2007 r. | 2006 r. | 2005 r. | 2004 r.
PROTOKÓŁ XX
PROTOKÓŁ Nr XX/2007
z obrad XX Sesji Rady Powiatu w Nakle nad Notecią odbytej
dnia 28 listopada 2007r. w godz. od 10.00 do 13.05
w Nakielskim Ośrodku Kultury
Przed otwarciem sesji Pani Przewodnicząca powiedziała, że w Powiecie Nakielskim jest zdolna młodzież. Przejawia to się zarówno w różnych dziedzinach, w kulturze,
w sztuce, w sporcie. Dzisiaj zaproszono osoby, które zdobyły wysokie osiągnięcia w sporcie. Przedstawiła zebranym Pana Adriana Zielińskiego oraz Pana Tomasza Zielińskiego, którzy osiągnęli bardzo wysokie wyniki w podnoszeniu ciężarów. Nadmieniła, że są to mieszkańcy Mroczy. Pani Przewodnicząca powitała Prezesa MGLKS Tarpan Mrocza - Pana Henryka Szynala, trenerów: Pana Dominika Mikołajczyka, Pana Ireneusza Chełmowskiego. Następną dziedziną sportu, w której w ostatnim czasie osiągnięto bardzo wysokie wyniki, jest strzelectwo sportowe. Pani Przewodnicząca powitała Panią Joannę Nowakowską oraz jej trenera Pana Ireneusza Stachowskiego. Pani Przewodnicząca powitała również serdecznie rodziców sportowców, którzy dzięki swojej wytrwałości, dzięki samozaparciu, dzięki bardzo intensywnej pracy swojej i trenerów potrafią osiągnąć tak wysokie wyniki i to nie tylko
w powiecie, ale w całej Polsce. Pani Przewodnicząca poprosiła sportowców, trenerów, Pana Prezesa i rodziców, aby podeszli do stołu prezydialnego. Pan Starosta powiedział, że mamy bardzo utalentowaną młodzież w powiecie nakielskim. Ci młodzi ludzie są uczniami naszych szkół. Szczycimy się tym, że te młode osoby osiągają tak wysokie wyniki sportowe. Pan Starosta odczytał list gratulacyjny dla Pani Joanny Nowakowskiej o następującej treści: „Szanowna Pani
Joanna Nowakowska
Szanowna Pani Joanno!
Mając na uwadze Pani liczne osiągnięcia w strzelectwie sportowym,
w tym zdobycie w 2007 r. tytułu Mistrzyni Polski do lat 21 Ksp 3x20,
zajęcia VI miejsca podczas Mistrzostw Europy Ksp 3x20
oraz III miejsca podczas Międzynarodowych Mistrzostw Europy Ksp 3x20,
składamy Pani serdecznie gratulacje,
Pani osiągnięcia sportowe przynoszą chlubę Powiatowi Nakielskiemu
i stanowią jego doskonałą promocję
na arenach sportowych Polski, Europy i świata.
Dziękujemy Pani za godne reprezentowanie Powiatu Nakielskiego.
Życzymy wielu sukcesów sportowych,
a także wszelkiej pomyślności w życiu osobistym.
Z poważaniem
Przewodnicząca Rady Powiatu Starosta Nakielski
w Nakle nad Notecią
Małgorzata Waleryś-Masiak Andrzej Kinderman Nakło nad Notecią, 28 listopada 2007 r.”
Brawa na sali.
Pani Przewodnicząca, Pani Gliszczyńska – Wiceprzewodnicząca Rady, Pan Starosta, Pan Wicestarosta złożyli Joannie Nowakowskiej gratulacje, kwiaty i bon o wartości 250 zł.
Pan Starosta odczytał list gratulacyjny dla Pana Adriana Zielińskiego o następującej treści:
Szanowny Pan
Adrian Zieliński
Szanowny Panie Adrianie!
Mając na uwadze Pana liczne osiągnięcia w podnoszeniu ciężarów,
w tym zdobycie w 2007 r. tytułu Mistrza Polski do lat 20 w kat. 85 kg,
zajęcie II miejsca podczas Mistrzostw Europy do lat 20 w kat. 85 kg,
złotego medalu podczas Olimpiady Młodzieży
oraz powołanie do kadry narodowej na Igrzyska Olimpijskie Pekin 2008,
składamy Panu serdecznie gratulacje,
Pana osiągnięcia sportowe przynoszą chlubę Powiatowi Nakielskiemu
i stanowią jego doskonałą promocję
na arenach sportowych Polski, Europy i świata.
Dziękujemy Panu za godne reprezentowanie Powiatu Nakielskiego.
Życzymy wielu sukcesów sportowych
a także wszelkiej pomyślności w życiu osobistym.
Z poważaniem
Przewodnicząca Rady Powiatu Starosta Nakielski
w Nakle nad Notecią
Małgorzata Waleryś-Masiak Andrzej Kinderman
Nakło nad Notecią, 28 listopada 2007 r.”
Brawa na sali.
Pani Przewodnicząca, Pani Gliszczyńska – Wiceprzewodnicząca Rady, Pan Starosta, Pan Wicestarosta złożyli Adrianowi Zielińskiemu gratulacje, kwiaty i bon o wartości 250 zł.
Pan Starosta odczytał list gratulacyjny dla Pana Tomasza Zielińskiego o następującej treści:
„Szanowny Pan
Tomasz Zieliński
Szanowny Panie Tomaszu!
Mając na uwadze Pana liczne osiągnięcia w podnoszeniu ciężarów,
w tym zdobycie w 2007 r. tytułu Mistrza Polski do lat 17 w kat. 77 kg,
zajęcie II miejsca podczas Mistrzostw Europy do lat 17 w kat. 77 kg,
złotego medalu podczas Olimpiady Młodzieży
oraz powołanie do kadry narodowej na Igrzyska Olimpijskie Pekin 2008,
składamy Panu serdecznie gratulacje,
Pana osiągnięcia sportowe przynoszą chlubę Powiatowi Nakielskiemu
i stanowią jego doskonałą promocję
na arenach sportowych Polski, Europy i świata.
Dziękujemy Panu za godne reprezentowanie Powiatu Nakielskiego.
Życzymy wielu sukcesów sportowych
a także wszelkiej pomyślności w życiu osobistym.
Z poważaniem
Przewodnicząca Rady Powiatu Starosta Nakielski
w Nakle nad Notecią
Małgorzata Waleryś-Masiak Andrzej Kinderman
Nakło nad Notecią, 28 listopada 2007 r.”
Brawa na sali.
Pani Przewodnicząca, Pani Gliszczyńska – Wiceprzewodnicząca Rady, Pan Starosta, Pan Wicestarosta złożyli Adrianowi Zielińskiemu gratulacje, kwiaty i bon o wartości 250 zł.
Pan Starosta powiedział, że nie byłoby tych sukcesów bez trenerów. Pan Starosta poprosił Pana Ireneusza Stachowskiego o odebranie Listu Gratulacyjnego o następującej treści:
„Szanowny Pan
Ireneusz Stachowski
Szanowna Panie Trenerze!
Doceniając liczne osiągnięcia w strzelectwie sportowym
Pana zawodniczki Joanny Nowakowskiej,
w tym zdobycie w 2007 r. tytułu Mistrzyni Polski do lat 21 Ksp 3x20,
zajęcia VI miejsca podczas Mistrzostw Europy Ksp 3x20
oraz III miejsca podczas Międzynarodowych Mistrzostw Europy Ksp 3x20,
składamy Panu serdecznie gratulacje,
Pana osiągnięcia trenerskie przynoszą chlubę Powiatowi Nakielskiemu
i stanowią jego doskonałą promocję
na arenach sportowych Polski, Europy i świata.
Życzymy Panu wielu sukcesów, a także wszelkiej
pomyślności w życiu osobistym.
Z poważaniem
Przewodnicząca Rady Powiatu Starosta Nakielski
w Nakle nad Notecią
Małgorzata Waleryś-Masiak Andrzej Kinderman
Nakło nad Notecią, 28 listopada 2007 r.”
Brawa na sali.
Pani Przewodnicząca, Pani Gliszczyńska – Wiceprzewodnicząca Rady, Pan Starosta, Pan Wicestarosta złożyli Panu trenerowi gratulacje i kwiaty.
Pan Starosta poprosił Pana Ireneusza Chełmowskiego o odebranie Listu Gratulacyjnego o następującej treści:
‘Szanowny Pan
Ireneusz Chełmowski
Szanowny Panie Trenerze!
Doceniając liczne osiągnięcia w podnoszeniu ciężarów
Pana zawodników Tomasza i Adriana Zielińskich,
w tym zdobycie w 2007 r. tytułu Mistrza Polski do lat 20 w kat. 85 kg,
zajęcie II miejsca podczas Mistrzostw Europy do lat 20 w kat. 85 kg,
złotego medalu podczas Olimpiady Młodzieży
oraz powołanie do kadry narodowej na Igrzyska Olimpijskie Pekin 2008,
składamy Panu serdecznie gratulacje.
Pana osiągnięcia trenerskie przynoszą chlubę Powiatowi Nakielskiemu
i stanowią jego doskonałą promocję
na arenach sportowych Polski, Europy i świata.
Życzymy Panu wielu sukcesów, a także wszelkiej
pomyślności w życiu osobistym.
Z poważaniem
Przewodnicząca Rady Powiatu Starosta Nakielski
w Nakle nad Notecią
Małgorzata Waleryś-Masiak Andrzej Kinderman
Nakło nad Notecią, 28 listopada 2007 r.” Brawa na sali.
Pani Przewodnicząca, Pani Gliszczyńska – Wiceprzewodnicząca Rady, Pan Starosta, Pan Wicestarosta złożyli Panu trenerowi gratulacje i kwiaty.
Pan Starosta poprosił Pana Dominika Mikołajczyka o przyjęcie Listu Gratulacyjnego o następującej treści:
„Szanowny Pan
Dominik Mikołajczyk
Szanowny Panie Trenerze!
Doceniając liczne osiągnięcia w podnoszeniu ciężarów
Pana zawodników Tomasza i Adriana Zielińskich,
w tym zdobycie w 2007 r. tytułu Mistrza Polski do lat 20 w kat. 85 kg,
zajęcie II miejsca podczas Mistrzostw Europy do lat 20 w kat. 85 kg,
złotego medalu podczas Olimpiady Młodzieży
oraz powołanie do kadry narodowej na Igrzyska Olimpijskie Pekin 2008,
składamy Panu serdecznie gratulacje.
Pana osiągnięcia trenerskie przynoszą chlubę Powiatowi Nakielskiemu
i stanowią jego doskonałą promocję
na arenach sportowych Polski, Europy i świata.
Życzymy Panu wielu sukcesów, a także wszelkiej
pomyślności w życiu osobistym.
Z poważaniem
Przewodnicząca Rady Powiatu Starosta Nakielski
w Nakle nad Notecią
Małgorzata Waleryś-Masiak Andrzej Kinderman Nakło nad Notecią, 28 listopada 2007 r.”
Brawa na sali.
Pani Przewodnicząca, Pani Gliszczyńska – Wiceprzewodnicząca Rady, Pan Starosta, Pan Wicestarosta złożyli Panu trenerowi gratulacje i kwiaty.
Pan Starosta powiedział, że na terenie powiatu nakielskiego jest wspaniały klub, który osiąga potężne, wysokie sukcesy. Jest to klub Tarpan Mrocza, w którym właśnie trenują świetni sportowcy. Pan Starosta poprosił Pana Henryka Szynala, Prezesa MGLKS Tarpan Mrocza o przyjęcie Listu Gratulacyjnego o następującej treści:
„Szanowny Pan
Henryk Szynal
Prezes MGLKS
Tarpan Mrocza
Szanowny Panie Prezesie!
Mając na uwadze liczne osiągnięcia w podnoszeniu ciężarów
Zawodników Pana klubu Tomasza i Adriana Zielińskich,
w tym zdobycie w 2007 r. tytułu Mistrza Polski do lat 20 w kat. 85 kg,
zajęcie II miejsca podczas Mistrzostw Europy do lat 20 w kat. 85 kg,
złotego medalu podczas Olimpiady Młodzieży
oraz powołanie do kadry narodowej na Igrzyska Olimpijskie Pekin 2008,
składamy Panu serdecznie gratulacje.
Sportowe osiągnięcia MGLKS TARPAN Mrocza
przynoszą chlubę Powiatowi Nakielskiemu
i stanowią jego doskonałą promocję
na arenach sportowych Polski, Europy i świata.
Życzymy Panu wielu sukcesów, a także wszelkiej
pomyślności w życiu osobistym.
Z poważaniem
Przewodnicząca Rady Powiatu Starosta Nakielski
w Nakle nad Notecią
Małgorzata Waleryś-Masiak Andrzej Kinderman
Nakło nad Notecią, 28 listopada 2007 r.”
Brawa na sali.
Pani Przewodnicząca, Pani Gliszczyńska – Wiceprzewodnicząca Rady, Pan Starosta, Pan Wicestarosta złożyli Panu Prezesowi Szynalowi gratulacje i kwiaty.
Pan Starosta dodał, że Klub Tarpan Mrocza wszedł do I Ligii i ciężarowcy – sportowcy tego klubu rywalizują z najlepszymi sportowcami w tej dziedzinie sportu w Polsce.
Pani Przewodnicząca powiedziała, że jeśli chodzi o Jej pogląd na temat podnoszenia ciężarów, to do tej pory miała dystans do tego sportu. Natomiast po ostatnich Mistrzostwach Polski, które miały miejsce w Mroczy i Państwo zaprosili Przewodniczącą Rady Powiatu do udziału w tych Mistrzostwach i ta wspaniała atmosfera, to współzawodnictwo między zawodnikami, rozmowy z trenerami z całej Polski spowodowały, że Jej zdanie się zmieniło. Widzi, że rzeczywiście jest sens pracy trenerów, sens pracy zawodników. Pani Przewodnicząca złożyła życzenia dalszej pracy nad tymi zawodnikami, wytrwałości sportowcom.
Pan Starosta powiedział, aby talenty mogły się rozwijać pięknie i by mogli nasi sportowcy osiągać takie wyniki, to nie tylko potrzebny jest im zapał, poświęcenie, spędzenie wielu godzin na treningach, dobra współpraca z trenerami, ale przede wszystkim najważniejsza ta atmosfera rodzinna. W tym miejscu podziękował rodzicom za to, ze mają wspaniałe dzieci, których można tylko pozazdrościć. To „Państwo” tworzycie tą dobrą atmosferę, by dzieci mogły się dobrze rozwijać, by mogły osiągać jak największy sukces.
Pani Przewodnicząca, Pani Gliszczyńska – Wiceprzewodnicząca Rady, Pan Starosta, Pan Wicestarosta złożyli rodzicom gratulacje i kwiaty.
Pan Szynal, Prezes Klubu Tarpan Mrocza, serdecznie podziękował w imieniu Klubu sportowego Tarpan Mrocza i swoim za takie wyróżnienie. Dodał, że cieszy Go to, że Pani Przewodnicząca będą c z Mroczy, będąc sąsiadką Państwa Zielińskich miała okazję i była tak uprzejma i że wręczała nam te upominki, te wyróżnienia. Cieszy ich to tym bardziej. Powiedział, że osiągnęli to wielkim wysiłkiem i wielkim zaangażowaniem. Dodał, że jako Prezes stwarza im warunki, aby mogli tą dyscyplinę sportu uprawiać, ale resztę to już jest w rękach wspaniałych trenerów. Pan Szynal podziękował Panu Mikołajczykowi, Panu Chełmowskiemu za to, że tyle serca włożyli w to, żeby przygotować tak wspaniale takich zawodników. Podkreślił, że to nie tylko Zielińscy są w tym klubie, w tej chwili Zielińscy są najlepsi, ale jest wiele wspaniałej młodzieży, którzy są młodsi i też garną się do tego sportu i osiągają dobre wyniki. Podkreślił, że na ostatnich Mistrzostwach Polski Tarpan Mrocza zdobył, dwa złote, dwa srebrne i jeden brązowy medal. Jak to się ma do reszty Polski.
Gdyby startowali kontuzjowany Sroka i Chawryło, to byśmy wygrali z resztą Polski. Takie są mocne ciężary w Mroczy. Z tego tytułu bardzo się cieszy Pan Szynal. Pan Prezes serdecznie podziękował.
Brawa na sali.
ad. 1i2/ Przewodnicząca Rady Powiatu P. Małgorzata Waleryś-Masiak o godzinie 10.00 otworzyła obrady XX Sesji Rady Powiatu i po powitaniu radnych i gości oświadczyła, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w obradach uczestniczy 18 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji.
Przewodnicząca Rady odczytała projekt porządku obrad sesji.
Porządek obrad XX Sesji Rady Powiatu w Nakle nad Notecią
1. Otwarcie Sesji.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie protokołu XIX Sesji Rady.
4. Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady oraz działalności Zarządu w okresie międzysesyjnym.
5. Informacja o realizacji zadań przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Nakle nad Notecią.
6. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) zmieniająca uchwałę Nr XVIII/108/2007 Rady Powiatu w Nakle nad Notecią
z dnia 28 września 2007r. w sprawie podziału środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej dla Powiatu Nakielskiego na rok 2007,
b) zatwierdzenia zmian do statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki
Zdrowotnej w Nakle nad Notecią,
c) zmieniająca uchwałę Nr VII/49/2007 Rady Powiatu w Nakle nad Notecią z dnia 28 lutego 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu powiatu nakielskiego na 2007 rok.
7. Interpelacje i zapytania radnych.
8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
9. Wnioski i oświadczenia radnych .
10. Wolne wnioski.
11. Zakończenie obrad.
Pani Przewodnicząca zapytała, czy są uwagi do porządku obrad XX Sesji.
Nie było.
ad.3/
Przyjęcie protokółu z XIX Sesji Rady Powiatu .
Przewodnicząca Rady poinformowała, że osobiście zapoznała się z protokołem XIX sesji Rady Powiatu i nie wnosi uwag. Przypomniała, że protokół wyłożony był w Biurze Rady Powiatu do wglądu.
Rada Powiatu nie wniosła uwag do protokołu i w obecności 18 radnych jednogłośnie przyjęła go.
Pani Przewodnicząca powiedziała, iż „12 listopada 2006r. odbyły się wybory do rad gmin, rad powiatów sejmików województw. Nasi wyborcy sprawili, że dziś jesteśmy takim składzie. Są wśród nas osoby partyjne i bezpartyjne. Każdy z nas mniej lub bardziej utożsamia się z jakimś nurtem politycznym. Mamy często różne spojrzenia na rozwiązywanie tych samych problemów społecznych. Dzięki różnicy zdań i ścieraniu się skrajnych poglądów możemy spojrzeć na zadania inaczej, oderwać się od swojego sposobu myślenia. Wszyscy chcemy jednego – dobra mieszkańców naszego powiatu. Jesteśmy przede wszystkim samorządowcami. Pani Przewodnicząca złożyła życzenia wszystkim radnym dalszej siły i wytrwałości w rozwiązywaniu problemów dla naszej małej ojczyzny, zaangażowania w sprawy społeczne, które nas zbliżają, aby dyskusja była zawsze na wysokim poziomie merytorycznym i kultury osobistej. Niech spędzony przez nas czas w pracach komisji, podczas sesji oraz na spotkaniach z wyborcami w różnych okolicznościach przysporzą nam twórczej energii, pozytywnego nastawienia i zdolności logicznego myślenia. Podziękowania składam wszystkim pracownikom Starostwa za pracę za sprawą której pomysły i ustalenia radnych mogą nabrać realnych kształtów i mogą być wprowadzane w życie. Dziękuje służbom mundurowym i niemundurowym Powiatu Nakielskiego za pomoc i wsparcie w wielu przedsięwzięciach. Dziękuję mediom lokalnym i regionalnym za obserwowanie naszych działań, za przekazywanie informacji społeczeństwu. Dziękuję wszystkim mieszkańcom Powiatu, którzy nas słuchają i oglądają. 24 listopada 2006r. rozpoczęła się pierwsza sesja Rady Powiatu kadencji 2006-2010. Dzisiaj mamy podwójny jubileusz, skończył się pierwszy rok naszej kadencji i druga – XX sesja Rady Powiatu, okrągła liczba. W związku z tym zapraszam Państwa na skromny poczęstunek”.
Pani Przewodnicząca ogłosiła pół godzinną przerwę.
ad.4/
Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady oraz z działalności Zarządu
w okresie międzysesyjnym.
Starosta Nakielski przedstawił sprawozdanie z wykonania uchwał Rady oraz sprawozdanie z działalności Zarządu w okresie międzysesyjnym /sprawozdania stanowią załączniki do protokołu/. Pan Starosta przedstawił sprawozdanie – realizacja programu i zadań koalicji w I roku kadencji 2006-2010 Rady Powiatu w Nakle nad Notecią. To sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu.
Pan Napierała poprosił, aby przestrzegano porządku obrad. Dodatkowy materiał przedstawiony przez Pana starostę pozostawił bez komentarza. Powiedział, że do radnych, nie tylko do niego dotarły informacje związane z kłopotami, które pojawiły się w zakresie poprowadzenia podstawowej opieki zdrowotnej przez SP ZOZ w Nakle nad Notecią. Informacja ta dotyczy wypowiedzenia umowy najmu SP ZOZ-wi przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Chrobry” z przyczyn niepłacenia czynszu. Chciał, aby na ten bardzo istotny temat wypowiedział się Pan Starosta i poinformował radnych, co w tej kwestii się działo, ponieważ ta przychodnia świadczy swoje usługi w zakresie opieki zdrowotnej ponad 5 tys. mieszkańcom miasta i okolic.
Pan Starosta powiedział, że rzeczywiście jest to bardzo ważny problem, który poruszył Pan Napierała. Zwrócił uwagę na to, że akurat ani Zarząd ani Rada Powiatu, ani Pan Starosta nie są stroną. Doszła informacja do Starostwa faxem, która została złożona na ręce Pana Dyrektora Gierszewskigo w formie pisma od Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej Chrobry. Pan Starosta odczytał treść pisma, które stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Pan Likwidator SP ZOZ w Nakle nad Notecią, Pan Gierszewski wysłał stosowne pismo do Pana Prezesa Kielaka, którego treść odczytał Pan Starosta (pismo stanowi załącznik do protokołu).
Pan Starosta powiedział, że odbył spotkanie wraz z Członkiem Zarządu – Panem Sabacińskim, z Prezesem – Panem Kielakiem oraz główną księgową, jak również z Przewodniczącym Rady Nadzorczej – Panem Kwadransem. Na tym spotkaniu dowiedzieliśmy się, że na ten budynek znajdzie się najemca i on będzie podnajmował dla poz te pomieszczenia. To jest decyzja Spółdzielni Mieszkaniowej. Na rozmowie uzyskali dżentelmeńską jak gdyby gwarancję, że w przypadku poz nie nastąpią żadne zmiany w przypadku wysokości czynszu, jak również nie będą poruszane inne elementy umowy – dodał Pan Starosta. Mówiąc krótko, zostanie po staremu. W związku z tym, że Zarząd Powiatu, ani rada Powiatu, ani Starosta nie jest w tym przypadku stroną, to pozwolił sobie skierować pismo do Pana Kielaka. Pan Starosta odczytał treść pisma, które stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Pan Starosta dodał, że jest to jego prośba do Pana Prezesa Kielaka.
Pan Napierała przypomniał, że póki co, to przychodnia działająca przy SP ZOZ w Nakle jest przychodnią działającą w ramach struktury SP ZOZ, którego organem założycielskim jest powiat nakielski, a jego przedstawicielem jest Starosta. To nie jest tak, że ten problem nie dotyczy powiatu, dotyczy on ponad 5 tys. mieszkańców powiatu. Pan Napierała powiedział, że Pan Starosta raczył odczytać odpowiedź Pana Dyrektora Gierszewskiego, jak również pismo, które Pan Starosta wystosował. Zapytał Pana Starostę, co rozumie przez „pozytywne rozpatrzenie” przez Spółdzielnię Mieszkaniową tego problemu, bowiem Pan Napierała uważa, że pozytywne rozpatrzenie tego problemu, to nie tylko działanie w kontekście istnienia poz do czasu zakończenia likwidacji, ale również w przyszłości. Jednak ponad 5 tys. mieszkańców Gminy Nakło nad Notecią i miejscowości ościennych zdecydowało się na tą przychodnię i na pomoc tam świadczoną. W związku z powyższym Pan Napierała myśli, że istotne jest to, co Pan Starosta, Zarząd Powiatu, a w konsekwencji Rada Powiatu, zamierza zrobić po zakończeniu procesu likwidacji.
Pan Starosta powiedział, że tak jak pan Napierała, tak i cały Zarząd Powiatu z całą troską patrzy na ten problem, który się pojawił z dnia na dzień. Mówiąc o sprawach związanych z pewną gwarancją Pan Starosta odwołał się do słów Pana Prezesa, który powiedział, że umowa, która zostanie podpisana z najemcą będzie miała w swej treści zawarte zdania dotyczące gwarancji dalszego funkcjonowania poz na takich warunkach, jak są dotychczas. Dlatego też Pan Starosta wspomniał Wysokiej Radzie na samym początku, że było to dżentelmeńskie zapewnienie ze strony Pana Prezesa Kielaka. Pan Prezes powiedział, że nie chce, żeby 5 tys. mieszkańców było narażone na jakiekolwiek trudności. Po prostu ma zostać wszystko tak, jak jest w tej chwili. Pan Starosta dodał, że te słowa przyjął - w obecności Pana radnego Sabacińskiego, Pana Kwadransa te słowa zostały wypowiedziane. Myśli, że są to słowa, które będą dotrzymane.
Pan Napierała powiedział, że drąży ten temat, ponieważ czas bardzo szybko biegnie. Proces likwidacji zgodnie przynajmniej z założeniami projektu budżetu ma być zakończony dość szybko. Temu mają służyć – domyśla się – zaciągnięte obligacje. Natomiast tutaj z dwóch pism, które Pan Starosta odczytał, wynika, że Likwidator czy Dyrektor SP ZOZ interesuje się tym do momentu zakończenia likwidacji, bo tak Pan Starosta przeczytał. Czy ta dżentelmeńska umowa - słowna, czy Pan Starosta działał w tym kierunku, uzyskał zapewnienie, że nadal w tych obiektach po zakończeniu procesu likwidacji będzie możliwość prowadzenia poradni podstawowej opieki zdrowotnej przez następcę prawnego.
Pan Starosta powiedział, że tak. Dodał, że z rozmów wynikało, że zmiany nie nastąpią. Podkreślił, iż może powiedzieć tyle tylko, że te zmiany nie nastąpią do końca 2008 roku. Tak to Pan Starosta zrozumiał, myśli, że dobrze zrozumiał,, ale jeżeli pojawi się następca prawny tego poz, to wówczas on przystępuje już do dalszych rozmów. Zaznaczył, że „my” mamy gwarancję, że zmiany nie nastąpią do – podał dwa terminy – pierwszy, to 30 czerwca 2008r. i drugi, 30 września 2008r., czyli przedłużono. Zarząd chce - tak jak słusznie Pan Napierała zauważył – w przyszłym roku zakończyć proces likwidacji (jest wyartykułowane w projekcie budżetu), ale zawsze mogą wyniknąć po drodze problemy i może być taka sytuacja, że sprawa obligacji zostanie zamknięta nie 30 czerwca 2008r. a dopiero 30 września 2008r. może to się przedłużyć do końca 2008r. i tak zostało to przedstawione Panu Prezesowi i Panu Przewodniczącemu Rady Nadzorczej. Pan Starosta uważa, że Pan Prezes i Pan Przewodniczący Rady Nadzorczej dobrze zrozumieli intencje m.in. Pana Starosty.
Pan Napierała powiedział, że jest taka informacja w Nakle nad Notecią, z którą został zapoznany gdzieś 1,5 m-ca temu, że była obietnica ze strony przedstawicieli Zarządu w osobie Pana Sabacińskiego – uważa, że również w imieniu Pana Starosty – dotycząca pomocy obecnej załodze, lekarzom pracującym w poz przy SP ZOZ w zakresie takiego łagodnego przejęcia czy zmiany formy prawnej dalszego funkcjonowania. Niepokój ostatnich dni związany m.in. z tymi wydarzeniami związanymi z wypowiedzeniem umowy najmu wynika również z tego, że dotarły do niego jako radnego sygnały, że pomimo tej obietnicy złożonej jakiś czas temu na kolejne prośby pracowników do takiego spotkania nie doszło. Wzbudza to bardzo głęboki niepokój wśród osób tam pracujących.
Pan Starosta powiedział, że nie jest to żadną tajemnicą, ponieważ na wiosennych sesjach już wspominał o tym, że pierwotnie za 3 lata nastąpiłaby całkowita likwidacja, to przez te 3 lata pracownicy tego poz mogliby się (jedna z propozycji) zorganizować, utworzyć własny podmiot i ubiegać się o kontynuację tego poz. Pan Starosta zdementował ostatnią część wypowiedzi Pana Napierały, a mianowicie była rzeczywiście prośba o spotkanie, termin został ustalony. Takie spotkanie się odbyło się z pracownikami poz, w którym brał również udział Pan Radny Sabaciński. Na tym spotkaniu pracownicy zostali poinformowani o działaniach dotyczących obligacji, mówiąc jednocześnie, że może nastąpić przyśpieszenie. Jeżeli pracownicy są dobrze zorganizowani, jeżeli taki podmiot pracownicy utworzą, to będą w lepszej sytuacji. Dodał, że poinformowano pracowników o dacie 30 czerwca 2008r., aby wiedzieli na czym stoją. Teraz oczywiście pracownicy mogą tworzyć struktury, które są im potrzebne. Jest to sprawa dla tych pracowników bardzo ważna i istotna. Pan Starosta podkreślił, iż to rozumie. Sprawa jest otwarta. Jeżeli pracownicy utworzą ten podmiot, będą zabiegać o to, żeby przejąć tę działalność, to pewnie ją przejmą i tu nic nie stoi na przeszkodzi. To tyle, jeśli chodzi o wyjaśnienia. Jednocześnie Pan Starosta prosił wszystkich pracowników poz, by w przypadkach, gdy pojawiają się nieprawdziwe informacje dotyczące czy likwidacji, czy jakiejś trudności itd., aby zaprzeczali, bo to będzie działało na ich niekorzyść. Pracownicy znają stanowisko Zarządu Powiatu, znają stanowisko też radnych i żeby zaprzeczali tym informacjom, bo są szkodliwe dla samego tego podmiotu – poz. Także sprawa jest jasna i wyraźna w ocenie Pana Starosty dla pracowników.
Pan Sabaciński uzupełnił wypowiedź Pana Starosty. Powiedział, że rzeczywiście wszystkim zależy – wbrew wszelkim informacjom – aby ten poz funkcjonował. Tak jak informował Zarząd na poprzednich sesjach zostały podpisane pakiety porozumień z pracownikami przejmowanymi przez Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej, również taki pakiet gwarancji został podpisany z pracownikami poz, który obecnie który funkcjonuje przy SP ZOZ w likwidacji, również odbyło się takie spotkanie z przedstawicielami lekarzy i pracowników obecnego poz, ponieważ to co niejednokrotnie podkreślano na różnych spotkaniach, sesjach, że Zarząd chce, aby ten poz nadal funkcjonował. Jest to w trosce o 5 tys. pacjentów, którzy należą do tego poz. Zaznaczył, że Zarząd zadeklarował w sposób czytelny, jednoznaczny tym osobom, które chciałyby przekształcić ten poz w niepubliczny, że taka wola Zarządu jest. Aby odbyło się takie spokojne i w czasie przejście, przygotowanie, aby ten okres właśnie nadchodzący dla tych osób, które chcą przejąć ten poz. Ma to się tak odbyć. Aby było to jeszcze bardziej czytelne, będzie podpisane porozumienie w tej sprawie. Pan Sabaciński powiedział, że czekał na pewne już jakby gotowe porozumienie, na możliwość skorzystania z doświadczeń innych, gdzie takie przejmowanie poz miało miejsce. Podkreślił, że dzisiaj takie materiały ma. Podkreślił, że chcą, aby jak najszybciej przygotować takie porozumienie. Pan Sabaciński jest w stałym kontakcie z Panią Iwoną Lunitz – koordynatorem poz w Nakle nad Notecią, z przedstawicielami lekarzy, którzy tam pracują. Jakby w ten sposób Pan Sabaciński upewnia te osoby, że sytuacja jest aktualna. Takie porozumienie w najbliższych dniach zostanie podpisane, więc tu jest sprawa jasna. Jakby pojawianie się różnych takich informacji jak – będzie zlikwidowany, że poz będzie tylko do czasu zakończenia procesu likwidacji są informacjami nieprawdziwymi. Nie wie, dlaczego takie się pojawiają informacje. Ktoś niepotrzebnie sieje niepokój. Zresztą społeczeństwo daje w rozmowach dowód, że oczekuje konkurencji, chce mieć wybór. My się z tym zgadzamy – podkreślił Pan Sabaciński. Natomiast jeśli chodzi o tą sytuację, która zaistniała. Zaznaczył, że takie pisma pojawiały się w przeszłości. Wyjaśnił, jak to się stało, że ten czynsz dzierżawny nie został zapłacony w terminie. Opóźnienie nastąpiło 5-dniowe, to nie jest tak wiele od tej ustalonej w umowie daty, jeśli chodzi o uregulowanie czynszu dzierżawnego. Natomiast też pozwolił sobie sprawdzić, jak to wyglądało poprzednio. W poprzednich latach również były przesunięcia w płatności. Wiadomo dlaczego. Szpital cały czas przeżywał jakby kryzys, jeżeli chodzi o sytuację ekonomiczną i te płatności były regulowane tak jak były. Dzisiaj poprzez tą restrukturyzację – likwidację starego podmiotu - powiat będzie podpisywał w najbliższym czasie różne ugody z wierzycielami i będzie regulował w jak najszybszym terminie te wszystkie właśnie wierzytelności, które są wynikiem działalności SP ZOZ w poprzednim okresie. Pojawiły się pisma tego typu, że wypowiada się w trybie natychmiastowym. Na tym spotkaniu wspólnie Pan Sabaciński uczestniczył z Panem Starostą, z którego widać, że nie ma ze strony Spółdzielni Mieszkaniowej jakiejś złej woli, aby za opóźnienie 5-dniowe nagle wyrzuca się poz i pozbawia się 5 tys. pacjentów podstawowej opieki zdrowotnej. Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej, Pan Prezes są osobami odpowiedzialnymi, zdają sobie sprawę z tego, co w wyniku takich decyzji mogłoby się wydarzyć. Pan Sabaciński powiedział, że w ten sposób chce uspokoić pacjentów, którzy należą do przychodni, że nic takiego złego się nie wydarzy. Pan Sabaciński powiedział, że są sprawy wyjaśniane na bieżące. Poz będzie dalej funkcjonował. Pewnie będzie funkcjonował w przyszłości jako niepubliczny, ale poz w ogóle będzie istniał. Zmieni się jedynie forma organizacyjna. Są pewne zawirowania. One nie wynikają ze złej woli ani Zarządu Powiatu, ani Likwidatora SP ZOZ w Nakle nad Notecią. Wiemy, po co te zmiany restrukturyzacyjne, zmiany organizacyjne w zarządzaniu po to, żeby właśnie te wierzytelności wreszcie trafiły do wierzycieli i żeby na bieżąco były płatności regulowane, a szpital dalej funkcjonował normalnie i rozwijał się i nie zadłużał się.
Pan Mikietyński powiedział, że ten problem jest również mu znany. Jeśli chodzi o zobowiązania finansowe między SP ZOZ w Nakle a umową podpisaną przez Spółdzielnię Mieszkaniową, to żeby wypowiedzieć umowę dzierżawy przynajmniej – Pan Mikietyński jest Przewodniczącym Spółdzielni Mieszkaniowej WESTALKA – stosuje się termin dwumiesięczny lub trzymiesięczny. Jeśli nie płaci się przez dwa miesiące i w tym okresie wzywa się do zapłacenia pod rygorem wypowiedzenia umowy dzierżawy. Zapewne tutaj podobnie musiało się dziać, chociaż w szczegółach Pan Mikietyński tej umowy nie zna. I nie chodzi o 5 dni, jak mówi Pan Radny Sabaciński, tylko o 5 dni po terminie dwumiesięcznym lub trzymiesięcznym. Tak to wygląda. Natomiast dżentelmeńska umowa i tu przyznał Pan Mikietyński, że Pan Starosta zabiegał o rozmowę i bardzo słusznie, że rozmawiał z Prezesem. Natomiast sama dżentelmeńska umowa nie za wiele daje w prowadzeniu działalności gospodarczej. Rozmowa z Panem Przewodniczącym Rady Nadzorczej jest ważna, ale Rada Nadzorcza podejmuje wszelkie decyzje w ramach uchwał, podobnie jak Rada Powiatu. Podkreślił, że trzeba się zastanowić, co takiego się stało, że przez dwa miesiące nie było należytego przepływu pomiędzy Panem Dyrektorem SP ZOZ (obecnie Likwidatorem) a Zarządem, aby Zarząd mógł w miarę szybciej interweniować niż ta sytuacja, do której doszło, bo gdyby podjęto wcześniej te działania, to nie byłoby żadnego problemu, bo przecież kwota 8.000 zł nie jest astronomiczną kwotą, jeśli chodzi o działalność SP ZOZ. Pan Mikietyński uważa, że jako radni powinni się przyłączyć do działań Pana Starosty. Dlatego też pozwolił sobie w imieniu radnych Powiatu Nakielskiego zwrócić się z apelem do Pana Prezesa Kielaka o zmianę decyzji dotyczącej wypowiedzenia umowy dzierżawy obiektu, w którym świadczona była działalność w ramach SP ZOZ. Wypowiedzenie umowy rodzi bowiem poważne skutki funkcjonowania tej jednostki obecnie oraz w przyszłości. Wierzymy, że tak, jak dla nas radnych i dla Pana nie jest obojętny los ponad 5 tys. pacjentów, którzy są zarejestrowani w tej przychodni. Jak potwierdza obecna sytuacja istnienie na terenie gminy Nakło nad Notecią dwóch podmiotów świadczących usługi medyczne na poziomie podstawowym jest bardzo ważnym elementem, który podnosi jakość usług oraz skraca czas dostępu do lekarza. Znając społeczny charakter funkcjonowania Spółdzielni Mieszkaniowej jesteśmy przekonani, iż podejmie Pan jako Prezes działania, które zapewnią możliwość obecnie oraz w przyszłości świadczenia usług medycznych w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej na terenie tego obiektu na Kazimierza Wielkiego. Oczywiście jest to apel Pana Mikietyńskiego, który z radnych zechce go podpisać, to go w czasie przerwy będzie mógł podpisać. To jest każdego z radnych indywidualna decyzja. Natomiast uważa, że powstawanie takich dodatkowych stresujących dla załogi działań nie jest dobre dla załogi. Nie uspakaja atmosfery, wręcz przeciwnie rodzi jakieś podejrzenia, niesłuszne plotki, bo wierzy, że nikt nie jest zainteresowany w działaniach innych niż te, o których mówi Zarząd Powiatu, niż te, które popierają radni.
Pani Przewodnicząca powiedziała, że Pan Mikietyński bardzo ładnie napisał apel. Uważa, że wszyscy radni w tym momencie są jak najbardziej za. Poprosiła Pana Gierszewskiego o zabranie głosu.
Pan Starosta chciał o to samo poprosić, by wyjaśnił ten termin.
Pan Gierszewski, Likwidator SP ZOZ, doprecyzował termin. Powiedział, że zaległość jaka powstała pomiędzy SP ZOZ w likwidacji a Spółdzielnią Mieszkaniową wynosiła do chwili otrzymania wezwania do zapłaty 3 dni i to nie chodzi o przekroczenie terminu płatności o dwa miesiące plus 3 dni, tylko 3 dni od daty wymagalności płatności faktury. Także ten okres rzeczywiście wydaje się bardzo restrykcyjny, aczkolwiek Prezes Kielak ma taką politykę w stosunku do dłużników, bardzo rzetelnie i skutecznie ściąga swoje należności. W poprzednich sytuacjach też były takie opóźnienia, ale staraliśmy się w trybie do m-ca czasu regulować. Ostatni taki problem był w lipcu i tutaj uzgodnił Pan Gierszewski z Prezesem Kielakiem, że wszelkie zaległości, które SP ZOZ ma postarają się wyprostować do końca tego roku. Udało to się zrobić 24 listopada 2007r. Po tym kategorycznym wezwaniu do zapłaty. Także na dzień dzisiejszy nie ma zobowiązań i sądzi, że w przyszłości takie sytuacje nie będą miały miejsca.
Pan Rzeski powiedział, że tutaj Pan Starosta na wstępie mówił, że w tej sytuacji Zarząd Powiatu czy też powiat nie jest stroną. Pan Rzeski uważa, że SP ZOZ jest jednostką organizacyjną powiatu. Według niego Zarząd Powiatu powinien być informowany w takich kwestiach. Uważa, że Zarząd Powiatu w tej sprawie jest stroną. Podkreślił, iż cieszy zaangażowanie Pana Starosty, Pana Sabacińskiego, ale czy to nie jest za późno. W związku z tą zaistniałą sytuacją Pan Rzeski w swoim imieniu chciałby złożyć na ręce Pani Przewodniczącej prośbę o przeprowadzenie kontroli przez Komisję Rewizyjną w zakresie podjętych działań przez Pana Dyrektora SP ZOZ dotyczących zawartej umowy dzierżawy. Uważa, że przeprowadzenie takiej kontroli może doprowadzić do tego, że na przyszłość nie będzie dochodzić do dezinformacji społecznej. Pan Rzeski powiedział, że na koniec chce złożyć taki wniosek.
Pan Sabaciński powiedział, że cieszy się z tego, iż Pan Rzeski dostrzega ich starania, bo to jest bardzo ważne. Nie ma jakby takiego dla Pana Sabacińskiego (...), Pan Sabaciński nie przyjął takiego stwierdzenia, którego użył Pan Rzeski, czemu tak późno. Do 15-tego był termin płatności. Ok. 19-20-tego była uregulowana zaległość. Podkreślił, iż w poniedziałek (26 listopada 2007r.) razem z Panem Starostą był na spotkaniu z Prezesem Kielakiem. Zaznaczył, iż na bieżąco są informowani i na bieżąco Zarząd wie, co się dzieje. Podkreślił, iż Zarząd Powiatu jest zaniepokojony wszelkimi jakimiś zachwianiami. Podkreślił, iż Zarząd nie czyni żadnej dezorganizacji społecznej.
Pan Rzeski powiedział – dezinformacji.
Pan Sabaciński podkreślił, że dopóki sprawa się nie wyjaśniła, to żadnej informacji ze strony Zarządu nie poszły gdzieś tutaj, do mediów, do społeczeństwa. Pierwsza taka informacja, która publicznie się pojawiła jest informacją, którą przekazał Pan Radny Napierała. I słusznie, ponieważ zapytał, bo taka informacja doń dotarła. Wszyscy się niepokoimy. Natomiast, żeby właśnie nie dezinformować społeczeństwa, to nie przekazywano informacji dopóki sprawa nie została wyjaśniona. Ta sprawa została wyjaśniona i dosyć szeroko na niniejszej sesji omawiana. Także stwierdzenie, że ktoś dezinformuje, to – może tak, może Pan Rzeski ma rację, może ktoś ma taki cel, na pewno nie Zarząd Powiatu.
Pan Mikietyński powiedział, że sytuacja jest taka, że umowa została wypowiedziana. Nie ma tej umowy. Będzie nowa umowa. Zaznaczył, że ten apel powinien poskutkować. Uważa, że przeprowadzenie kontroli wyjaśni wszystkim obiektywnie, jak to wygląda. Nie ma tu żadnego problemu. Mecenas nasz (Pan Rakoczy) będzie wyjaśniał, że nieskuteczna, a mecenas Spółdzielni Mieszkaniowej, że jest skuteczna, to nie wpłynie chyba najlepiej na dalsze kroki Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej.
Pani Przewodnicząca poprosiła Pana Mecenasa Rakoczego o opinię na ten temat.
Pan mecenas Rakoczy powiedział, że powiat nie jest stroną. Po to ustawodawca przyznał zakładowi opieki zdrowotnej osobowość prawną, żeby mimo wszystko występował samodzielnie w obrocie cywilno – prawnym. Dlatego włączenie się powiatu do sprawy ma charakter stricte nieformalny i z uwagi na dobro sprawy również Pan mecenas zajął się tym zagadnieniem. Po coś strony się umówiły jednak w tej umowie o najem, że możliwość rozwiązania ze skutkiem natychmiastowym wiąże się ze zwłoką w zapłacie, a nie opóźnienie. Te pojęcia: opóźnienie w zapłacie a zwłoka w zapłacie mają określone i istotne skutki. Zwłoka zakłada, że nie spełniłem świadczenia w terminie z przyczyn zawinionych. Opóźnienie zakłada, że nie spełniłem świadczenia w terminie. Jeżeli ktoś się powołuje na zwłokę, to musi uzasadnić to, że spełnienie świadczenia nie nastąpiło w terminie i musi wskazać także, że nie nastąpiło to z przyczyn zawinionych przez dłużnika. W tej sytuacji wydaje się, że Spółdzielnia Mieszkaniowa wykazała tylko jedną okoliczność – opóźnienie w terminie, natomiast nie ma mowy o wypowiedzeniu o jakichkolwiek przyczynach zawinionych. Dlatego odnosząc się do tego zagadnienia proponowałem tutaj podjęcie działań zmierzających do wytoczenia powództwa o uznanie tego wypowiedzenia umowy za bezskuteczne z uwagi na to, że nie zostały spełnione przesłanki wynikające z umowy. Konsekwencją tego wypowiedzenia będzie powództwo eksmisyjne, bo wydanie nieruchomości w trybie art. 222, paragraf 1 Kodeksu Cywilnego. Jeżeli Spółdzielnia Mieszkaniowa będzie zdeterminowana, może to robić. A jak ma się w tej sytuacji dłużnik bronić. Z tego przepisu wynika, że właściciel może domagać się wydania rzeczy od osoby, która rzeczą włada, chyba, że osobie tej przysługuje skuteczne prawo do władania rzeczą. W tej sytuacji można uprzedzić to powództwo wytaczając powództwo, o którym była mowa powyżej. Pan mecenas słyszał z ust Pana Starosty i radnych, że Pan Prezes jest osobą otwartą na tego typu sytuacje i na pewno da się to załatwić polubownie. Takie środki prawne doradził Pan mecenas.
Pan Mikietyński skierował pytanie do Pana Likwidatora SP ZOZ. W związku z dużym prawdopodobieństwem, jak mówi radca prawny, wypowiedzenie tej umowy jest bezskuteczne. Zapytał, czy Pan Likwidator podejmie kroki prawne, tak jak powiedział Pan mecenas, bo wskazał drogę do bezskuteczności. Nie chodzi tu o wywody prawne, tylko chodzi o dalsze kroki.
Pani Przewodnicząca zamknęła dyskusję. Dodała, że wszystkie informacje, które będą na ten temat w najbliższym czasie czy podjęte decyzje, to zostaną radnym przekazane. Uważa, że należy działać, aby pacjenci czuli się bezpiecznie.
Ad. 5/ Informacja o realizacji zadań przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Nakle nad Notecią.
Nie było pytań.
Pan Napierała poprosił o 10 minut przerwy.
Pani Przewodnicząca Rady wyraziła zgodę.
Pani Przewodnicząca po przerwie wznowiła obrady sesji.
Ad. 6/ Podjęcie uchwał w sprawie:
a) zmieniająca uchwałę Nr XVIII/108/2007 Rady Powiatu w Nakle nad Notecią
z dnia 28 września 2007r. w sprawie podziału środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej dla Powiatu Nakielskiego na rok 2007
Pani Przewodnicząca zapytała o uwagi i pytania.
Nie było.
Pani Przewodnicząca odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie.
Rada Powiatu w obecności 18 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę zmieniająca uchwałę Nr XVIII/108/2007 Rady Powiatu w Nakle nad Notecią
z dnia 28 września 2007r. w sprawie podziału środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej dla Powiatu Nakielskiego na rok 2007, która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr XX/120/2007.
b) zatwierdzenia zmian do statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki
Zdrowotnej w Nakle nad Notecią
Pani Przewodnicząca zapytała o uwagi i pytania.
Nie było.
Pani Przewodnicząca odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie.
Rada Powiatu w obecności 18 radnych przy 17 głosach „za” i 1 głosie „wstrzymującym” podjęła uchwałę w sprawie zatwierdzenia zmian do statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nakle nad Notecią, która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr XX/121/2007.
c) zmieniająca uchwałę Nr VII/49/2007 Rady Powiatu w Nakle nad Notecią z dnia 28 lutego 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu powiatu nakielskiego na 2007 rok
Pan Starosta zgłosił autopoprawkę Zarządu Powiatu w Nakle nad Notecią z dnia 27 listopada 2007 roku do niniejszej uchwały. Podkreślił, że zbliża się koniec roku, w związku z czym są przesyłane decyzje czy to wojewody, czy decyzje ministra Finansów, czy inne decyzje finansowe. Wspomniał, iż na komisjach informował o tym, że będzie wprowadzona autopoprawka, która uwzględnia te decyzje, które do wczoraj wpływały.
Pan Starosta poprosił o przedstawienie autopoprawki Pana Skarbnika.
Pan Skarbnik przedstawił autopoprawkę do niniejszej uchwały, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pani Przewodnicząca zapytała o uwagi i pytania.
Nie było.
Pani Przewodnicząca odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie.
Rada Powiatu w obecności 18 radnych przy 17 głosach „za” i 1 głosie „wstrzymującym” podjęła uchwałę zmieniającą uchwałę Nr VII/49/2007 Rady Powiatu w Nakle nad Notecią z dnia 28 lutego 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu powiatu nakielskiego na 2007 rok, która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr XX/122/2007.
Ad. 7/ Interpelacje i zapytania radnych.
Nie było.
Ad. 8/ Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
Nie było.
Ad. 9/ Wnioski i oświadczenia radnych.
Pan Bagnerowski powiedział, że Pani Przewodnicząca podsumowała rok pracy radnych jako samorządowców. Pan Starosta wspomniał o pracy Zarządu Powiatu, częściowo i też na temat podejmowanych uchwał. Pan Bagnerowski z racji tego, że jest to rok pracy radnych, a jednocześnie XX sesja Rady Powiatu i że jest jednym z tych radnych, którzy byli w pierwszej kadencji, chciał podsumować. Jest okazja, by podsumować działalność radnych jako tych, którzy są od początku istnienia powiatu jak i również III kadencję. Chciał podsumować przez pryzmat pracy, ponieważ jest jednym z radnych, którzy akurat od początku miał możliwość pracy z wszystkimi starostami w Zarządzie Powiatu. Pan Bagnerowski sądzi, że ma bardzo dobry obraz, jak należy rozwiązywać pewne problemy. Jednocześnie chciał się zwrócić, aby te problemy w dalszym ciągu rozwiązywać tak, aby wyborcy, którzy wybrali ich na radnych, byli zadowoleni. Wspomniał I kadencję, gdzie radnych było więcej, bo 35. To była jedna z najbardziej trudnych rad, która organizowała się, organizowała podstawy powiatu. Pomimo to, że ordynacja wyborcza zobowiązuje, że muszą startować z jakichś list wyborczych, ale dla dobra powiatu, umacniania w szczególności Krajny i Pałuk. Zaznaczył, że podejmowane były bardzo ważne decyzje, które świadczą o tym, że można tu wspólnie dalej rozwiązywać te problemy. Będąc w Zarządzie, to tamten okres Pan Bagnerowski uważa w ten sposób, że tamta Rada Powiatu najbardziej (99%) była kompromisowa, zarówno opozycja jak i koalicja rządząca. W II kadencji było troszeczkę trudniej, różnie to wychodziło – niektórzy pamiętają. Tego kompromisu niektórym zabrakło, dlatego tak a nie inaczej reprezentując Klub Radnych PSL podjęli decyzję w połowie kadencji o wystąpieniu z koalicji. Zaznaczył, że sprawy, które dotyczyły rozwoju powiatu, dla dobra sprawy uchwały podejmowali tak, aby mieszkańcy powiatu nie odczuli, że jakieś pewne porozumienia organizacji i klubów partyjnych mogą wpłynąć na życie i los mieszkańców powiatu. Nie zawsze to może wyszło, ale taka jest rola, tak ustawa o samorządzie powiatowym mówi. Trudno. Powiedział, że minął rok pracy w samorządzie obecnej koalicji. Obecnie trudno oceniać rok pracy. Zwrócił się do kolegów z koalicji i opozycji, dobrze by było, żeby pamiętać o tym kompromisie, który wzmacnia, bo we wszystkich decyzjach najważniejszy jest kompromis. O tym należy pamiętać. O tym powinni pamiętać samorządowcy. Dalsze i własne interesy powinny iść na bok.
Pan Kominiak powiedział, że chciałby wykorzystać wspaniałą sytuację, która panuje na dzisiejszej sesji. Każdy każdemu dobrze życzy. Zaznaczył, że patrząc na Gazetę Regionalną Powiat nie dowierza, aczkolwiek dowierza, że jakby gmina sadkowska nie należała do Powiatu Nakielskiego. Pan Kominiak ma na myśli inwestycje. Podkreślił, że nas postrzega się po drogach w terenie, nie po innych rzeczach. Drogi są takie jakie są. Jest gmina Kcynia, Szubin, jest Mrocza i Nakło – to wszystko cieszy, ale nie ma Sadek w tych inwestycjach – a to już nie cieszy. Skąd wziąć na to pieniądze. Podkreślił, że jest rezerwa w wysokości 650.000 zł. Jak podaje prasa są trudności w ich rozdysponowaniu. No właśnie. Chodzi o drogę Sadki-Liszkówko. Ta droga jest nieprzejezdna. Ta droga łączy nie tylko dwa powiaty, ale również tą drogą ludzie przemieszczają się nad wodę do Gródka, Trzebonia i innych miejscowości. Prosił o wzięcie tego pod uwagę, a być może to wszystko, co było dzisiaj powiedziane będzie nas łączyło, a nie dzieliło.
Ad. 10/ Wolne wnioski.
Pani Przewodnicząca poinformowała radnych o piśmie od Wojewody (w związku ze złożoną skargą radnego), w którym organ nadzoru zwraca się o przedłożenie wyjaśnień dotyczących podjętej w dniu 30 października 2007 roku uchwały Nr XIX/108/2007 Rady Powiatu w Nakle nad Notecią w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie ze spółką „Nowy Szpital w Nakle i Szubinie” umowy dzierżawy na czas określony. Pani Przewodnicząca powiedziała, że odpowiedź poparta była konsultacją z radcą prawnym. Jednak odpowiedź nie usatysfakcjonowała Wojewodę. Wojewoda przysłał zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności uchwały Nr XIX/108/2007 Rady Powiatu w Nakle nad Notecią. Dodała, że całą korespondencję radni otrzymali. Korespondencja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pani Przewodnicząca poinformowała radnych o tym, że wpłynęło pismo od Wojewody, w którym Wojewoda w związku z końcem misji na stanowisku Wojewody dziękuje za współpracę. Pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pani Przewodnicząca poprosiła Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o przedstawienie wyników kontroli w Zespole Szkół Specjalnych im. J. Korczaka w Kcyni i w Zespole Szkół Żeglugi Śródlądowej w Nakle nad Notecią.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej odczytał protokoły z kontroli, które stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Pani Przewodnicząca powiedziała, że będzie starała się w najbliższym czasie przedstawić propozycję, w jaki sposób uhonorować pracę Komisji Rewizyjnej, której członkowie ponoszą dodatkowe koszty przejazdu na miejsca kontroli. Podkreśliła, że członkowie Komisji Rewizyjnej więcej jeżdżą, więcej pracują.
Ad.11/ Zakończenie obrad.
Pani Przewodnicząca Małgorzata Waleryś–Masiak podziękowała radnym i zaproszonym gościom za udział w sesji i zakończyła obrady.
PRZEWODNICZĄCY RADY
MAŁGORZATA WALERYŚ-MASIAK
Protokołowała:
Iwona Lewandowska
Wytworzył: Przewodniczący Rady Powiatu (28 listopada 2007)
Opublikował: Iwona Lewandowska (3 stycznia 2008, 14:57:31)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1618