła uwag .
 
ad.8/
Realizacja powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego . 
 
Radny Pan Andrzej Kinderman zaakcentował , że tego pytania na sesji nie zadałby Panu Komendantowi gdyby Pan Komendant bądź osoba upoważniona była na połączonym posiedzeniu Komisji Budżetu i Finansów oraz Edukacji , Promocji i Sportu. Zaakcentował , że z materiałów które przedstawił Pan Komendant Policji wynika sporo na temat działań Komendy Powiatowej ale pojawia się na stronie 9 sprawozdania Pana Komendanta bardzo ważne zdanie które zacytował „ W ciągu 2004 roku dokonano wymiany 75 % kadry kierowniczej „ . Pan Kinderman spytał co było przyczyną bardzo wysokiego wskaźnika wymiany kadry kierowniczej . Wiem , że generalnie w Policji raczej występuje bardzo wysoka stabilność jeśli chodzi o kadrę kierowniczą i wymiana kadry kierowniczej ma miejsce  za sprawą awansu albo przejścia na emeryturę mówił Pan Kinderman. Zaznaczył , że informacja jest na tyle skąpa , że nie wiadomo czy  to jest kadra kierownicza brana pod uwagę w dużej liczbie czy też małej. Poprosił o wyjaśnienie co było przyczyną bardzo wysokiego wskaźnika wymiany kadry kierowniczej.
 
Pan Wojciech Rygiewicz Komendant Powiatowej Komendy Policji w Nakle nad Notecią podkreślił , że 75 % w stosunku do 100 to jest znaczna część. Przypomniał , że sierpniu br.
 
                                                                                                                                                 9
 
 
miną dwa lata od czasu kiedy został powołany na stanowisko Komendanta Powiatowej Komendy Policji w Nakle nad Notecią . Zaakcentował , że te zmiany nie zaszły z dnia na dzień . Dodał , że chciał dać szansę wszystkim pracującym funkcjonariuszom i policjantom , ocenić ich dalszą przydatność na zajmowanych stanowiskach . Nadmienił , że na dzień dzisiejszy na 20 stanowisk kadry kierowniczej dokonał zmian na 18 stanowiskach. Zaznaczył że z częścią policjantów w ostatnim okresie czasu musiał się pożegnać z uwagi na popełnienie przez nich przestępstw kryminalnych , część z policjantów tak jak Komendant Komisariatu Policji w Szubinie czy też Z-ca Komendanta Powiatowego ds. interwencji odeszli na emeryturę . Nadmienił także , że część z kierowników nie wytrzymała tempa i założonego wysokiego poziomu , bo sama Rada Powiatu stawia przed Policją wysokie zadania ,chce żeby Policję było widać , żeby na terenie Powiatu było bezpiecznie. Stwierdził , że te zadania które zostały przed niektórymi osobami postawione niestety okazały się dla nich zbyt trudne i te osoby albo odeszły na emeryturę ,albo powróciły na stanowiska które zajmowały przed awansem. Podkreślił , że stara się wymieniać kadrę na tych policjantów którzy pracują na terenie powiatu dodał , że z Bydgoszczy przyszły jednostkowe osoby tj. Z-ca Komendanta Komisariatu w Szubinie jak i Z-ca Naczelnika sekcji kryminalnej w Komendzie Powiatowej. Komendant podkreślił , że gro osób także awansowało w tym też do Komendy Wojewódzkiej. Stwierdził , że wypada się cieszyć , że Nakło w tej chwili stanowi zaplecze dla Komendy Wojewódzkiej Policji gdzie Policjanci z tego Powiatu awansują wyżej .
 
Przewodniczący Rady Powiatu ogłosił 15 minutową przerwę.
 
ad.9a /
Podjęcie uchwał w sprawie :
 
a/ wyrażenie zgody na przyjęcie przez powiat nakielski pomocy finansowej z budżetu
    Gminy Nakło oraz zawarcia w tej mierze porozumienia pomiędzy Powiatem
    Nakielskim a Gmina Nakło
 
Przewodniczący Rady Powiatu odczytał powyższy projekt uchwały .
Rada Powiatu nie wniosła uwag.
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały .
Rada Powiatu w obecności 21 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wyrażenie zgody na przyjęcie przez powiat nakielski pomocy finansowej z budżetu
Gminy Nakło oraz zawarcia w tej mierze porozumienia pomiędzy Powiatem Nakielskim a Gminą Nakło która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr XXXII/213/2005r.
 
             
b/ zatwierdzenie sprawozdania finansowego z SP ZOZ w Nakle za 2004 r. 
 
W dyskusji głos zabrał radny Pan Andrzej Jedynak który podkreślił , że w poprzednich latach w sprawozdaniach obu SP ZOZ-ów  było zapisane czym zakład chce pokryć stratę w tym roku takiego zapisu nie ma ani w jednej uchwale ani w drugiej.  
Pan Kimber Dyrektor SP ZOZ w Nakle nad Notecią poinformował , że wynik pozostaje jako nierozliczony ponieważ rozliczenie może nastąpić tylko z własnych kapitałów które posiada , w przypadku SP ZOZ w Nakle idą środki na zmniejszenie tego kapitału i dopiero
 
                                                                                                                                              10
 
będzie mógł rozliczony być ten wynik kiedy wzrośnie kapitał własny zakładu. Dodał , że kapitał własny zakładu  jest tworzony z ewentualnych zysków jakie mogły nastąpić jak również z wzrostu wartości materialnej zakładu , sprzętu , bazy budynkowej jeżeli te wartości będą wzrastały to będzie również pokrywany kapitał zapasowy. Dlatego w bilansie jest rozliczona strata 2003 która przeszła na zmniejszenie kapitałów własnych i one są minusowe.
 
Radna Pani Irena Kolesińska – Przewodnicząca Komisji Zdrowia , Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska odniosła się do dwóch wskaźników płynności finansowej i zadłużenia i dodała , że wcześniej poinformował Dyrektor Kimber  , że w rachunku bieżącym  nie zadłuża zakładu a wskaźnik zadłużenia jednak wskazuje o zadłużaniu się zakładu .
   
Dyrektor SP ZOZ w Nakle podkreślił , że w materiałach mają radni te wskaźniki wyliczone i powiedział , że na przestrzeni ostatnich lat w przypadku SP ZOZ- w Nakle jest pokazane , że od roku 1999 praktycznie we wszystkich latach był wynik ujemny tylko w roku 2002 był wynik dodatni plus 215 tysięcy złotych. W roku 1999 około 400 tys. zł. , w roku 2000 ponad 600 tys. zł. w roku 2001 spadł on do minus 290 tys. zł i najgorszy był rok 2003 gdzie ten wynik był 1mln 836 tys. zł na minus. Dodał , że to ma wpływ na te wskaźniki o których przedmówczyni mówiła . Zaakcentował , że te wskaźniki dopóki kapitału się nie zmieni będą  
zawsze poniżej jedności , jeżeli by się zwiększyły to wtedy jest ta szansa. Przewidujemy , że w roku 2005 nasze przychody z kosztami powinny się zbilansować a jeżeli nie to powinny być zbliżone do wyniku zerowego mówił Pan Kimber. Zaznaczył , że to zadłużenie pozostaje  Dodał , że poprawę stwarza ustawa o pomocy publicznej i restrukturyzacji publicznych placówek służby zdrowia . Stwierdził , że ustawa daje możliwość , że część zobowiązań może przejąć organ założycielski . Nadmienił , że SP ZOZ w Nakle  w programie restrukturyzacyjnym tego nie zakłada ale powinien. Dodał , że w przyszłości jako Dyrektor będzie o to również wnosił . Pan Kimber podkreślił , że druga ścieżka to jest uzyskanie pożyczki która może być w 50 % umorzona i to będzie miało istotne znaczenie na poprawę tego wyniku i wtedy te wskaźniki o których mówiła Pani Kolesińska mogą się zwiększyć. Zaznaczył , że jeżeli zadłużenie wynosi około 3 mln 500 tys. zł . to zlikwidować je można tylko wtedy gdyby w tym roku osiągnął SP ZOZ w Nakle 3mln 500 tys. zł zysku a jest to niemożliwe.
 
Więcej pytań nie zgłoszono w związku z tym Przewodniczący Rady Powiatu poddał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego z SP ZOZ w Nakle za 2004 rok pod głosowanie .
Rada Powiatu w obecności 21 radnych przy 7 głosach „za” , 4 głosach „przeciwnych” oraz 9 głosami „wstrzymującymi” / 1 osoba nie głosowała/ podjęła uchwałę w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego z SP ZOZ w Nakle za 2004 rok która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr XXXII/214/2005r.
             
ad.c/
zatwierdzenie sprawozdania finansowego z SP ZOZ w Szubinie za 2004 r.
 
Przewodniczący Rady Powiatu odczytał powyższy projekt uchwały .
W dyskusji głos zabrał radny Pan Andrzej Jedynak  i spytał czym pokryta będzie strata.
Pan Marek Domżała Dyrektor SP ZOZ w Szubinie zaakcentował , że w poprzednich latach też było , że z kapitału własnego. Dodał , że na dzień dzisiejszy tego kapitału własnego jest
 
                                                                                                                                              11
 
niewiele bo 492 tys. zł. nie wystarczy dlatego ich wniosek o przyspieszenie procesu przekształcenia.
Więcej pytań nie zgłoszono w związku z tym Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie przedmiotowy projekt uchwały.
Rada Powiatu w obecności 21 radnych przy 7 głosach „za”, 4 głosach „przeciwnych” oraz 9 głosami „wstrzymującymi” podjęła uchwałę w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego z SP ZOZ w Szubinie za 2004 r. która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr XXXII/215/2005r.
 
ad.d/
Uchwalenie „Regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów na wyrównywanie szans edukacyjnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych ,w których nauka kończy się egzaminem maturalnym , prowadzonych przez powiat nakielski w roku szkolnym 2005/2006 oraz „ Regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów na wyrównywanie szans edukacyjnych studentów mających stałe zameldowanie na terenie powiatu nakielskiego w roku akademickim 2005/2006 „ finansowanych w ramach Zintegrowanego Programu  Operacyjnego Rozwoju Regionalnego , Priorytet 2 : Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach ,Działanie 2.2.Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne.
 
Przewodniczący Rady Powiatu odczytał powyższy projekt uchwały. 
Rada Powiatu nie wniosła uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie jak wyżej.
Rada Powiatu w obecności 21 radnych przy 19 głosach „za” oraz 2 głosami „wstrzymującymi” podjęła uchwałę w sprawie uchwalenia „Regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów na wyrównywanie szans edukacyjnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych ,w których nauka kończy się egzaminem maturalnym , prowadzonych przez powiat nakielski w roku szkolnym 2005/2006 oraz „ Regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów na wyrównywanie szans edukacyjnych studentów mających stałe zameldowanie na terenie powiatu nakielskiego w roku akademickim 2005/2006 „ finansowanych w ramach Zintegrowanego Programu  Operacyjnego Rozwoju Regionalnego , Priorytet 2 : Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach ,Działanie 2.2.Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr XXXII/216/2005r.
 
ad.e/
Zmiany uchwały w sprawie wyboru członków Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Nakle nad Notecią.
Przewodniczący Rady przypomniał , że w wyniku wyboru radnych w skład Zarządu Powiatu w Nakle nad Notecią składy komisji są niepełne i należy zaproponować kandydatury od nowa. Dodał , że Pani Stachowiak weszła w skład Zarządu Powiatu i złożyła rezygnację z pracy w Komisji Rewizyjnej. 
  Pan Stefan Kubicki Przewodniczący Klubu Radnych Sojuszu Lewicy Demokratycznej zaproponował w miejsce Pani Urszuli Stachowiak członka Klubu SLD  , która uchwałą
Nr XXXI/207/2005r.Rady Powiatu w Nakle nad Notecią wybrana została na członka Zarządu Powiatu w Nakle nad Notecią , Pana Antoniego Zbyluta członka Klubu SLD.
                                                                                                                                               12
 
 
Pan Zbylut wyraził zgodę na kandydowanie.
Pan Stefan Kubicki przypomniał , że zgodnie z art. 16 ust 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r.o samorządzie powiatowym /Dz.U.z 2001r.Nr 142 poz.1592 ze zm/ w skład komisji rewizyjnej wchodzą radni w tym przedstawiciele wszystkich klubów , z wyjątkiem radnych pełniących funkcje , o których mowa w art. 14 ust.1 , oraz będących członkami zarządu.
Nie zgłoszono uwag.
Przewodniczący Rady Powiatu spytał radnych kto jest za tym aby Pan Antoni Zbylut został członkiem Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Nakle nad Notecią za ustępującą Panią Urszulę Stachowiak.   
Przewodniczący Rady Powiatu stwierdził , że ta kandydatura została zaakceptowana przy  15 głosach „za” oraz 5 głosami „ wstrzymującymi” / 1 osoba nie głosowała/ Przewodniczący Rady odczytał uchwałę w sprawie zmiany uchwały w sprawie wyboru członków Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Nakle nad Notecią która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr XXXII/217/2005r.
 
ad. f/
Wybór składów osobowych stałych komisji Rady Powiatu w Nakle nad Notecią .
  
Przewodniczący Rady Powiatu poinformował o jego spotkaniu z przedstawicielami Klubów Radnych Rady Powiatu w Nakle nad Notecią które z jego inicjatywy odbyło się w dniu 28 czerwca br. na którym zostały poczynione pewne uzgodnienia.
Przewodniczący Rady spytał Wysoką Radę czy ma odczytać składy osobowe komisji na podstawie wczorajszych uzgodnień czy będą radni podawać kandydatury. Zdecydowano o odczytaniu przez Przewodniczącego Rady kandydatur.
Pan Antoni Zbylut podkreślił , że w związku z wyborem go do składu Komisji Rewizyjnej złożył rezygnację z pracy w Komisji Budżetu i Finansów.  
Przewodniczący Rady Powiatu podał propozycje składów osobowych poszczególnych komisji które zostały ustalone na spotkaniu Przewodniczącego Rady Powiatu z przedstawicielami Klubów Radnych Rady Powiatu w Nakle nad Notecią   Rada Powiatu nie wniosła uwag. Przewodniczący Rady Powiatu zaproponował aby spośród wymienionych składów osobowych członkowie poszczególnvch komisji zaproponowali spośród siebie Przewodniczącego Komisji. Przewodniczący Rady poprosił o komentarz radcę prawnego Starostwa ,który zaakcentował , że zgodnie z art. 17 ust.1 ustawy o samorządzie powiatowym Rada Powiatu może powoływać ze swego grona stałe i doraźne komisje do określonych zadań ustalając przedmiot ich działania oraz skład osobowy. Tak jak tutaj słusznie zauważył radny Pan Ryszard Bagnerowski to były tylko propozycje, teraz one muszą być przegłosowane mówił radca prawny. Pan Zdzisław Lorek radca prawny Starostwa zaproponował przegłosowanie indywidualnych propozycji po kolei i dodał , że ktoś kto zgadza się z jedną propozycją nie musi się zgadzać z propozycją dotyczącą innego kandydata. Przewodniczący Rady Powiatu zaakcentował ,że zamiar jego był taki aby zostali wyłonieni Przewodniczący Komisji . Pan Lorek podkreślił , że Przewodniczący Komisji mogą być wyłonieni dopiero wtedy gdy będą członkowie tych komisji . Przewodniczący Rady poinformował w związku z tym , że są dwie propozycje , przegłosowanie całościowe lub też indywidualnie.
Pan Ryszard Bagnerowski przypomniał , że na spotkaniu z Przewodniczącym Rady pracowano roboczo po to aby sesja sprawnie przebiegała i jeżeli kwestia prawna nie przeszkadza to jeżeli jest konsensus i zrozumienie zaproponował przegłosowanie jedną
 
                                                                                                                                                13
 
uchwałą. Radca prawny zaakcentował , że nie widzi przeszkód jeśli Rada Powiatu taki sposób wybrała.
Radny Pan Stefan Kubicki – członek Zarządu Powiatu zgłosił wniosek aby przegłosować skład osobowy komisji Budżetu i Finansów oraz Edukacji , Promocji i Sportu ponieważ w Komisji Zdrowia nic się nie zmieniło.
Pan Andrzej Jedynak podkreślił , że  w § 2 projektu uchwały która będzie głosowana jest zapis mówiący o tym , że traci moc uchwała itd. w związku z tym zaproponował przegłosowanie składów osobowych komisji, a w przerwie komisje zaproponują spośród siebie Przewodniczących Komisji i wówczas Rada będzie mogła podjąć całą uchwałę.
Pan Stefan Kubicki wycofał w związku z tym swój wniosek .
          
Rada Powiatu ustaliła o przegłosowaniu składów osobowych komisji .
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie skład osobowy Komisji Budżetu i Finansów . Rada Powiatu w obecności 21 radnych jednogłośnie zaakceptowała skład osobowy powyższej komisji.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie skład osobowy Komisji Zdrowia Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska.
Rada Powiatu w obecności 21 radnych jednogłośnie zaakceptowała skład osobowy powyższej komisji.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie skład osobowy Komisji Edukacji, Promocji i Sportu.
Rada Powiatu w obecności 21 radnych jednogłośnie zaakceptowała skład osobowy powyższej komisji.
 
Przewodniczący Rady Powiatu zarządził przerwę podczas której członkowie komisji zaproponują spośród siebie kandydatów na Przewodniczących Komisji . 
 
Po przerwie radny Pan Stefan Kubicki w imieniu komisji Budżetu i Finansów na funkcję Przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów zaproponował kandydaturę Pana Piotra Rusina. Innych propozycji nie zgłoszono . Pan Piotr Rusin wyraził zgodę.    
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie powyższą kandydaturę .
Rada Powiatu w obecności 21 radnych jednogłośnie zatwierdziła kandydaturę Pana Piotra Rusina na Przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów.
 
Radny Pan Piotr Gondek w imieniu komisji Edukacji ,Promocji i Sportu zaproponował na Przewodniczącego Komisji Edukacji Promocji i Sportu radnego Pana Tomasza Miłowskiego , który wyraził zgodę. Innych kandydatur nie zgłoszono .
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie kandydaturę Pana Tomasza Miłowskiego.
Rada Powiatu w obecności 21 radnych przy 20 głosach „za” oraz 1 głosie „ wstrzymującym” zatwierdziła kandydaturę Pana Tomasza Miłowskiego na Przewodniczącego powyższej komisji.
 
Radna Pani Małgorzata Waleryś – Masiak na Przewodniczącego Komisji Zdrowia Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska zaproponowała kandydaturę radnego Pana Czesława Muszyńskiego , który wyraził zgodę.
 
                                                                                                                                                14
 
 
Radny Pan Janusz Hanasz na Przewodniczącą Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska zaproponował kandydaturę Pani Ireny Kolesińskiej która wyraziła zgodę.
Więcej kandydatur nie zgłoszono .
W związku z powyższym Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie kandydaturę Pana Czesława Muszyńskiego .
Rada Powiatu w obecności 21 radnych przy 9 głosach „za” zatwierdziła kandydaturę radnego Pana Czesława Muszyńskiego 
 
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie kandydaturę radnej Pani Ireny Kolesińskiej.
Rada Powiatu w obecności 21 radnych przy 11 głosach „za” powyższą kandydaturę zatwierdziła.
Przewodniczący Rady Powiatu stwierdził , że Rada zaakceptowała na Przewodniczącego Komisji Zdrowia , Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska kandydaturę Pani Ireny Kolesińskiej. 
Przewodniczący Rady Powiatu odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru składów osobowych stałych komisji Rady Powiatu w Nakle nad Notecią.
Rada Powiatu w obecności 21 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wyboru składów osobowych stałych komisji Rady Powiatu w Nakle nad Notecią która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr XXXII/218/2005r.
 
ad. g/
Zmiany w budżecie Powiatu na 2005r.
Przewodniczący Rady Powiatu odczytał projekt przedmiotowej uchwały.
W dyskusji głos zabrał radny Pan Tomasz Miłowski który mówił na temat dofinansowania inwestycji drogowej pod nazwą przebudowa drogi Paterek -  Łankowice. Spytał ,czy jest to planowe działanie ,czy nagle Ministerstwo sobie przypomniało , że jakieś pieniądze są jeszcze, czy mamy zadysponować w innym kierunku te pieniądze ,a jeżeli nie to czy one będą zwiększały budżet inwestycji . Poprosił o uszczegółowienie w jakim miejscu i ile za te pieniądze czegoś będzie można zrobić.
Pan Starosta odpowiedział , że to są środki które zostały przyznane na bazie napisanego projektu , zostały przyznane w wyniku oceny tego projektu w Ministerstwie Finansów , pochodzą z rezerwy ogólnej budżetu Państwa a odnoszą się do inwestycji które zostały rozpoczęte przed powstaniem Powiatu. Dodał , że takich odcinków dróg na terenie Powiatu o które można by aplikować o te środki są dwie jedna to jest przedmiotowa droga na którą uzyskano środki druga jest drogą o którą pisało Starostwo w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Nadmienił , że jest wniosek złożony , oczekuje się na rozstrzygnięcie. Podkreślił , że na jeden napisano do rezerwy ogólnej budżetu a drugi jest złożony do Programu SFOR Zaakcentował , że jest to droga która będzie realizowana w budżecie na ten rok w którym były przewidziane środki w wysokości 170 tys. zł. na odcinku Kowalewko – Gromadno w Gminie Kcynia i te środki zwiększą zakres tej inwestycji. 
Radny Pan Tomasz Miłowski stwierdził , że rozumie , że kwota 540 tys. zł dodana będzie do kwoty 170 tys. zł i zostanie wyremontowany odcinek Kowalewko – Gromadno. Podkreślił, że jest też droga Paterek Łankowice i chciałby przypomnieć , że również w Paterku na zebraniach wiejskich były  składane obietnice na zebraniach wiejskich odnośnie przedmiotowej drogi. Dodał , że bardzo fatalnie wygląda droga w Paterku i uważa, że z tych
                                                                                                                                         15
 
 
pieniędzy można by ewentualnie przeznaczyć część na wyremontowanie niniejszej drogi.  drogi przebiegającej przez Paterek.
Pan Starosta podkreślił , że na tym odcinku będzie modernizacja tej drogi , będzie poszerzana do szerokości wymaganej dla standardu drogi powiatowej i na to są przeznaczone środki.
Więcej pytań nie zgłoszono w związku z tym Przewodniczący Rady Powiatu poddał projekt powyższej uchwały pod głosowanie .
Rada Powiatu w obecności 21 radnych przy 19 głosach „za” oraz 1 głosie „wstrzymującym” podjęła uchwałę w sprawie zmiany w budżecie Powiatu na 2005r. która została zapisana w rejestrze uchwal pod Nr XXXII/219/2005r.
 
ad.h/ 
Projekt opinii do projektu programu restrukturyzacyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nakle nad Notecią.
W dyskusji głos zabrali :
Radny Pan Andrzej Jedynak podkreślił , że jego zdaniem nie jest to żaden program restrukturyzacji , jest to tylko i wyłącznie zbiór papierków które trzeba przedłożyć aby uzyskać kwotę 1 mln 391 tys. zł. Stwierdził ,że w tym programie oprócz tego , jest dużo oszustw o których wspominał na komisji . Dodał , że program zawiera zapis który mówi o tym ,że odbyło się postępowanie konkursowe odnośnie stomatologii i dermatologii co jest nieprawdą . Pisze się też , że na przestrzeni podejmowano przedsięwzięcia oszczędnościowe a przed chwilą Rada Powiatu przyjęła uchwałę odnośnie sprawozdań finansowych tego ż zakłady. Uważa , że przez lata 2002 – 2004 nie było żadnych wymiernych oszczędności bo zadłużenie sięgało aktualnie około 4 mln zł. Zaznaczył , że na dalszych stronach jest mnóstwo tabelek z których nic nie wynika . Do tego wszystkiego otrzymaliśmy kserokopię pisma od lekarzy SP ZOZ w Nakle nad Notecią i nie wiadomo do kogo ono było adresowane , nie ma też żadnego tytułu , gdzie lekarze trochę inaczej do tego podchodzą mówił Pan Jedynak. Dodał , że nie bardzo rozumie czy ten program restrukturyzacyjny był konsultowany jeśli, tak to z kim. Zaznaczył także , że jest bardzo ciekaw kto pisał ten program restrukturyzacyjny .
 
Radny Pan Piotr Gondek podkreślił , że radni znają program restrukturyzacyjny bo go otrzymali w związku z tym prosił aby Dyrektor Kimber w kilku słowach przedstawił go opinii publicznej . Spytał jaka jest faktyczna realność tego programu i kiedy można liczyć na środki przeznaczone na restrukturyzację .
 
Radny Pan Andrzej Kinderman zaakcentował , że wolą Dyrektora SP ZOZ w Nakle , lekarzy pracujących w tej placówce , pań pielęgniarek i związków zawodowych było to , że SP ZOZ w Nakle nad Notecią nie wchodzi na drogę przekształceń własnościowych . W związku z tym SP ZOZ w Nakle chce skorzystać z innej formy ratowania swojej sytuacji finansowej i dlatego został Wysokiej Radzie przedstawiony program restrukturyzacji który  był przedmiotem dyskusji na poszczególnych komisjach . Poinformował , że na swojej komisji merytorycznej zadał pięć pytań Panu Dyrektorowi który udzieli odpowiedzi . Dodał , że program został przedstawiony i uważa , że solidnie do tego należałoby podejść. Poinformował , że na komisji w trakcie odbywania się dyskusji na temat restrukturyzacji przekazano członkom komisji pismo do nikogo nie zatytułowane ,podpisane przez lekarzy , są wśród nich pieczątki lekarzy którzy pełnią funkcję ordynatorów i jest także pieczątka Janusza
 
                                                                                                                                              16
 
Hanasza który jest jednocześnie członkiem Zarządu Powiatu. Podkreślił , że na komisji zapanowała konsternacja co się dzieje , program restrukturyzacji jest i nagle otrzymują radni inny dokument który jest niespójny z tym programem ponieważ wyraża inne zdanie. Pan Kinderman przychylił się do zdania radnego Pana Jedynaka , że z tego wynika , że nie był on konsultowany z lekarzami . Czy tu panuje jakiś rozdźwięk , czy nie ma wszystkich podmiotów zainteresowanych tym żeby przeprowadzić restrukturyzację . Co to ma oznaczać . Prosił aby Pan Dyrektor udzielił odpowiedzi co jest przyczyną tego stanu rzeczy , że lekarze mają inne stanowisko niż Dyrektor. Dodał , że w jego ocenie w programie restrukturyzacji brakuje jeszcze zagadnień związanych z kwestią pracowniczą . Nie wiemy ile ta placówka jeżeli restrukturyzacja nastąpi będzie liczyła pracowników mówił Pan Kinderman         
Spytał czy nastąpią redukcje jeżeli tak to jakie i jak Dyrektor sobie wyobraża dalsze funkcjonowanie w tych realiach , czy będzie stosowane tak zwane niskie budżetowanie polegające na tym , że będzie próbował dziury finansowe łatać innymi środkami finansowymi
Radna Pani Irena Kolesińska podkreśliła , że to pismo od lekarzy wpłynęło 25 maja br.i dodała , że w programie restrukturyzacji nie znalazła propozycji lekarzy i w związku z tym poprosiła Dyrektora Kimbera o ustosunkowanie się. Nadmieniła , że w przedmiotowym piśmie propozycje są bardzo konkretne i spytała czy w przyszłości będzie to wdrożone , ile osób pracuje w tej chwili i czy na skutek planu restrukturyzacji będą konkretne zwolnienia. 
Radny Pan Janusz Hanasz – członek Zarządu Powiatu ustosunkował się do słów Pana Kindermana dotyczącego przedmiotowego pisma. Poinformował , że to pismo zostało przedstawione Panu dyrektorami w związku z jednym ze spotkań jakie się odbyło z kierownictwem tego zakładu z ordynatorami. Dodał , że przedstawiona została ich koncepcja ewentualnych zmian restrukturyzacyjnych . Nadmienił , że w związku z tym , że zmiany zaproponowane przez Pana Dyrektora szły w innym kierunku to pismo zostało przedstawione wszystkim radnym. Zaakcentował , że to pismo nie powinno odgrywać w tej chwili żadnej roli ze względu na to , że lekarzom chodziło o nie likwidowanie sterylizacji. To pismo było celem żeby można było inaczej myśleć o całym szpitalu. Podkreślił , że Pan Dyrektor Kimber jest naczelnym Dyrektorem i on ma prawo wprowadzać takie zmiany jakie uważa, że powinny być wprowadzone. Wyjaśnił , że to pismo sporządzono z tego względu , że była sytuacja bardzo napięta i wiązała się między innymi z próbą zmian organizacji i funkcjonowania tego szpitala. Nadmienił , że w związku z autopoprawką jaką Pan Dyrektor złożył do programu restrukturyzacji to pismo w tej chwili nie jest aktualne. Radny Pan Andrzej Jedynak skierował pytanie do Dyrektora SP ZOZ w Nakle po co rozkładał na komisjach to pismo jeśli wiedział , że będzie autopoprawka. Dodał , że jego zdaniem ta autopoprawka nic nie wnosi. Pan Hanasz uważa , że to nie jest bezsens , że pewne decyzje podejmuje się czasem zbyt szybko i dlatego zwrócił uwagę radnym , że pewna grupa załogi ma nieco inne zdanie na niektóre kwestie i to dało nam pewność, że pewne rzeczy będą realizowane trochę inaczej jak mogły by być. 
Pan Józef Kimber Dyrektor SP ZOZ w Nakle nad Notecią    Podkreślił , że program restrukturyzacji jest jego autorstwa i za wszystko bierze odpowiedzialność . Zaakcentował , że po dyskusjach na komisjach stałych Rady Powiatu uważał , że ten program mający wiele niedoskonałości jest programem który wskazuje pewien kierunek o którym zawsze na sesjach też była mowa . Stwierdził , że jego zdaniem program do roku 2010 w sposób jednoznaczny określa jaki to jest szpital i jaki jest kierunek leczenia . Dzisiaj na sesji padają bardzo ostre i ciężkie słowa oszustwo , zakłamanie , niewiarygodne liczby , program który prowadzi do nikąd , szczątkowy , zbiór papierów itd.  mówił Pan Kimber i zaznaczył , że to jest każdego subiektywna ocena. W przekonaniu Dyrektora
                                                                                                                                                  17
 
Kimbera nie jest to ocena obiektywna, a zwłaszcza jeżeli wypowiadają ją ludzie którzy niejednokrotnie wyrażają troskę o szpital nakielski , troskę o powiat ,o fundusze powiatu .
Dodał , że wybiera dla szpitala nakielskiego inną drogę , że uważa , że w pierwszej kolejności jeżeli ustawa o pomocy publicznej i restrukturyzacji publicznych placówek ochrony zdrowia stwarza możliwość sięgnięcia po pieniądze z budżetu Państwa to dla niego jako dyrektora i dla radnych odpowiedzialnych za losy powiatu trzeba w pierwszej kolejności sięgnąć po te pieniądze. Odniósł się do kwestii konsultacji i powiedział ,że o kierunkach działania na najbliższe lata dyskutowano w jego jednostce od miesiąca marca, było to dyskutowane na spotkaniach ordynatorów i innych kierowników komórek organizacyjnych. Dyskutowano również na posiedzeniu Rady Społecznej w miesiącu marcu br. Dodał , że już od miesiąca marca były pozytywne reakcje i pozytywna opinia Rady Społecznej i ordynatorów. Nadmienił, że jedyną kwestią dyskusyjną była sprawa sterylizacji którą wprowadził w autopoprawce do programu restrukturyzacji. Stwierdził , że drugie sformułowanie w piśmie lekarzy odnośnie wydzielania niektórych jednostek też akceptuje podjęciem próby wydzierżawienia pracowni rentgenowskiej. Podkreślił , że jeżeli chodzi o laboratorium to jeżeli sprawa dzierżawy rtg wyjdzie i nie będą ponoszone większe koszty jak ma to miejsce dzisiaj to ta kwestia również będzie wzięta pod uwagę . Nikt nie jest w stanie dzisiaj powiedzieć jakie będą wysokie  kontrakty z NFZ wręcz instrukcja Ministerstwa Zdrowia która określiła w jaki sposób powinien być skonstruowany program restrukturyzacyjny również dopuszcza tylko możliwość przyjęcia w latach przyszłych wzrostu o wzrost składki zdrowotnej a zgodnie z ustawą o ubezpieczeniu zdrowotnym w 2007 roku kończy się o 0,25 wzrost składki zdrowotnej . Dlatego w programie nie zakłada on większych przychodów jak te które wynikają  ze składki zdrowotnej. Poinformował , że na ostatnim posiedzeniu Rady Społecznej Rada Społeczna program restrukturyzacji jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie. Program otrzymały również związki zawodowe. Jeżeli chodzi o tabele zawarte w programie podkreślił  że są one obligatoryjne i zgodnie z instrukcją Ministerstwa Zdrowia musiały się w tym programie znaleźć . Podkreślił , że jeżeli Rada Powiatu ten program zatwierdzi jutro już znajdzie się on u Wojewody . Poinformował , że z 350 pracowników dzisiaj pracuje w SP ZOZ –e 217. Zaakcentował , że gdyby zliczyć wszystkie redukcje które w poszczególnych działach tego programu są zawarte to o 10 osób zatrudnienie spada. Dyrektor mówił również o rozwoju porad specjalistycznych o pozyskiwaniu pacjentów w POZ .Dodał także ,że może być taka sytuacja , że przy zwiększonych zadaniach w niektórych komórkach które w programie nie określa się jako zwiększone może być tak , że przyjdzie moment na przesunięcie tych ludzi tam gdzie będzie potrzeba. Dyrektor odniósł się do pytania dotyczącego krótkoterminowej działalności finansowej i podkreślił , że nie rozumie tego pytania ponieważ  SP ZOZ w Nakle tak mocno dotychczas nie występował po pieniądze samorządowe i przypomniał, że właścicielem budynków jest Rada Powiatu jako organ założycielski i w zasadzie na właścicielu spoczywa obowiązek właściwego utrzymania tych budynków. Dodał , że poza niedużą formą pomocy remontują budynki albo ze środków pozyskiwanych od sponsorów albo ze środków które NFZ przeznacza na leczenie pacjentów. Stwierdził , że z tabel można wyciągnąć też wnioski skąd były i w jakiej wysokości to były dotacje a w jaki sposób kształtowały się przychody SP ZOZ-u  jak one od roku od 1999 wzrastały a w jakiej proporcji do przychodów wzrastały koszty. Dodał , że jest to niekwestionowana zasługa ludzi z którymi pracuje lekarzy pielęgniarek i wszystkich pozostałych osób pracujących w SP ZOZ-ie , że pracują za pieniądze jakie otrzymują , starają się oszczędzać i te koszty z dnia na dzień obniżają. Natomiast jeżeli w tym pytaniu Panie
 
 
                                                                                                                                       18
 
radny Kinderman jest zawarta głębsza Pana myśl , dlaczego ja nie poszedłem tą drogą jak szpital w Szubinie , że nie krótkoterminową działalność finansową tylko długoterminową to współczuję Państwu radnym skąd będziecie pozyskiwać środki aby te przejęte zobowiązania uregulować . Dodał  , że będzie do Rady Powiatu występował o nie zapłacenie długów za SP ZOZ w Nakle ale o przydzielenie dotacji na zakup sprzętu i aparatury dla szpitala w Nakle.
 
Radny Pan Andrzej Kinderman zwracając się do Dyrektora Kimbera przypomniał , że zachęcał on wszystkich radnych w tamtej kadencji do tego aby wyrażali oni swój pogląd w danej sprawie i to robią. Dodał, że chodziło Panu Kimberowi o jedną zasadniczą sprawę , aby poddać poglądy ludzi w danej sprawie by móc je porównać i wybrać optymalny kierunek działań i to radni robią, prezentują trochę inne spojrzenie niż Pan Kimber . Dodał , że nikt z nich nie jest osobą nieomylną i chodzi o to poszczególnym radnym którzy zabierają głos tylko po to by znaleźć jak najlepsze kierunki rozwoju. Jeżeli Pan w swoim wystąpieniu przed chwilą przychylił się do mojego spostrzeżenia , postulatu , że brakuje w tym opracowaniu sprawy pracowniczej to ja się cieszę , że Pan to zauważył i przyjął Pan to i to jest ten plus powiedział Pan Kinderman . Nadmienił , że nie należy patrzeć na radnych którzy zabierają głos i mają odmienne zdanie , że jest to jakaś „rewolucja” , chodzi o wspólne dobro którym jest szpital. Zaakcentował , że on tym bardziej bo mieszka w Nakle i na sercu mu leży to żeby ten szpital szedł w jak najlepszym kierunku. Zaznaczył , że na samym wstępie swojego poprzedniego wystąpienia powiedział , że to była wola Dyrekcji , pracowników związków zawodowych , całej załogi żeby wybrać inny kierunek działań w SP ZOZ-ie nakielskim by poprawić jego kondycje finansową i wszyscy się z tym zgadzamy a drogi dochodzenia do tego są różne i dlatego też warto wysłuchać do końca wszystkich tych osób które mają odmienne zdanie. Dodał , że gdy ma wątpliwości działań czy to będą krótkoterminowe czy długoterminowe to prosi o to żeby wyjaśnić i jeżeli usłyszy argumenty które przemawiają do niego to jest skory je przyjąć i skorygować swój pogląd na daną sprawę. Zaakcentował , że wystąpienie Dyrektora Kimbera momentami było nie na miejscu. Reasumując podkreślił , że chodzi wszystkim o to żeby było lepiej , brakuje w restrukturyzacji niektórych rzeczy zwrócili na to uwagę radni i poprosił to tak przyjąć jak przyjął Dyrektor postulat lekarzy pracujących w SP ZOZ w Nakle.
Radny Pan Jan Kominiak potwierdził fakt wypowiedziany przez Pana Dyrektora ,że była prowadzona szeroka konsultacja i dodał , że jako członek społecznej Rady SP ZOZ w Nakle towarzyszył temu i byli to lekarze, pielęgniarki i inni przedstawiciele obsługi szpitala. Nadmienił , że był jeden głos lekarza przeciwny temu co Pan Dyrektor przedstawił.                   
Więcej pytań i uwag nie zgłoszono .
W związku z tym Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie opinii do projektu programu restrukturyzacyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nakle nad Notecią .
Rada Powiatu przy 14 głosach „za”, 2 głosami „przeciwnymi” oraz 3 głosami „ wstrzymującymi” podjęła uchwałę w sprawie opinii do projektu programu restrukturyzacyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nakle nad Notecią która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr XXXII/220/2005r.
  
ad.10.
Wnioski i oświadczenia radnych .
 
 
                                                                                                                                            
 
Radny Pan Tomasz Miłowski zaakcentował , że na ostatniej XXXI Sesji Rady Powiatu radny Bagnerowski nawiązywał już do pewnej wypowiedzi Pana Marszałka Waldemara Achramowicza  zamieszczonej w Gazecie Pomorskiej z dnia 25 maja 2005 roku w której wyrażona była opinia na temat sytuacji jak się żyje ludziom w województwie kujawsko pomorskim. Nadmienił , że Pan Marszałek stwierdził , że wcale nie jest tak źle i w tym miejscu Pan Miłowski zacytował jego wypowiedź „ Żle się żyje mieszkańcom tych regionów w których bezrobocie sięga 30 % „ . Dodał , że nikomu nie trzeba przypominać , że permanentny stan wysokiego bezrobocia największego w województwie kujawsko pomorskim jest w powiecie nakielskim . Pan Miłowski cytował dalszą wypowiedź Pana Marszałka który mówił , że obejmujemy je szczególną troską także kierujemy i będziemy kierować europejskie pieniądze pomocowe i w ciągu dwóch trzech lat musi to przynieść efekt w postaci poprawy bytu mieszkańców. Pan Miłowski wyjaśniając dlaczego nawiązał do tej wypowiedzi zaakcentował , że zgodnie z przyjętym przez Radę planem działania na sesji sierpniowej Rada ma dyskutować na temat realizacji strategii zrównoważonego rozwoju powiatu nakielskiego . Dodał , że wielokrotnie w strategii przewija się sprawa współdziałania samorządów różnych szczebli powiatu , gminy i województwa. W związku z tym złożył wniosek aby na sesję sierpniową został zaproszony Pan Marszałek być może i Pan Wojewoda albo upoważnione osoby przez Pana Marszałka które w jakiś sposób przybliżą Wysokiej Radzie sytuację na jaką pomoc można liczyć , w jakich zakresach , w jakich dziedzinach i jeżeli to będzie zbyt szczegółowe aby mówić o tym na sesji to można zaprosić te osoby na posiedzenia komisji Rady Powiatu. Podkreślił , że takie stwierdzenia jak się ukazują czy jak są przedstawiane , że nic nie można zmienić tylko mamy pewien plan od 2000 roku do 2010 dlatego nie będziemy nic robić z wjazdem np. do Nakła na drodze wojewódzkiej 241 itd. to one wynikają z planu który był tworzony kilka lat temu . Zaznaczył , że sytuacja jest dynamiczna , sytuacja z wysokim bezrobociem w powiecie nakielskim utrzymuje się dlatego wszędzie zmiany można proponować i z tymi zmianami można występować tym bardziej , że Pan Marszałek podkreślał w swojej wypowiedzi , że o dobrej sytuacji w województwie świadczą ponad planowe dochody już w tym roku czyli być może coś z tych ponadplanowych dochodów można by przeznaczyć dla powiatu czy na wsparcie pewnych działań w powiecie czy na współdziałanie z powiatem w realizacji jego zadań . Dlatego taki wniosek aby na tą sesję był zaproszony Pan Marszałek Województwa Kujawsko Pomorskiego .
 
Radny Pan Ryszard Bagnerowski zwrócił się do Pana Starosty z prośbą o podjęcie decyzji w sprawie lokalu dla radnych, aby mogli spotykać się z wyborcami , pełnić dyżury . Poinformował , że wczoraj Pan Starosta powiedział mu w prywatnej dyskusji ,że taki lokal jest u Przewodniczącego Rady Powiatu. Pan Bagnerowski podkreślił  , że radni nie chcieliby przeszkadzać administracji Rady i Panu Przewodniczącemu Rady . Dodał  , że zdarza się tak, że wielu radnych i on także prowadzą rozmowy przed Starostwem. Zaproponował aby w Biurze Rady Powiatu był klucz od mniejszej sali Starostwa i aby ta sala mogła służyć również radnym w sytuacji kiedy radny ma obowiązek spotkania się z wyborcami albo w innym temacie spotkania się z radnymi , pracownikami starostwa czy jednostkami organizacyjnymi starostwa.
 
Pan Starosta potwierdził , że wczoraj z radnym Panem Bagnerowskim przed Starostwem odbył rozmowę w której Pan Bagnerowski stwierdził , że nie ma warunków do tego żeby się spotkać. Zaakcentował , że Starostwo funkcjonuje w budynku który nie był budowany z
 
 
 
 
                                                                                                                                            20
 
przeznaczeniem na budynek administracji samorządowej. Jest to budynek adoptowany pod potrzeby Starostwa Powiatowego. Dodał , że po kilku latach funkcjonowania w tym budynku wykorzystanie jego jest stu procentowe i wygospodarowanie dodatkowego pomieszczenia dla potrzeb Klubu radnych jest niemożliwe . Stwierdził , że możliwość zawsze istnieje , są dwie sale konferencyjne i jeśli radni będą chcieli z nich skorzystać nie widzi przeszkód , klucze są w sekretariacie . Nadmienił , że nigdy nikomu zarówno Pani Sekretarz Powiatu ani on sam nie robili trudności związanych z udostępnieniem sal konferencyjnych Starostwa. Stwierdził także , że jest możliwość zrobienia kawy , herbaty. Pan Starosta podkreślił , że jest Biuro Rady Powiatu i ma dobre warunki lokalowe ,Pan Przewodniczący Rady Powiatu dysponuje należnym sobie biurem i jest możliwość prowadzenia rozmów bilateralnych w tych pomieszczeniach również. Ponownie zaakcentował , że do większych spotkań są sale konferencyjne z których bez przeszkód można korzystać.
Więcej wniosków nie zgłoszono .
 
ad.11./
Wolne wnioski .                      
 
Przewodniczący Rady Powiatu poinformował , że na jego ręce wpłynęło pismo Polskich Linii Kolejowych / kserokopia pisma została także dostarczona radnym / które mówi o zamiarze likwidacji niektórych odcinków kolejowych . Jest w piśmie informacja, że likwidacja wymienionych odcinków może być wstrzymana ale w sytuacji partycypowania w kosztach samorządów powiatowych, gminnych.   
 
Pan Starosta podkreślił , że jeżeli coś jest zamykane , likwidowane to dzieje się źle. Zaakcentował , że z tego pisma wynika , że jest zamiar likwidacji . Gdybyśmy byli zdeterminowani można by było stanowisko Rady Powiatu określić . Dodał , że jeśli zostanie określone stanowisko w którym wyrażony zostanie zamiar popierania funkcjonowania tych odcinków kolejowych to od razu przedstawiona jest alternatywa, że jeżeli zapewni się środki finansowe na pokrycie kosztów . Pan Starosta zaznaczył , że odnosząc się do tego co Pan Bagnerowski na ostatniej i dzisiejszej sesji artykułował i jego odpowiedzi w nawiązaniu do wystąpienia Pana Marszałka Województwa Kujawsko Pomorskiego to postara się w piśmie wystosowanym do Pana Marszałka całościowo odnieść do tego problemu .
Rada nie wniosła pytań i uwag.
 
Pan Przewodniczący Rady Powiatu  poinformował , że do Rady Powiatu w Nakle nad Notecią wpłynął list otwarty od Pana Czesława Idzikowskiego mieszkańca Nakła nad Notecią / kserokopię pisma radni otrzymali/ . Dodał , że radni znają tą sprawę ponieważ dwukrotnie była o niej mowa na posiedzeniach Rady w związku z tym nie będzie przedmiotowego pisma odczytywał. Przewodniczący Rady Powiatu podkreślił , że list jest przepełniony goryczą , Pan Czesław Idzikowski pisze , że został pokrzywdzony , są w piśmie takie zwroty jak krętactwo , przestępstwo itd. Pan Przewodniczący uważa , że rola Rady Powiatu i jego wyczerpała się w tej sprawie , przypomniał , że Komisja Rewizyjna dwukrotnie badała tę sprawę do której Pan Idzikowski ma również pretensje. Pan Przewodniczący Rady życzył Panu Idzikowskiemu jak i innym obywatelom naszego Powiatu aby zawsze na swojej drodze napotykali życzliwość .
Zaakcentował , że nie jest w stanie powiedzieć czy Pan Idzikowski rzeczywiście został pokrzywdzony i spotkał się z niezrozumieniem bo jego kompetencje jako Przewodniczącego Rady Powiatu też są gdzieś tam ograniczone. Nadmienił , że jeżeli w piśmie są stwierdzenia  
 
                                                                                                                                               21
 
 
dotyczące przestępstw to Pan Idzikowski powinien swoich praw dochodzić na drodze cywilno prawnej. Pan Przewodniczący spytał Wysoką Radę czy ma coś do dodania jeśli chodzi o przedmiotową sprawę. Rada nie wniosła uwag i pytań.          
 
ad.12/
Zakończenie obrad .
 
ad.13/
 
 
Przewodniczący Rady podziękował gościom oraz radnym za aktywny udział w sesji  i zakończył jej obrady.
 
 
 
 
                                                                                             PRZEWODNICZĄCY RADY
 
                                                                                             / ZBIGNIEW SABACIŃSKI /        
 
 
 
Protokołowała: R. Gozdek


Wytworzył: Renata Gozdek (17 października 2005)
Opublikował: Robert Światłowski (17 października 2005, 13:08:12)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1303

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij