Strona archiwalna

Starostwo Powiatowe w Nakle nad Notecią informuje, że niniejsza strona nie jest już aktualnie obowiązującym Biuletynem Informacji Publicznej Starostwa, a stanowi jedynie archiwum dotychczasowych informacji.

Jeśli szukają Państwa aktualnych informacji zapraszamy do aktualnie obowiązującej strony Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem:

pow-nakielski.rbip.mojregion.info

PROTOKOŁ Nr XXX/2005r.

 
PROTOKOŁ  Nr XXX/2005r.
z obrad XXX Sesji Rady Powiatu w Nakle nad Notecią odbytej
dnia  5 maja 2005r. w godz .od 10.00 do 12.30
w Nakielskim Ośrodku Kultury.


ad.1i2/
    Przewodniczący Rady Powiatu P.Zbigniew Sabaciński o godzinie 10 .00 otworzył obrady XXX Sesji Rady Powiatu i po powitaniu radnych i gości oświadczył ,iż zgodnie z listą obecności aktualnie w obradach uczestniczy  21  radnych co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji.
        Przewodniczący Rady odczytał projekt porządku obrad sesji.
 
                Porządek obrad XX XSesji Rady Powiatu w Nakle nad Notecią
                                                   z dnia 5 maja 2005r.
 
1. Otwarcie Sesji
2. Stwierdzenie quorum.
 3. Interpelacje i zapytania radnych .
             4. Odpowiedzi na interpelacjue i zapytania radnych .
             5. Odwołanie Starosty Nakielskiego
-         opinia komisji Rewizyjnej w sprawie wniosku o odwołanie Starosty Nakielskiego
-         wybór Komisji Skrutacyjnej
-         głosowanie tajne
-         podanie wyników głosowania
             6. Przyjęcie rezygnacji Pana Andrzeja Kindermana z funkcji Wiceprzewodniczącego
                 Rady Powiatu w Nakle nad Notecią .
             7. Wybór Starosty Nakielskiego .
             8. Wybór Wicestarosty.
             9. Wybór członków Zarządu Powiatu .
           10.Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu               
           11. Wnioski i oświadczenia radnych .
           12. Wolne wnioski.
           13. Zakończenie obrad.
Rada do powyższego porządku obrad nie wniosła uwag.
 
ad.3.
Interpelacje i zapytania radnych .
Nie zgłoszono.
 
ad.5.
Odwołanie Starosty Nakielskiego .
Pan Piotr Różański Przewodniczący Komisji Rewizyjnej odczytał opinię Komisji  Rewizyjnej w sprawie wnioski złożonego przez grupę radnych celem odwołania Pana Piotra Hemmerlinga z funkcji Starosty Nakielskiego . 
 
                                                                                                                                              2
 
Zgodnie z przedmiotową opinią Komisja Rewizyjna działając na podstawie art.31 ust 2 ustawy z dnia 05.06.1998r. o samorządzie powiatowym ( Dz.U. z 2001r, Nr 142,poz.1592 ze zmianami ) stwierdziła , że wniosek złożony przez grupę radnych ( z Inicjatywy Samorządowej i 3 radnych niezależnych ) o odwołanie Starosty Nakielskiego z pełnionej funkcji jest zasadny . W związku z powyższym Komisja Rewizyjna wniosek zaopiniowała pozytywnie. Pani Urszula Stachowiak – członek Komisji Rewizyjnej wniosku nie podpisała.
 
Wybór Komisji Skrutacyjnej  
Przewodniczący Rady Powiatu zaakcentował , że do tej pory skład komisji był trzyosobowy
I spytał w związku z tym czy radni mają inne propozycje . Nie zgłoszono .
W związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek aby ta komisja pracowała w trzy osobowym składzie.
Rada Powiatu w obecności 21 radnych jednogłośnie zaopiniowała powyższy wniosek.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poprosił o zgłaszanie kandydatur w skład komisji.
 
Radny Pan Sławomir Napierała zgłosił kandydaturę Pana Stefana Kubickiego
Radny Pan Czesław Muszyński zgłosił kandydaturę Pana Piotra Różańskiego
Radny Pan Ryszard Bagnerowski zgłosił kandydaturę Pana Jana Kominiaka
Radny Pan Andrzej Jedynak zgłosił kandydaturę Pana Szymona Karolczaka
 
Radni zgłoszeni w skład komisji Skrutacyjnej wyrazili zgodę.
 
Pan dr Zdzisław Lorek przypomniał , że Rada Powiatu przegłosowała skład liczbowy komisji i ustaliła , że komisja Skrutacyjna ma liczyć 3 osoby , wobec tego trzy pierwsze kandydatury wzięte być winny pod uwagę.
Pan Andrzej Jedynak spytał , czy jeśli zgłoszone są cztery kandydatury to nie należy głosować .
Pan mecenas odpowiedział , że z czterech kandydatur wybrane będą trzy osoby.
Pan Starosta złożył formalny wniosek żeby  skład komisji był cztero osobowy.
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie wniosek Pana Starosty który w głosowaniu jawnym przy 7 głosach „za” 12 głosach „ przeciwnych „ i 2 głosami „wstrzymującymi” został odrzucony.
 
Pan dr Lorek radca prawny Starostwa zaakcentował , że na wniosek Pana Przewodniczącego Rady Powiatu Rada zaakceptowała  trzy osobowy skład liczbowy Komisji Skrutacyjnej. Zgłoszono dodatkowy wniosek tj. czwartą kandydaturę. Wobec powyższego procedura głosowania powinna przebiegać zgodnie z art.58 ust.2 Statutu Powiatu Nakielskiego który mówi o tym , że gdy przedmiotem głosowania jest wybór jednego spośród kilku rozwiązań , wówczas przez zwykłą większość należy rozumieć taką liczbę głosów optujących za jednym z nich , która jest większa od liczby głosów przypadających osobno na                                                                                                                                                                                                                                                                                                każdą jego alternatywę. Dodał , że biorąc powyższe pod uwagę musi odbyć się następująca procedura głosowania :                                                                                                           
Są cztery kandydatury i z tych czterech osób można wybrać tylko trzy osoby i zaproponował aby Pan Przewodniczący po uzyskaniu zgody osób wytypowanych do Komisji Skrutacyjnej poddał pod głosowanie te cztery kandydatury .Zaznaczył , że do komisji wejdą te osoby które
                                                                                                                                                 3
 
 
uzyskały największą ilość głosów a odpadnie ten kandydat który uzyskał najmniejszą ilość głosów.
 
Przewodniczący Rady Powiatu zwrócił się z zapytaniem do Rady kto jest za przyjęciem kandydatury radnego Pana Stefana Kubickiego.
Rada Powiatu w obecności 21 radnych przy 9 głosach „za „ była za przyjęciem kandydatury Pana Stefana Kubickiego
 
Przewodniczący Rady  Powiatu poddał pod głosowanie kandydaturę Pana Piotra Różańskiego.
Rada Powiatu w obecności 21 radnych przy 16 głosach „za” była za przyjęciem kandydatury Pana Piotra Różańskiego.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie kandydaturę Pana Jana Kominiaka .
Rada Powiatu w obecności 21 radnych przy 18 głosach „za” była za przyjęciem kandydatury Pana Jana Kominiaka .
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie kandydaturę Pana Szymona Karolczaka . Rada Powiatu w obecności 21 radnych przy 15 głosach „za” była za przyjęciem kandydatury Pana Szymona Karolczaka .
 
Przewodniczący Rady Powiatu stwierdził , że zgodnie z przeprowadzonym głosowaniem  skład Komisji Skrutacyjnej tworzą :
1/ Pan Piotr Różański
2/ Pan Jan Kominiak
3/ Pan Szymon Karolczak
 
Pan Piotr Hemmerling Starosta Nakielski na ręce Przewodniczącego Rady Powiatu złożył  wyrazy głębokiego ubolewania nad faktem który jest bardzo wymowny w tym momencie . Dodał ,że za chwilę odbędzie się bardzo ważne głosowanie nad odwołaniem go z funkcji Starosty Nakielskiego i w Komisji Skrutacyjnej zabraknie przedstawiciela Klubu z którego się wywodzi , Klubu który w przeciągu blisko siedmiu lat w których pełni swoją funkcję wspierał go w swych działaniach a dzisiaj przedstawiciela tego Klubu zabraknie.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poprosił Komisję Skrutacyjną o podjęcie działań.
 
Przewodniczący Rady Powiatu zarządził 10 minut przerwy.
 
Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy , ukonstytułowała się , jej Przewodniczącym został radny Pan Szymon Karolczak , który wyjaśnił procedurę głosowania .
Poinformował , że na ponumerowanych i opieczętowanych kartkach umieszczone jest nazwisko Pana Piotra Hemmerlinga i kto jest za odwołaniem Pana Piotra Hemmerlinga ze stanowiska Starosty Nakielskiego skreśla to nazwisko i imię  , kto jest za pozostawieniem na tym stanowisku Pana Piotra Hemmerlinga zostawia nazwisko i imię nie skreślone. Dodał także , że zachowana jest tajność głosowania , jest przygotowana kabina i kto chce skorzystać z tej kabiny w celu dokonania aktu glosowania może to uczynić.
 
                                                                                                                                           4
 
 
Pan Piotr Hemmerling Starosta Nakielski skierował pytanie do Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej , gdzie odbywa się głosowanie skreślania , gdzie będą wręczane kartki do głosowania , jak to technicznie będzie wyglądało.   
 
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odpowiedział , że głosowania na poprzednich sesjach były przeprowadzone sprawnie w związku z tym uważa , że będą one przeprowadzone w taki sam sposób tj. kartki do głosowania będą rozdane przy stołach radnych , następnie w kolejności zgodnej z listą obecności wyczytywani będą radni którzy mogą wejść do kabiny celem dokonania aktu głosowania a następnie wrzucą kartę do głosowania do urny.              
 
Radca prawny Starostwa spytał Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej które głosy będą nieważne.        
 
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odpowiedział , że w sytuacji kiedy będzie karta zgnieciona , podarta bądź postawione będą inne znaki graficzne.
               
Pan Starosta spytał czy w momencie kiedy będzie przekreślona część imienia bądź nazwiska czy ten głos będzie nieważny .
 
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej podkreślił , że skreślić należy za pomocą kreski imię i nazwisko. 
 
Radny Pan Ryszard Bagnerowski zaznaczył , że przez siedem lat głosował skreślając przy stole i spytał czy obowiązkowe jest głosowanie w kabinie.
 
Przewodniczący Rady Powiatu odpowiedział, że nie ma takiego obowiązku i dodał , że są stworzone warunki tajności głosowania.
 
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej potwierdził słowa przedmówcy.
 
Radny Pan Stefan Kubicki zwrócił się do Przewodniczącego Rady Powiatu z zapytaniem czy obowiązkiem Rady Powiatu jest przyjęcie sposobu i trybu głosowania przez Komisję Skrutacyjną czy przez Radę Powiatu.
 
Przewodniczący Rady Powiatu odpowiedział , że przez Komisję Skrutacyjną .
 
Pan Stefan Kubicki prosił aby nie wracać do tego co było kiedyś ponieważ nikt nie kwestionował tamtych głosowań  i dodał , że jeżeli mówimy o jakimś sposobie to zawsze było tak , że przyjmowało się sposób i tryb głosowania , a jeżeli kiedyś było inaczej  to znaczyło , że Rada takie warunki przyjmowała.
 
Przewodniczący Rady Powiatu skierował pytanie do radnych i podkreślił , że jeżeli jego dopowiadanie do procedury Pana Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej zakłóciło radnym całą procedurę przedstawioną przez Przewodniczącego to podda pod głosowanie jeśli nie poprosił o pytania.
 
                                                                                                                                            5
Pan Starosta podkreślił , że nie uzyskał odpowiedzi na pytanie które zadał bo Pan Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej twierdzi , że głosowanie będzie się odbywało na podstawie tego precedensu z poprzedniej sesji i przypomniał , że głosowanie odbywało się trochę inaczej ponieważ ponumerowane i opieczętowane kartki były podawane przy stoliku na którym odbywało się głosowanie i tam te kartki zostały wręczane głosującym a nie rozdawane na stołach przy których siedzą radni.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odpowiedział ,iż myśli , że nie ma w tym jakiegoś błędu , że ponumerowane i opieczętowane kartki może otrzymać radny przy stole i zaakcentował , że to wyjaśnił. 
Radny Pan Antoni Zbylut przypomniał treść § 55 Statutu Powiatu Nakielskiego.
Radny Pan Sławomir Napierała stwierdził , że głosowania na ostatniej sesji przebiegały w sposób bardzo sprawny i to o co prosił ostatnio zostało wykonane tj. klauzula tajnego głosowania i uważa , że dzisiaj komisja Skrutacyjna „poszła trochę na skróty” . Ponownie przypomniał , że na ostatniej sesji Rady Powiatu karty zostały rozdane wszystkim radnym i każdy radny podchodził do stolika i tam dokonywał aktu głosowania następnie wrzucał kartę do urny i to było dopełnieniem słów tajne głosowanie.
Pan Przewodniczący Rady Powiatu poprosił o wyjaśnienie powstałych wątpliwości i stwierdzenie czy ta procedura którą przedstawił Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej jest prawidłowa , jeżeli ta to należy przystąpić do glosowania.
Radca prawny przedstawił opinię dotyczącą dwóch spraw , powstały wątpliwości czy wybory członków Komisji Skrutacyjnej nie powinny odbyć się w głosowaniu tajnym i w tym miejscu odczytał § 13 ust.1 ustawy o samorządzie powiatowym który mówi , że uchwały rady i zarządu powiatu zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady/ zarządu/ , w głosowaniu jawnym , chyba , że przepisy ustawy stanowią inaczej .  Następna kwestia to przeprowadzenie głosowania w sprawie odwołania Starosty Nakielskiego. Pan mecenas podkreślił , że trzeba sięgnąć do § 55 statutu powiatu nakielskiego który mówi , że w głosowaniu tajnym radni głosują za pomocą ponumerowanych kart postemplowanych pieczęcią Rady ,przy czym każdorazowo Rada ustala sposób głosowania , a samo głosowanie przeprowadza wybrana z grona Rady Komisja Skrutacyjna z wyłonionym spośród siebie Przewodniczącym. Dodał , że dotychczas a było już kilka głosowań tajnych Rada milcząco akceptowała sposób przeprowadzenia głosowania tajnego podany przez Komisję Skrutacyjną .Zaakceptował , że ponieważ w tej chwili pojawiły się wątpliwości , pytania oraz głosy sprzeciwu zaproponował poddanie tych głosów pod głosowanie Rady aby stało się zadość postanowieniom § 55 Statutu Powiatu Nakielskiego.
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie Rady przedstawiony przez Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej sposób głosowania.
Rada Powiatu w obecności 21 radnych przy 13 głosach „za”  7 głosach „ przeciwnych” oraz 1 głosie wstrzymującym przyjęła przedstawiony przez Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej sposób głosowania.     
Przewodniczący Rady poprosił Komisję Skrutacyjną o przystąpieniu do procedury głosowania . Komisja przystąpiła do rozdania ponumerowanych i opieczętowanych kartek i pokazała urnę.
Radny Pan Stefan Kubicki zgłosił wniosek aby przed czynnością głosowania odbyła się 10 minutowa przerwa.
Przewodniczący Rady spytał mecenasa Lorka czy podczas trwającej procedury głosowania może odbyć się wnioskowana przez przedmówcę przerwa.
Mecenas Lorek odpowiedział , że w takiej sytuacji nie widzi możliwości odbycia przerwy i zaproponował odbycie głosowania  .
 
 
                                                                                                                                         6
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie wniosek radnego P.Stefana Kubickiego o odbycie 10 minutowej przerwy.
Rada Powiatu w obecności 21 radnych przy 5 głosach „za” , 15 głosach „przeciwnych” oraz 1 głosie „wstrzymującym” powyższy  wniosek odrzuciła.
 
Pan Szymon Karolczak Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej ponownie wyjaśnił procedurę głosowania i podkreślił , że kto jest za odwołaniem Pana Piotra Hemmerlinga skreśla imię i nazwisko kreską poziomą , kto jest za pozostawieniem na tym stanowisku nie skreśla nic , pozostawia nazwisko i imię.
 
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej przystąpił do rozdania w kolejności alfabetycznej ponumerowanych i opieczętowanych kart do głosowania , radni po odbyciu aktu głosowania
oddali swe głosy do urny.
 
Przewodniczący Rady Powiatu ogłosił 15 minutową przerwę.
 
Po przerwie Pan Szymon Karolczak Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej zgodnie z którym na ogólną ilość 21 radnych na sesji według listy obecności obecnych było 21 radnych . W sprawie odwołania Starosty Nakielskiego Pana Piotra Hemmerlinga w głosowaniu tajnym za odwołaniem głosowało 12 radnych, przeciwko odwołaniu głosowało 9 radnych . Komisja Skrutacyjna stwierdziła , że większością co najmniej 3/5 ustawowego składu Rady w głosowaniu tajnym Pan Piotr Hammerling nie został odwołany z funkcji Starosty Nakielskiego.   
 
 
 
Przewodniczący Rady Powiatu ogłosił 15 minutową przerwę.
 
Po przerwie Pan Przewodniczący Rady Powiatu podziękował Komisji Skrutacyjnej , Panu mecenasowi Lorkowi za czuwanie nad przebiegiem prawnym nad procedurami głosowania .
 
Radny Pan Andrzej Kinderman – Wiceprzewodniczący Rady Powiatu zgłosił wniosek o zdjęcie z porządku obrad a tym samym zmianę porządku obrad punktów od 6 do 12.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał powyższy wniosek pod głosowanie .
Rada Powiatu w obecności 21 radnych przy 16 głosach „za” , 5 głosach „wstrzymujących” wniosek powyższy przyjęła.
 
Pan Starosta Piotr Hemmerling podziękował wszystkim tym którzy mu zaufali , dali mu mandat do tego aby w dalszym ciągu pracować na rzecz tego Powiatu , na rzecz tej społeczności , aby w dalszym ciągu kierować poczynaniami tej administracji dla dobra wszystkich . Stał się dzisiaj fakt wymowny ,otrzymałem mandat zaufania potwierdzenie tego co robiłem do tej pory , jest to znakiem waszej akceptacji mówił Starosta. Dodał , że chciałby podziękować swoim kolegom i koleżankom z Klubu Radnych Sojuszu Lewicy Demokratycznej i wszystkim tym którzy stwierdzili , że dobrze wykonuje swoje obowiązki , że jego poczynania są nacechowane troską o tą społeczność o dobro Powiatu Nakielskiego. Zadeklarował , że będzie starał się w dalszym ciągu formować gabinet , formować Zarząd w
                                                                                                                                        7
 
oparciu o te przesłanki które wyartykułował wcześniej. Ponownie serdecznie podziękował  zarówno radnym którzy oddali na niego głos jak i wszystkim tym spośród zaproszonych gości którzy byli w tym trudnym momencie z nim i podkreślił , że nie ukrywa wzruszenia. . Za pośrednictwem Radio Nakło pozdrowił wszystkich mieszkańców Powiatu i zagwarantował , że sprawy które realizował i zapoczątkował i które są w sferze realizacji będzie dla dobra tej społeczności realizował nadal.   
 
ad.11/
Radny Pan Antoni Zbylut podkreślił , że jako członek doraźnej Komisji opracowującej Statut Powiatu Nakielskiego widzi w tej chwili pewne niedoskonałości w tym Statucie szczególnie w § 55 gdzie nie określony został sposób tajnego głosowania i dodał , że każdorazowo Rada ma upoważnienie do sporządzenia Regulaminu w danym momencie i powinno to być uregulowane w Statucie . W związku z tym postawił wniosek formalny o powołanie Komisji Statutowej może nie na dzisiejszej sesji do naniesienia poprawek w Statucie. Zaakcentował także , że nie dotyczy to tylko § 55 ale kilka innych niedoskonałości .
 
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński poddał wniosek radnego Pana Antoniego Zbyluta  o powołanie doraźnej Komisji Statutowej pod głosowanie.
 
Rada Powiatu w obecności 21 radnych przy 12 głosach „za” , 6 głosach „ przeciwnych’ oraz 3 głosami „wstrzymującymi” przyjęła powyższy wniosek.
 
ad.12/
 
Nie zgłoszono .
 
ad.13/
 
 
Przewodniczący Rady podziękował gościom oraz radnym za aktywny udział w sesji  i zakończył jej obrady.
 
 
 
 
                                                                                             PRZEWODNICZĄCY RADY
 
                                                                                             / ZBIGNIEW SABACIŃSKI /        
 
 
 
Protokołowała: R. Gozdek


Wytworzył: Renata Gozdek (17 października 2005)
Opublikował: Robert Światłowski (17 października 2005, 13:01:45)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1452

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij