2007 r. | 2006 r. | 2005 r. | 2004 r.
PROTOKOŁ Nr I/2006r.
PROTOKOŁ Nr I/2006r.z obrad I Sesji Rady Powiatu w Nakle nad Notecią odbytej
dnia 24 Listopada 2006r. w godz .od 10.00 do 15.30
w Nakielskim Ośrodku Kultury .
ad.1i2/
Otwarcia I Sesji Rady Powiatu dokonał P.Jan Kominiak najstarszy wiekiem radny zgodnie z art.15 ust.6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r.o samorządzie powiatowym /Dz.U.z 2001r.Nr.142, poz.1592 z późn.zm./ Pan Jan Kominiak serdecznie powitał radnych i zaproszonych gości oraz oświadczył , że zgodnie z listą obecności aktualnie w obradach uczestniczy 19 radnych czyli wymagane quorum pozwalające na podejmowanie uchwał oraz prawomocnych decyzji. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokółu.
Radny senior odczytał porządek obrad I Sesji Rady Powiatu do którego nie wniesiono uwag.
Porządek obrad I Sesji Rady Powiatu w Nakle nad Notecią
z dnia 24 listopada 2006r.
1. Otwarcie Sesji
2. Stwierdzenie quorum.
3. Wybór Komisji Skrutacyjnej .
4. Wybór Przewodniczącego Rady Powiatu .
5. Wybór Starosty Nakielskiego .
6. Wybór Wicestarosty .
7. Wybór trzech członków Zarządu Powiatu .
8. Wybór dwóch Wiceprzewodniczących Rady Powiatu.
12. Wnioski i oświadczenia radnych .
13. Wolne wnioski.
14. Zakończenie obrad.
ad.3/
Ślubowanie radnych .
Pan Jan Kominiak zgodnie z listą obecności odczytał nazwiska radnych którzy podchodzili do mównicy i odczytywali rotę ślubowania .
Ad.4/ Wybór Komisji Skrutacyjnej.
Radni zgłaszali kandydatów w skład Komisji Skrutacyjnej.
1/ Pan Sławomir Napierała zgłosił kandydaturę Pana Antoniego Zbyluta
2/ Pan Kinderman Andrzej zgłosił kandydaturę Pani Ewy Szłapa
3/ Pani Waleryś – Masiak Małgorzata zgłosiła kandydaturę Pana Zenona Grzegorka
4/ Pani Gliszczyńska Halina zgłosiła kandydaturę Pana Michalaka Artura
Radca Prawny Starostwa Pan dr Zdzisław Lorek zaproponował poddanie pod głosowanie składu ilościowego członków Komisji Skrutacyjnej , czy liczyć ma ona trzy czy cztery osoby.
Pan Jan Kominiak spytał zaproponowanych przez radnych kandydatów czy wyrażają zgodę na wejście w skład Komisji Skrutacyjnej .
Zaproponowani radni wyrazili zgodę na wejście w skład Komisji Skrutacyjnej.
Pan Jan Kominiak poddał pod głosowanie czteroosobowy skład ilościowy Komisji Skrutacyjnej.
Rada Powiatu w obecności 19 radnych przy 5 głosach ”za” , 11 głosach „przeciwnych” oraz 2 głosach „wstrzymujących” / 1 osoba nie głosowała/ optowała za czteroosobowym składem Komisji Skrutacyjnej.
Pan Jan Kominiak poddał pod głosowanie trzy osobowy skład ilościowy Komisji Skrutacyjnej.
Rada Powiatu w obecności 19 radnych przy 11 głosach ”za”, 3 głosach „przeciwnych” oraz 5 głosach „wstrzymujących” zaakceptowała trzy osobowy skład Komisji Skrutacyjnej.
Pan Jan Kominiak zwrócił się do mecenasa Lorka o komentarz prawny dotyczący sposobu głosowania składu osobowego Komisji Skrutacyjnej.
Dr Lorek odczytał par 58 ust.1 Statutu Powiatu Nakielskiego który mówi o tym ,iż głosowanie zwykłą większością głosów oznacza , że przechodzi wniosek lub kandydatura , która uzyskała większą liczbę głosów „za” niż „przeciw” .Głosów wstrzymujących się i nieważnych nie dolicza się do żadnej z grup głosujących „za” czy „przeciw” .
Dr Lorek zaproponował aby w kolejności alfabetycznej poddać pod głosowanie te kandydatury i te osoby które otrzymają największą ilość głosów wchodzą w skład Komisji Skrutacyjnej.
Pan Jan Kominiak poddał pod głosowanie w kolejności alfabetycznej poniższe kandydatury
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym przy 16 głosach „za” zaopiniowała kandydaturę Pana Zenona Grzegorka.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym przy 16 głosach „za” zaopiniowała kandydaturę Pana Michalaka Artura.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym przy 16 głosach „za” zaopiniowała kandydaturę Pani Szłapa Ewy.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym przy 5 głosach „za” zaopiniowała kandydaturę Pana Zbyluta Antoniego.
W związku z powyższym do Komisji Skrutacyjnej weszli :
Pan Zenon Grzegorek
Pan Michalak Artur
Pani Szłapa Ewa
Komisja Skrutacyjna ukonstytuowała się i Przewodniczącym Komisji Skrutacyjnej został Pan Michalak Artur , Sekretarzem Komisji Pani Szłapa Ewa, członkiem Komisji Pan Zenon Grzegorek.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał Regulamin sposobu głosowania stosowany przy zgłoszeniu tylko jednej kandydatury przeprowadzonego na sesji w dniu 24 listopada 2006r. / regulamin stanowi załącznik do niniejszego protokołu/ .
Radca prawny Starostwa zaproponował przegłosowanie powyższego regulaminu .
Radny Pan Sobol Tadeusz podkreślił , że w paragrafie 3 ust.1 Regulaminu mówi się o tym , że głosowanie odbywa się za pomocą ponumerowanych kart do głosowania na których widnieje nazwisko kandydata . W związku z tym uważa , że jeśli kartki do głosowania będą przekazywane radnym w kolejności zgodnej z listą obecności nie można mówić o tajności głosowania.
Radca prawny Starostwa przytoczył par.55 ust.1 Statutu Powiatu Nakielskiego w którym mówi się , że w głosowaniu tajnym radni głosują za pomocą ponumerowanych kart ostemplowanych pieczęcią Rady, przy czym każdorazowo Rada ustala sposób głosowania , a samo głosowanie przeprowadza wybrana z grona Rady Komisja Skrutacyjna z wyłonionym spośród siebie Przewodniczącym .
Pan Napierała Wicestarosta uważa , że karty do głosowania winny być umieszczone przy urnie i radni winni podchodzić po karty do głosowania tam się znajdujące .
Radny Pan Jan Kominiak zasugerował aby karty do głosowania potasować i radni proszeni przez niego w kolejności alfabetycznej pobierają kartę do głosowania i po akcie głosowania wrzucają kartę do urny .
Radca prawny Starostwa zaproponował poddać zgłashzane przez radnych techniki głosowania pod głosowanie .
Radna Pani Waleryś – Masiak zaproponowała aby potasować karty do głosowania , a Komisja Skrutacyjna będzie podchodziła do radnych siedzących na sali celem przekazania karty do głosowania.
Radny Senior Pan Jan Kominiak poddał pod głosowanie zaproponowaną przez radną Waleryś Masiak Małgorzatę technikę głosowania .
Rada Powiatu w obecności 19 radnych przy 18 głosach „za” , 1 głosie „wstrzymującym” przyjęła zaproponowaną przez radną Waleryś Masiak Małgorzatę technikę głosowania.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej przedstawił Regulamin sposobu głosowania przy zgłoszeniu co najmniej dwóch kandydatów/ .
Pan mecenas przedstawił komentarz do regulaminu .
Radna Pani Waleryś – Masiak Małgorzata ponownie przedstawiła zaaproponowa przez siebie technikę głosowania która została przez radnych zaaprobowana i zgodnie z którą Komisja Skrutacyjna po potasowania kart do głosowania podchodzi do radnego, a sam akt głosowania odbywa się w miejscu w którym siedzi radny, który po oddaniu głosu na karcie do głosowania podchodzi do urny i wrzuca do niej kartę do głosowania .
Pan Napierała Sławomir Wicestarosta Powiatu ponownie poddał pod wątpliwość rozdanie radnym ponumerowanych kart do głosowania .
Radca prawny Starostwa zaakcentował , że przyjmując sposób głosowania wynikający z regulaminu po naniesionych poprawkach zgłoszonych przez radną Panią Waleryś – Masiak uważa , że będzie zachowana tajność głosowania.
Radny Senior Jan Kominiak poddał pod głosowanie Regulamin sposobu głosowania przy zgłoszeniu co najmniej dwóch kandydatów przeprowadzonego na sesji w dniu 24 listopada 2006r.
Rada Powiatu w obecności 19 radnych przy 16 głosach ”za” , 3 głosach „wstrzymujących” przyjęła Regulamin sposobu głosowania przy zgłoszeniu co najmniej dwóch kandydatów przeprowadzonego na sesji w dniu 24 listopada 2006.
Ad.5/
Wybór Przewodniczącego Rady Powiatu.
Radny Senior Pan Jan Kominiak zwrócił się do radnych z prośbą o zgłaszanie kandydatów.
Radna Prawa i Sprawiedliwości Pani Anna Maria Maćkowska w imieniu grupy radnych Prawa i Sprawiedliwości , Platformy Obywatelskiej i Polskiego Stronnictwa Ludowego oraz radnego niezależnego zgłosiła kandydaturę radnego Pana Zbigniewa Sabacińskiego na Przewodniczącego Rady Powiatu w Nakle nad Notecią i przedstawiła jego charakterystykę zawodową i społeczną.
Radny Pan Sławomir Napierała w imieniu grupy radnych Lewicy i Demokratów zgłosił kandydaturę Pana Tadeusza Sobola i przedstawił jego charakterystykę zawodową i społeczną.
Zaproponowani powyżej kandydaci wyrazili zgodę .
Radca prawny Starostwa podkreślił ,że kandydaci zostali zgłoszeni , w związku z tym należy zrobić przerwę w obradach sesji celem sporządzenia kart do głosowania.
Przewodniczący obradom sesji radny senior Pan Jan Kominiak zarządził 5 minutową przerwę.
Po przerwie Komisja Skrutacyjna rozdała radnym karty do głosowania które zostały umieszczone w kartoniku stroną na której nie widniała pieczęć , numeracja i nazwiska kandydatów.
Radca prawny Starostwa przytoczył zapis Regulaminu sposobu głosowania tajnego stosowany przy zgłoszeniu tylko jednej kandydatury który mówi o tym , że głosowanie odbywa się poprzez wywołanie przez Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej według listy obecności nazwiska radnego , który podchodzi do urny i w obecności Komisji Skrutacyjnej wrzuca do niej kartę do głosowania.
Przewodniczący obradom sesji radny senior Jan Kominiak zwrócił się do mediów z prośbą o oddalenie się od stołów przy których siedzą radni aby mogli dokonać aktu głosowania.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pan Michalak Artur odczytywał nazwiska radnych w kolejności zgodnej z listą obecności ,którzy podchodzili do urny celem oddania głosu na wybranego przez siebie kandydata na Przewodniczącego Rady Powiatu.
Przewodniczący obradom sesji radny senior Pan Jan Kominiak ogłosił 5 minutową Przerwę.
Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy celem obliczenia głosów i sporządzenia protokołu.
Pan Artur Michalak Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokoł komisji skrutacyjnej zgodnie z którym głosowało 19 radnych , głosów ważnych oddało 17 radnych , głosów nieważnych oddało 2 radnych. W głosowaniu tajnym Pan Zbigniew Sabaciński otrzymał 12 głosów . Komisja Skrutacyjna stwierdziła , że w wyniku głosowania tajnego bezwzględną większością głosów Pan Zbigniew Sabaciński został wybrany Przewodniczącym Rady Powiatu w Nakle nad Notecią / protokoł komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik nr do niniejszego protokołu/
Przewodniczący obradom sesji radny senior Pan Jan Kominiak złożył gratulacje Panu Zbigniewi Sabacińskiemu Przewodniczącemu Rady Powiatu w Nakle nad Notecią .
Radny senior Pan Jan Kominiak odczytał treść uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu w Nakle nad Notecią która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr I/1/2006r.
Pan Zbigniew Sabaciński Przewodniczący Rady Powiatu przejął przewodnictwo obrad sesji i z głosem pełnym żalu mówił o tragicznym wypadku w Kopalni Chalemba w Rudzie Śląskiej, w którym zginęło 23 górników.
Wszyscy radni oraz obecni na sesji zaproszeni gości minutą ciszy oddali hołd zmarłym tragicznie górnikom.
Przewodniczący Rady Powiatu przekazał swoje podziękowanie radnym Rady Powiatu za obdarzenie go zaufaniem i wybór na tak zaszczytną funkcję.
Ad. 5.
Wybór Starosty Nakielskiego .
Przewodniczący Rady Powiatu spytał radnych czy są za utrzymaniem składu osobowego Komisji Skrutacyjnej.
Radny Pan Piotr Hemmerling Starosta Nakielski przypomniał , że funkcjonowanie obecnego składu Rady rozpoczęto od wyboru Komisji Skrutacyjnej w skład której nie wszedł żaden radny z grupy radnych SLD . Uważa , że w składzie Komisji Skrutacyjnej powinni być przedstawiciele całego składu Rady Powiatu. Dodał , że radni z grupy radnych SLD mają wielką wole pracy dla dobra tego Powiatu. Prosił aby można było wybrać nowy skład Komisji Skrutacyjnej.
Radna Pani Małgorzata Waleryś – Masiak podkreśliła , że Rada już podjęła decyzję o składzie ilościowym i osobowym Komisji Skrutacyjnej.
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński poddał pod głosowanie wniosek radnego Pana Piotra Hemmerlinga o ponowne powołanie Komisji Skrutacyjnej .
Rada Powiatu w obecności 19 radnych przy 4 głosach ”za” , 12 głosach „przeciwnych” oraz 2 głosach „wstrzymujących” odrzuciła wniosek o ponowne powołanie Komisji Skrutacyjnej .
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński zwrócił się do radnych z prośbą o przedstawienie kandydatów na Starostę Nakielskiego .
Radna Pani Gliszczyńska Halina w imieniu grupy radnych Prawa i Sprawiedliwości , Platformy Obywatelskiej, Polskiego Stronnictwa Ludowego oraz radnego niezależnego zgłosiła kandydaturę Pana Andrzeja Kindermana na stanowisko Starosty Nakielskiego .
Przedstawiła jego charakterystykę zawodową i społeczną która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Radny Pan Piotr Hemmerling w imieniu grupy radnych SLD zgłosił kandydaturę Pana Sławomira Napierały na stanowisko Starosty Nakielskiego .
Przedstawił jego charakterystykę zawodową i społeczną.
Kandydaci wyrazili zgodę.
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński poprosił Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej o przystąpienie do procedury głosowania .
Komisja Skrutacyjna rozdała radnym karty do głosowania które zostały umieszczone w kartoniku stroną na której nie widniała pieczęć ,numeracja i nazwiska kandydatów.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pan Artur Michalak odczytywał nazwiska radnych w kolejności zgodnej z listą obecności , którzy podchodzili do urny celem oddania głosu na wybranego przez siebie kandydata.
Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy celem obliczenia głosów i sporządzenia protokołu.
Pan Artur Michalak Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokoł komisji skrutacyjnej zgodnie z którym głosowało 19 radnych , głosów ważnych oddało 18 radnych , głosów nieważnych oddała 1 osoba . W głosowaniu tajnym Pan Andrzej Kinderman otrzymał 12 głosów . Komisja Skrutacyjna stwierdziła , że w wyniku głosowania tajnego bezwzględną większością głosów Pan Andrzej Kinderman został wybrany Starostą Nakielskim / protokoł komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik nr do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński odczytał treść uchwały w sprawie wyboru Starosty Nakielskiego która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr I/2/2006r.
Pan Piotr Hemmerling podkreślił , że w tym momencie z woli wyborców zakończył swą misję jako Starosta Nakielski .Przekazał na ręce Przewodniczącego Rady Powiatu Pana Zbigniewa Sabacińskiego insygnia władzy tj. łańcuch Starosty Nakielskiego.
Pan Piotr Hemmerling zaakcentował , że na zakończenie swojej misji bo tak traktował swoją pracę chciałby podkreślić , że nie szczędził sił i zaangażowania w to co robił dla społeczności Powiatu Nakielskiego . Podziękował za współpracę wszystkim Dyrektorom jednostek organizacyjnych , Dyrektorom Wydziałów Starostwa ,pracownikom Starostwa . To była przyjemność , że mogłem z tym zespołem pracować powiedział. Osobne podziękowania złożył swemu Zastępcy Panu Sławomirowi Napierale , Pani Skarbnik Helenie Lamprecht która w sposób profesjonalny czuwała nad finansami Powiatu. Podziękował Pani Sekretarz za to , że przez 8 lat jako szef administracji wspierała go swoją wiedzą i doświadczeniem. Swojemu następcy życzył aby przedsięwzięcia które zaplanował zrealizował.
Ad.7/ Wybór Wicestarosty.
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński zwrócił się do radnych z zapytaniem czy Komisja Skrutacyjna ma pracować w tym samym składzie.
Rada Powiatu nie wniosła innych propozycji do składu osobowego Komisji Skrutacyjnej.
Radca prawny Starostwa dr Zdzisław Lorek odczytał art. 27 ust.3 ustawy o samorządzie powiatowym który mówi o tym , że Rada powiatu wybiera Wicestarostę oraz pozostałych członków Zarządu Powiatu na wniosek Starosty zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady , w głosowaniu tajnym.
Pan Andrzej Kinderman Starosta Nakielski w uzgodnieniu z grupą radnych Prawa i Sprawiedliwości , Platformy Obywatelskiej , Polskiego Stronnictwa Ludowego oraz radnego niezależnego zgłosił na stanowisko Wicestarosty kandydaturę radnego Pana Tomasza Miłowskiego .
Przedstawił jego charakterystykę zawodową i społeczną .
Radny Pan Tomasz Miłowski wyraził zgodę.
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński poprosił Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej o przystąpienie do procedury głosowania .
Komisja Skrutacyjna rozdała radnym karty do głosowania które zostały umieszczone w kartoniku stroną na której nie widniała pieczęć, numeracja i nazwisko kandydata.
Członek Komisji Skrutacyjnej radny Pan Zenon Grzegorek pokazał radnym otwartą urnę , która była pusta, zamknął urnę ,zabezpieczył taśmą klejącą na której odcisnął pieczęć Rady Powiatu.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pan Artur Michalak odczytywał nazwiska radnych w kolejności zgodnej z listą obecności, radni podchodzili do urny celem oddania swych głosów do urny.
Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy celem obliczenia głosów i sporządzenia protokołu.
Pan Artur Michalak Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokoł komisji skrutacyjnej zgodnie z którym głosowało 19 radnych . W głosowaniu tajnym za kandydaturą Pana Tomasza Miłowskiego głosowało 13 radnych ,przeciwko kandydaturze Pana Tomasza Miłowskiego głosowało 6 radnych . Komisja Skrutacyjna stwierdziła , że zwykła większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu tajnym na Wicestarostę wybrany został Pan Tomasz Miłowski / protokoł komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik nr do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński odczytał treść uchwały w sprawie wyboru Wicestarosty, która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr I/3/2006r
Ad.8/
Wybór trzech członków Zarządu Powiatu.
Pan Starosta Kinderman w imieniu grupy radnych Prawa i Sprawiedliwości, Platformy Obywatelskiej, Polskiego Stronnictwa Ludowego oraz radnego niezależnego zgłosił trzech kandydatów na członków Zarządu Powiatu w Nakle nad Notecią.
1/ P. Annę Marię Maćkowską
2. P. Waleryś – Masiak Małgorzatę
3/ P. Ryszarda Bagnerowskiego
Pan Starosta Kinderman przedstawił charakterystykę zawodową i społeczną powyższych kandydatów.
Proponowani kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie.
Radca prawny Starostwa Pan dr. Lorek zaproponował aby na każdą kandydaturę odbyły się oddzielne głosowania i żeby poddawać pod głosowanie kandydatów w kolejności podanej przez Pana Starostę.
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński poprosił Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej o przystąpienie do procedury głosowania .
Komisja Skrutacyjna rozdała radnym karty do głosowania które zostały umieszczone w kartoniku stroną na której nie widniała pieczęć, numeracja i nazwisko kandydata.
Członek Komisji Skrutacyjnej radny Pan Zenon Grzegorek pokazał radnym otwartą urnę , która była pusta, zamknął urnę ,zabezpieczył taśmą klejącą na której odcisnął pieczęć Rady Powiatu.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pan Artur Michalak odczytywał nazwiska radnych w kolejności zgodnej z listą obecności, radni podchodzili do urny celem oddania swych głosów do urny.
Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy celem obliczenia głosów i sporządzenia protokołu.
Pan Artur Michalak Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokoł komisji skrutacyjnej zgodnie z którym głosowało 19 radnych . W głosowaniu tajnym za kandydaturą Pani Anny Parii Maćkowskiej głosowało 13 radnych ,przeciwko kandydaturze Pani Anny Marii Maćkowskiej głosowało 6 radnych . Komisja Skrutacyjna stwierdziła , że zwykła większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu tajnym na członka Zarządu Powiatu w Nakle nad Notecią wybrana została Pani Anna Maria Maćkowska / protokoł komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik nr do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński odczytał treść uchwały w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr I/4/2006r .
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński poprosił Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej o przystąpienie do procedury głosowania drugiego członka Zarządu Powiatu w Nakle nad Notecią .
Komisja Skrutacyjna rozdała radnym karty do głosowania które zostały umieszczone w kartoniku stroną na której nie widniała pieczęć, numeracja i nazwisko kandydata.
Członek Komisji Skrutacyjnej radny Pan Zenon Grzegorek pokazał radnym otwartą urnę , która była pusta, zamknął urnę ,zabezpieczył taśmą klejącą na której odcisnął pieczęć Rady Powiatu.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pan Artur Michalak odczytywał nazwiska radnych w kolejności zgodnej z listą obecności, radni podchodzili do urny celem oddania swych głosów do urny.
Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy celem obliczenia głosów i sporządzenia protokołu.
Pan Artur Michalak Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokoł komisji skrutacyjnej zgodnie z którym głosowało 19 radnych . W głosowaniu tajnym za kandydaturą Pani Waleryś – Masiak Małgorzaty głosowało 14 radnych ,przeciwko kandydaturze Pani Walerys – Masiak Małgorzaty głosowało 5 radnych . Komisja Skrutacyjna stwierdziła , że zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu tajnym na członka Zarządu Powiatu w Nakle nad Notecią wybrana została Pani Waleryś – Masiak Małgorzata / protokoł komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik nr do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński odczytał treść uchwały w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr I/5/2006r .
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński poprosił Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej o przystąpienie do procedury głosowania trzeciego członka Zarządu Powiatu w Nakle nad Notecią .
Komisja Skrutacyjna rozdała radnym karty do głosowania które zostały umieszczone w kartoniku stroną na której nie widniała pieczęć, numeracja i nazwisko kandydata.
Członek Komisji Skrutacyjnej radny Pan Zenon Grzegorek pokazał radnym otwartą urnę , która była pusta, zamknął urnę ,zabezpieczył taśmą klejącą na której odcisnął pieczęć Rady Powiatu.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pan Artur Michalak odczytywał nazwiska radnych w kolejności zgodnej z listą obecności, radni podchodzili do urny celem oddania swych głosów do urny.
Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy celem obliczenia głosów i sporządzenia protokołu.
Pan Artur Michalak Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokoł komisji skrutacyjnej zgodnie z którym głosowało 19 radnych . W głosowaniu tajnym za kandydaturą Pana Ryszarda Bagnerowskiego głosowało 14 radnych ,przeciwko kandydaturze Pana Ryszarda Bagnerowskiego głosowało 5 radnych . Komisja Skrutacyjna stwierdziła , że zwykła większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu tajnym na członka Zarządu Powiatu w Nakle nad Notecią wybrany został Pan Ryszard Bagnerowski / protokoł komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik nr do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński odczytał treść uchwały w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr I/6/2006r .
Ad.9/
Wybór dwóch Wiceprzewodniczących Rady Powiatu .
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński zwrócił się do radnych z zapytaniem czy Komisja Skrutacyjna ma pracować w tym samym składzie osobowy.
Rada Powiatu nie wniosła innych propozycji do składu osobowego Komisji Skrutacyjnej .
Radna Pani Ewa Szłapa w imieniu grupy radnych Prawa i Sprawiedliwości , Platformy Obywatelskiej , Polskiego Stronnictwa Ludowego oraz radnego niezależnego zgłosiła kandydaturę Pani Haliny Gliszczyńskiej na Wiceprzewodniczącą Rady Powiatu.
Przedstawiła charakterystykę zawodową i społeczną kandydatki na Wiceprzewodniczącą Rady Powiatu która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Radny Pan Ryszard Bagnerowski w imieniu grupy radnych Prawa i Sprawiedliwości, Platformy Obywatelskiej , Polskiego Stronnictwa Ludowego oraz radnego niezależnego zgłosił kandydaturę Pana Tomasza Szczepaniaka na Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu.
Przedstawił charakterystykę zawodową i społeczną kandydata na Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Radca prawny Starostwa Pan dr. Lorek podkreślił , że odbyć się muszą na każdą kandydaturę oddzielne głosowania w kolejności podanej przez powyższych radnych .
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński poprosił Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej o przystąpienie do procedury głosowania na Wiceprzewodniczącą Rady Powiatu w Nakle nad Notecią .
Komisja Skrutacyjna rozdała radnym karty do głosowania które zostały umieszczone w kartoniku stroną na której nie widniała pieczęć, numeracja i nazwisko kandydata.
Członek Komisji Skrutacyjnej radny Pan Zenon Grzegorek pokazał radnym otwartą urnę , która była pusta, zamknął urnę ,zabezpieczył taśmą klejącą na której odcisnął pieczęć Rady Powiatu.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pan Artur Michalak odczytywał nazwiska radnych w kolejności zgodnej z listą obecności, radni podchodzili do urny celem oddania swych głosów do urny.
Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy celem obliczenia głosów i sporządzenia protokołu.
Pan Artur Michalak Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokoł komisji skrutacyjnej zgodnie z którym w sesji udział brało 19 radnych , za kandydaturą Pani Haliny Gliszczyńskiej głosowało 18 radnych ,przeciwko kandydaturze Pani Haliny Gliszczyńskiej głosowała 1 osoba . Komisja Skrutacyjna stwierdziła , że bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu tajnym Wiceprzewodniczącą Rady Powiatu w Nakle nad Notecią wybrana została Pani Halina Gliszczyńska / protokoł komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik
nr do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński odczytał treść uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr I/7/2006r .
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński poprosił Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej o przystąpienie do procedury głosowania na drugiego Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu w Nakle nad Notecią .
Komisja Skrutacyjna rozdała radnym karty do głosowania które zostały umieszczone w kartoniku stroną na której nie widniała pieczęć, numeracja i nazwisko kandydata.
Członek Komisji Skrutacyjnej radny Pan Zenon Grzegorek pokazał radnym otwartą urnę , która była pusta, zamknął urnę ,zabezpieczył taśmą klejącą na której odcisnął pieczęć Rady Powiatu.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pan Artur Michalak odczytywał nazwiska radnych w kolejności zgodnej z listą obecności, radni podchodzili do urny celem oddania swych głosów do urny.
Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy celem obliczenia głosów i sporządzenia protokołu.
Pan Artur Michalak Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokoł komisji skrutacyjnej zgodnie z którym w trakcie głosowania obecnych było 19 radnych , za kandydaturą Pana Tomasza Szczepaniaka głosowało 14 radnych ,przeciwko kandydaturze Pana Tomasza Szczepaniaka głosowało 5 radnych . Komisja Skrutacyjna stwierdziła , że bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu tajnym Wiceprzewodniczącym Rady Powiatu w Nakle nad Notecią wybrany został Pan Tomasz Szczepaniak / protokoł komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik nr do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński odczytał treść uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr I/8/2006r .
Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Sabaciński ogłosił 20 minutową przerwę.
Ad.10/
Stwierdzenie wygaśnięcia mandatu radnego
Przewodniczący Rady Powiatu odczytał projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Pana Ignacego Ryszarda Pogodzińskiego.
Radca prawny Starostwa dr. Zdzisław Lorek odczytał fragment pisma Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Bydgoszczy w którym mówi się , iż w art.190 Ordynacji Wyborczej ustawa z dnia 20 kwietnia 2004r. ( Dz.U. Nr 102 poz.1055 ) dokonano nowelizacji Ordynacji Wyborczej poprzez dopisanie w art.190 ustępu 2b stanowiącego o tym , że wygaśnięcie mandatu radnego następuje wskutek wyboru na wójta, burmistrza, prezydenta miasta. W takich sytuacjach związanych z występowaniem przesłanek z art.190 ust.2b Ordynacji wyborczej na pierwszej sesji nowo wybranej rady gminy, powiatu i sejmiku województwa koniecznym jest podjęcie uchwały o stwierdzeniu wygaśnięcia mandatu radnego w trybie powołanego art.190 Ordynacji wyborczej.
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego .
Rada Powiatu w obecności 19 radnych przy 17 głosach „za” / dwie osoby nie głosowały/ podjęła uchwałę w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr I/ 9/2006r.
Ad.11/
Stwierdzenie wygaśnięcia mandatu radnego .
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński odczytał projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego .
Rada Powiatu do powyższego projektu uchwały nie wniosła uwag.
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie projekt przedmiotowej uchwały.
Rada Powiatu w obecności 19 radnych przy 17 głosach ”za” / dwie osoby nie głosowały/ podjęła uchwałę w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr I/ 10 / 2006r.
Ad.12/
Wnioski i oświadczenia radnych .
Pan Starosta Andrzej Kinderman przedstawił zamierzenia Starosty Nakielskiego w kadencji 2006-2010.
W pierwszych słowach podziękował za zaufanie i wybór na funkcję Starosty nakielskiego. To wielki zaszczyt , ale również olbrzymi obowiązek , któremu postaram się sprostać poprzez moją rzetelną pracę . Pragnę sprawować ten urząd dla dobra społecznego i pomyślności mieszkańców naszego powiatu.
Nowy Zarząd Powiatu stanie przed zadaniem uporania się z trudną sytuacją w powiatowej służbie zdrowia, kłopotami finansowymi w DPS-ie i wysokimi kosztami administracji .
Owszem sytuacja jest trudna , ale nie beznadziejna . Najważniejszą sprawą jest dziś budzenie optymizmu , nadziei i szukanie sposobów , by ten optymizm i nadzieję spełnić.
Wkrótce po objęciu urzędu zlecę opracowanie raportu o stanie powiatu nakielskiego . Raport ten obejmujący wszystkie dziedziny działalności Starostwa Powiatowego będzie stanowił punkt wyjścia do sprecyzowania problemów i programu działalności na dzień dzisiejszy oraz na przyszłość.
Nowy Zarząd Powiatu będzie musiał raz jeszcze zbilansować środki będące w dyspozycji powiatu, realnie ocenić możliwości i przeprowadzić gradację potrzeb według ich ważności . Wykorzystamy szanse pozyskania środków rządowych i pomocowych.
Najważniejszym zadaniem nowego Zarządu Powiatu będzie skuteczne podjęcie działań w celu rozwiązania problemów powiatowej służby zdrowia , w oparciu o przyjęte decyzje Wysokiej Rady.
Administracja Publiczna musi mieć świadomość swojej misji wobec obywateli i wciąż dostosowywać się do ich potrzeb. Spowoduję , by żaden sygnał , czy wniosek nie pozostał bez odpowiedzi i stosownej reakcji . Negatywne decyzje , które przecież są i będą , muszą być tak uzasadnione , by obywatel przyjmując je , wiedział , że urzędnik nie mógł postąpić inaczej w świetle obowiązującego prawa.
Jako Starosta Nakielski będę współdziałał z panami burmistrzami i wójtem z terenu powiatu nakielskiego, by sprzyjać rozwiązywaniu problemów społeczności lokalnej i promować nasz powiat.
Zawsze znajdę czas na przedyskutowanie ze wszystkimi radnymi kwestii nurtujących naszą powiatową wspólnotę.
Dążyć będziemy do podniesienia jakości i dostępności usług edukacyjnych oraz upowszechniania kształcenia na poziomie średnim maturalnym , by umożliwić młodzieży dalszą naukę na poziomie wyższym . Szkoła winna nadać odpowiednią rangę wychowaniu patriotycznemu.
Bezpieczeństwo i porządek publiczny są podstawowym warunkiem normalnego życia i rozwoju każdej społeczności , również naszej . Dlatego widzę potrzebę dobrej współpracy z policją i strażą pożarną w zakresie diagnozowania stanu bezpieczeństwa i porządku .
Deklaruję otwartość i współpracę z organizacjami pozarządowymi , rolniczymi – szczególnie Izbą Rolniczą , młodzieżowymi oraz instytucjami kościelnymi.
Sport i turystyka z racji ogromnych walorów wychowawczych i zdrowotnych może być orężem w walce z takimi zagrożeniami jak : narkomania, alkoholizm i rosnąca przestępczość młodego pokolenia .
Chcę sprawować swój urząd w sposób jawny i przejrzysty zarówno dla ludzi , jak również w odczuciu społecznym w ogóle. Chcę być z ludźmi i pracować dla ludzi.
Ad.13.
Wolne wnioski .
Pan Andrzej Kinderman Starosta Nakielski zwrócił się z prośbą do Pana Piotra Hemmerlinga byłego Starosty Nakielskiego , Pana Sławomira Napierały byłego Wicestarosty, Skarbnika Powiatu , Sekretarza Powiatu , radcy prawnego Starostwa o spotkanie po obradach dzisiejszej sesji w B gabinecie Starosty Nakielskiego celem omówienia procedury przekazania Urzędu.
Pani Iwona Gołata - Arndt Sekretarz Powiatu podziękowała za współpracę w imieniu swoim i wszystkich pracowników Starostwa, Panu Staroście Hemmerlingowi , Wicestaroście Napierale i wręczyła wraz z Panią Heleną Lamprecht Skarbnikiem Powiatu, oraz radcą prawnym Starostwa Zdzisławem Lorkiem wiązanki kwiatów.
Pani Sekretarz Powiatu złożyła także gratulacje w związku z wyborem na Starostę Panu Staroście Kindermanowi , na Wicestarostę Panu Wicestaroście Miłowskiemu i życząc owocnej pracy wręczyła wiązanki kwiatów.
Pani Sekretarz Iwona Gołata Arndt złożyła gratulacje radnym w związku z ich wyborem do Rady Powiatu w Nakle nad Notecią życzyła realizacji zamierzonych celów.
Ad.14/
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Zbigniew Sabaciński podziękował radnym i zaproszonym gościom za udział w sesji i zakończył jej obrady.
PRZEWODNICZĄCY RADY
Wytworzył: Renata Gozdek (20 grudnia 2006)
Opublikował: Iwona Łokietek (22 lutego 2007, 12:31:19)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1160