Strona archiwalna

Starostwo Powiatowe w Nakle nad Notecią informuje, że niniejsza strona nie jest już aktualnie obowiązującym Biuletynem Informacji Publicznej Starostwa, a stanowi jedynie archiwum dotychczasowych informacji.

Jeśli szukają Państwa aktualnych informacji zapraszamy do aktualnie obowiązującej strony Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem:

pow-nakielski.rbip.mojregion.info

PROTOKOŁ Nr III/2006r.

         PROTOKOŁ  Nr III/2006r.
   z obrad III Sesji Rady Powiatu w Nakle nad Notecią odbytej
           dnia 20 grudnia 2006r. w godz .od 10.00 do 13.30
w Nakielskim Ośrodku Kultury .


ad.1i2/
    Przewodniczący Rady Powiatu P.Zbigniew Sabaciński o godzinie 10 .00 otworzył obrady III Sesji Rady Powiatu i po powitaniu radnych i gości oświadczył ,iż zgodnie z listą obecności aktualnie w obradach uczestniczy 17. 
 
        Przewodniczący Rady odczytał projekt porządku obrad III Sesji Rady Powiatu.
 
Radny Pan Tadeusz Sobol wnioskował o zdjęcie z porządku obrad sesji projektu uchwały w sprawie zmiany statutu Powiatu Nakielskiego . W zamian zaproponował wprowadzenie uchwały w sprawie powołania komisji doraźnej ds. zmian w Statucie Rady Powiatu. Mając na uwadze obecny wniosek Zarządu Powiatu o zmianie Statutu jak i również wątpliwości jakie się pojawiły podczas pierwszej sesji na temat tajnego głosowania i ponumerowanych kartek Pan Sobol uważa , że należy się szerzej Statutowi przyjrzeć i powołana Komisja Statutowa powinna podjąć pracę i przedstawić ewentualne zmiany Statutu. Zaproponował żeby ta komisja swoje wyniki pracy mogła przedstawić Radzie Powiatu do końca marca 2007r.  
Przypomniał , że zgodnie z art. 17 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 o samorządzie  powiatowym Rada Powiatu może powołać komisje doraźne.
 
Pan Sobol wnioskował również o wprowadzenie do porządku obrad punktu dotyczącego Wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu . Przypomniał , że na ostatniej sesji Rady podjęto uchwałę o stwierdzeniu wygaśnięcia mandatu radnego Tomasza Szczepaniaka który również pełnił funkcję Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu. Dodał , że podejmując tę uchwałę przestał pełnić funkcję Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu. Zaakcentował , że zgodnie ze Statutem Powiatu Nakielskiego uchwalonym uchwałą Nr 7/51/ 2003 z dnia 24 kwietnia 2003r. w par. 11 określono termin wyboru na wakujące stanowisko a tym terminem jest najbliższa sesja w przypadku wygaśnięcia mandatu Wiceprzewodniczącego Rady przed upływem kadencji a tą sesją jest sesja dzisiaj odbywana.
 
Przew Rady poprosił mecenasa Lorka o komentarz prawny dotyczący drugiego wniosku Pana Sobola dotyczącego Wiceprzewodniczącego Rady.
 
Dr Lorek podkreślił , że w Statucie Powiatu Nakielskiego znajduje się art.11 który mówi o tym , iż w przypadku odwołania z funkcji bądź wygaśnięcia mandatu Przewodniczącego lub jednego z Wiceprzewodniczących Rady przed upływem kadencji , Rada na swej najbliższej sesji dokona wyboru na wakujące stanowisko . Jest to norma mająca charakter instruktażowy . W tym miejscu przypomniał o zaistniałym stanie faktycznym i dodał , że od poprzedniej sesji minęło niewiele ponad 10 dni i Starosta jest zobowiązany uchwały przesłać do organu nadzoru w terminie 7 dni . Po przesłaniu tych uchwał następuje analiza pod względem formalno prawnym i Wojewoda ma 30 dni na ewentualne zajęcie stanowiska w tej kwestii. Zaakcentował , że gdyby sytuacja odbywała się według normalnego programu pracy Rady Powiatu a ten program zakłada Sesje co miesiąc i przepis ten miałby w pełni zastosowanie natomiast w zaistniałej sytuacji gdy kilka dni temu uchwały przesłane zostały do Wojewody nie wie czy organy nadzoru miały czas zająć stanowisko . Postawił pod rozwagę Rady czy nie
 
pochopnym będzie na dzisiejszej sesji wybieranie Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu. Powtórzył , że uważa tę normę za normę instruktażową której przekroczenie ze względu na zaistniałą sytuację nie spowoduje żadnych ujemnych skutków prawnych.
 
Pan Mikietyński podkreślił , że w związku z tą sytuacją o której mówił Pan mecenas , że organ Nadzoru jakim jest Wojewoda ma 30 dni na przeanalizowanie tych uchwał uważa, że pkt 5 podpunkt c porządku obrad sesji tj. powołanie Sekretarza Powiatu Nakielskiego z uwagi na te same okoliczności należy przełożyć na inny termin.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie wniosek radnego Pana Tadeusza Sobola o zdjęcie z porządku obrad dzisiejszej sesji punktu dotyczącego zmian w Statucie Powiatu Nakielskiego i powołanie Komisji doraźnej do spraw zmian w Statucie Powiatu Nakielskiego.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie wniosek o zdjęcie z porządku obrad sesji punktu dotyczącego zmian w Statucie Powiatu Nakielskiego oraz powołanie doraźnej Komisji Rady Powiatu ds. zmian w Statucie Powiatu Nakielskiego. Rada Powiatu w obecności 18 radnych przy 6 głosach ”za” , 10 głosach „przeciwnych” oraz 2 głosach „wstrzymujących” wniosek powyższy odrzuciła.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie wniosek Pana Sobola o ujęcie w dzisiejszym porządku obrad punktu w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu  Rada Powiatu w obecności 18 radnych przy 5 głosach „za” , 12 „przeciwnych” oraz 1 „wstrzymującym” wniosek niniejszy odrzuciła.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie wniosek radnego Pana Krzysztofa Mikietyńskiego o zdjęcie z porządku obrad punktu powołanie Sekretarza Powiatu Nakielskiego .
 
Rada Powiatu w obecności 18 radnych przy 6 głosach „za” , 11 głosach „przeciwnych” oraz 1 głosie „wstrzymującym” odrzuciła powyższy wniosek.
 
         
                       Porządek obrad III Sesji Rady Powiatu w Nakle nad Notecią
                                                   z dnia 20 grudnia 2006r. 
1.   Otwarcie Sesji .    
2.   Stwierdzenie quorum.
3.   Przyjęcie protokołu z II Sesji Rady Powiatu .
4.   Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady oraz z działalności Zarządu w okresie międzysesyjnym . 
5.Podjęcie uchwał w sprawie :
       a/ stwierdzenia obsadzenia mandatu radnego ,
       b/ stwierdzenia obsadzenia mandatu radnego ,
       c/  powołania Sekretarza Powiatu Nakielskiego ,
       d/ zmiany Statutu Powiatu Nakielskiego,
       e/ powołania stałych Komisji Rady Powiatu , ich ilości ,liczebności oraz przedmiotu ich
           działania ,
       f/ wyboru członków Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Nakle nad Notecią ,
 
       g/ wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej ,
       h/ wyboru składów osobowych stałych komisji Rady Powiatu w Nakle nad Notecią ,
       i/ delegowania dwóch radnych do Komisji Bezpieczeństwa i Porządku
       j/ zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu na 2006r.    
 6.Interpelacje i zapytania radnych  
 7. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych .  
 8. Wnioski i oświadczenia radnych .
 9. Wolne wnioski.
10. Zakończenie obrad.
Rada Powiatu jednogłośnie przyjęła powyższy porządek obrad sesji Rady Powiatu.
ad.3/
Przyjęcie protokółu z II Sesji Rady Powiatu .
Przewodniczący Rady poinformował ,że osobiście zapoznał się z protokołem I sesji Rady Powiatu i nie wnosi uwag , przypomniał ,że protokół wyłożony był w Biurze Rady Powiatu do wglądu .
Rada Powiatu nie wniosła uwag do protokołu i jednogłośnie w obecności 18 radnych przyjęła go. 
ad.4/
Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady oraz z działalności Zarządu w    okresie miedzysesyjnym .
 
Starosta Nakielski przedstawił sprawozdanie z wykonania uchwał Rady oraz  sprawozdanie z działalności Zarządu w okresie międzysesyjnym /  sprawozdania stanowią załączniki do protokołu /.
 
Radny P. Sławomir Napierała zaakcentował , że leży mu na sercu inna bardzo ważna sprawa która została przekazana Zarządowi kolejnej kadencji, a dotyczy ona negocjacji związanych z Regulaminem wynagradzania nauczycieli na przyszły rok. Podkreślił , że takie negocjacje odbyły się jeszcze w poprzedniej kadencji i na początku tej kadencji jednak w związku z tym , że były wybory samorządowe i,  że Zarząd poprzedniej kadencji praktycznie tylko pełnił funkcje i nie był podejmowany następny etap negocjacji ze względu na to , że wnioski Związków Zawodowych rodziły skutki finansowe dla budżetu przyszłorocznego . Pan Napierała spytał czy te negocjacje zostały wznowione jeśli tak to jakie są tego wyniki , jeśli nie kiedy się rozpoczną .
 
Przewodniczący Rady Powiatu odniósł się do wypowiedzi przedmówcy akcentując , że jest to bardzo ważna sprawa ,jednak zdaniem Pana Przewodniczącego radny swoim pytaniem wchodzi już w punkt interpelacje i zapytania radnych w związku z tym zaproponował przywrócenie tego tematu w punkcie interpelacje i zapytania radnych.    
 
Radny Pan Napierała nie zgłosił sprzeciwu.
 
ad.5/
Podjęcie uchwał w sprawie:
 
a/ stwierdzenie obsadzenia mandatu radnego .
 
 
                                                                                                                                           Przewodniczący Rady Powiatu odczytał projekt uchwały w sprawie stwierdzenia obsadzenia mandatu radnego.
 
Rada Powiatu w obecności 18 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie stwierdzenia obsadzenia mandatu radnego która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr III/22/2006r.
 
Radny Pan Piotr Rusin złożył ślubowanie .
 
b/ stwierdzenie obsadzenia mandatu radnego .
 
Przewodniczący Rady Powiatu odczytał projekt powyższej uchwały.
 
Rada Powiatu w obecności 19 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie obsadzenia mandatu radnego która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr III/23/2006r.
 
Radny Pan Jacek Kiersznicki złożył ślubowanie .
 
c/ projekt uchwały w sprawie powołania Sekretarza Powiatu Nakielskiego .
 
 Pan Andrzej Kinderman Starosta Nakielski zgodnie z art.37 ust.1 ustawy o samorządzie powiatowym skierował wniosek do Rady Powiatu o powołanie Pana Romana Swiątka na stanowisko Sekretarza Powiatu. Przedstawił jego charakterystykę zawodową.
 
Pan Roman Swiątek wyraził zgodę.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał projekt powyższej uchwały pod głosowanie .
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 16 głosach „za” , 3 głosach „wstrzymujących” , 1 osoba nie głosowała ,podjęła uchwałę w sprawie powołania Sekretarza Powiatu Nakielskiego która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr III/24/2006r.
 
d/ projekt uchwały w sprawie zmiany Statutu Powiatu Nakielskiego .
 
Pan Starosta Kinderman wniósł autopoprawkę Zarządu Powiatu z dnia 19 grudnia 2006r. do powyższego projektu uchwały polegającą na tym , że w zmienionym paragrafie 99 Statutu Powiatu Nakielskiego , ust.3 otrzymuje brzmienie : „ Z radnymi wybranymi do Zarządu określonymi w ust.2 pkt.3 może być nawiązany stosunek pracy na podstawie wyboru”.
 
Radny Pan Dawid Rzeski podkreślił , że taka zmiana w Statucie jest zmianą dość istotną ponieważ wiąże się z potencjalną znaczną reorganizacją Zarządu Powiatu. Spytał w związku z tym jakim obciążeniem dla budżetu Powiatowego będzie utrzymanie potencjalnego członka Zarządu i czy jest to konieczne i czemu służy wprowadzenie takiej osoby i prosił o przybliżenie kompetencji takiej osoby , uprawnień a także wynagrodzenia.
 
 
 
 
Radny Pan Krzysztof Mikietyński  zacytował fragment uzasadnienia do projektu omawianej uchwały w którym mówi się , że za zmianą par.99 Statutu Powiatu Nakielskiego przemawia argument zatrudnienia profesjonalnych członków Zarządu Powiatu i spytał w związku z tym czy to znaczy , że w tej chwili ci członkowie są nieprofesjonalni a będą profesjonalni jeśli zawiążą stosunek o pracę z wyboru. Spytał także jakie koszty w związku z tym zostaną poniesione . Uważa , że będą to duże środki finansowe sięgające w kadencji ponad 200 tys. zł. a taka kwota to jest milion pozyskanych środków z Unii .
 
Pan Andrzej Kinderman Starosta Nakielski podkreślił , że powyższe pytania są zasadne . Zaakcentował , że Zarząd podejmując uchwałę dotyczącą tej poprawki widzi taką potrzebę w przyszłości utworzyć takie stanowisko .Dodał , że nie jest prawdą , że to będzie potężne obciążenie dla budżetu powiatu nakielskiego a obraz 200 tys. zł. był obrazem katastroficznym. Starosta poinformował , że Zarząd Powiatu planuje w ten sposób by zostały w przypadku powołania etatowego członka Zarządu zlikwidowane niektóre stanowiska Dyrektorów Wydziałów które to stanowiska Dyrektorów w ocenie Zarządu są zbędne ponieważ Wydział jest Wydziałem np. trzy osobowym . Pan Starosta zaznaczył, że łącząc dwa Wydziały w jeden Wydział dokonane będą oszczędności na stanowisku jednego z Dyrektorów i te kwoty finansowe można będzie przeznaczyć na etatowego członka Zarządu Powiatu. W ogólnym bilansie budżet Powiatu Nakielskiego na tym nic nie traci powiedział Pan Starosta.
 
Pan Krzysztof Mikietyński podziękował za wyjaśnienie i dodał , że rozumie to w ten sposób  że Pan Starosta dał gwarancję , że koszty funkcjonowania Zarządu nie obciążą i nie będą większe niż to co otrzymuje Dyrektor.     
 
Radny Pan Sławomir Napierała podkreślił, że za zmianą Statutu będzie zmiana Regulaminu Organizacyjnego Starostwa i spytał o jakie zmiany chodzi i o jakie Wydziały.
 
Radny Pan Dawid Rzeski spytał jakie będą kompetencje etatowego członka Zarządu .  Zaakcentował , że jeśli chodzi o Dyrektorów Wydziałów to posiadają oni pewien zakres pracy i obszar działania  i spytał w związku z tym  czy członek Zarządu przejmie kompetencje Dyrektora którego funkcja zostanie zlikwidowana ponieważ w momencie likwidacji stanowiska Dyrektora Wydziału pewien obszar przez Starostwo nie będzie już obsługiwany.
 
Pan Starosta odpowiedział Panu Rzeskiemu , że dzisiaj nie jest podejmowana decyzja dotycząca etatowego członka zarządu więc pytanie jest bezprzedmiotowe.
 
Opowiadając na pytanie Pana radnego Napierały powiedział , że wczoraj odbyła się narada z Dyrektorami Wydziałów i na tej naradzie wydane zostało zalecenie Dyrektorom Wydziałów które sprowadza się do tego by Dyrektorzy dokonali przeglądu kadr związanych przede wszystkim z faktem pracy i Dyrektorzy na piśmie w określonym terminie dadzą odpowiedź gdzie występują braki kadrowe i wskażą które Wydziały są bardzo mocno obciążone a które mogą funkcjonować w takiej formie jak dziś bądź w formie kadrowej mniejszej. Zapewnił Wysoką Radę , że w Starostwie Powiatowym nie przekroczą etatyzacji która na dzień dzisiejszy wynosi 62,25 etatu .Dodał ,że  pozostaje problem merytorycznego przygotowania pracowników i w tym miejscu nadmienił , że większość posiada dobre przygotowanie i dobrze pracuje i tutaj jako Zarząd Powiatu nie widzą i nie składają żadnych zastrzeżeń w stosunku do pracy urzędników. Pan Starosta zaznaczył , że są Wydziały które są Wydziałami
                                                                                                                                             
 
bardzo małymi i są doświadczenia z poprzednich kadencji ,iż niektóre z tych Wydziałów były połączone i tworzyły jeden Wydział . Dodał także , że nie nastąpi w tym momencie żadne zachwianie pracy nie nastąpi też obniżenie merytorycznej obsługi mieszkańców powiatu.
 
Radny Ryszard Bagnerowski podkreślił , że nie ukonstytuowały się jeszcze komisje stałe Rady Powiatu  w związku z tym pytania radnych którzy po raz pierwszy są radnymi Rady Powiatu można zrozumieć . Dodał , że dziwi się kolegom radnym którzy mają już doświadczenie i wiedzą , że powstała nowa koalicja , że ta koalicja ma prawo rozwiązywać te problemy w miarę statutowo i mimo to zadają pytania znając na nie odpowiedź. Kolego Napierała jeśli poczeka Pan jeszcze troszeczkę już kolega będzie wiedział na komisjach jakie są plany i koalicji i Zarządu Powiatu i nie będzie potrzeba dzisiaj czasu tracić na sesji powiedział Pan Bagnerowski .       
Radny Pan Sławomir Napierała podkreślił , że rozmawia merytorycznie a Pan Bagnerowski próbuje wprowadzać inne elementy do dyskusji . Panie radny Bagnerowski Pan nie będzie mi wyznaczał zakresy pytań które będę zadawał merytorycznie mówił Pan Napierała. Zaakcentował także , że Pan Starosta odpowiedział mu na pytanie wyczerpująco.  
 
Przewodniczący Rady Powiatu zwrócił uwagę na to , że ta dyskusja nie toczy się w tym kierunku w jakim powinna się toczyć . Zaakcentował , że jeśli będą propozycje już konkretne restrukturyzacji czy rozwiązań organizacyjnych będzie się o nich rozmawiało na komisjach na przyszłych sesjach ,a dzisiaj rozwijanie tego tematu jest niepotrzebne. Uważa również , że pytanie Pana Napierały było potrzebne, Pan Starosta się ustosunkował do tego .
 
Radny Pan Antoni Zbylut podkreślił , że to radny Bagnerowski ukierunkował dyskusję i uważa ,że tej dyskusji w ogóle nie powinno być i prosił o pouczenie Pana Bagnerowskiego żeby nie zabierał głosu w takich merytorycznych tematach w taki nieodpowiedzialny sposób .
 
Radny Pan Krzysztof Mikietyński powiedział , że to czy ktoś jest pierwszy raz , piąty czy drugi nie ma wpływu na to, o co może pytać radny .
 
Przewodniczący Rady Powiatu zamknął dyskusję i poddał projekt omawianej uchwały pod głosowanie.
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 12 głosach „za” , 6 głosach „przeciwnych” oraz 2 głosach „wstrzymujących” podjęła uchwałę w sprawie zmiany Statutu Powiatu Nakielskiego która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr III/25/2006r.   
 
 
e/ projekt uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Powiatu , ich ilości liczebności oraz przedmiotu ich działania
   
Przewodniczący Rady Powiatu odczytał projekt powyższej uchwały.
 
Radny Pan Sławomir Napierała podkreślił, że występuje w tej chwili jako Przewodniczący Klubu Radnych Lewica i Demokraci . Zaakcentował , że Pan Przewodniczący Rady Powiatu tak każe dobry zwyczaj ,przed podejmowaniem tak ważnych uchwał powinien się spotkać z Przewodniczącymi Klubów Radnych celem ich omówienia . Jak w tej chwili będzie
 
 
przebiegał wybór tych komisji nikt nie wie, a akces do jakiej komisji radny chce należeć został ujęty przez radnych w karcie danych osobowych. Jeżeli Pan Przewodniczący będzie uważał za stosowane przynajmniej przed podjęciem tej uchwały jest do dyspozycji.
 
Przewodniczący Rady Powiatu podkreślił , że przyjęto taką formę aby w karcie danych osobowych radni określili w jakiej komisji chcą pracować . W tej chwili uważa głos radnego Napierały za słuszny , że być może trzeba się spotkać celem omówienia tych kwestii .
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie projekt omawianej uchwały .
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie powołania stałych komisji Rady Powiatu , ich ilości ,liczebności oraz przedmiotu ich działania która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr III/ 26/2006r.
 
Przewodniczący Rady Powiatu ogłosił 15 minutową przerwę.
 
f/ projekt uchwały w sprawie wyboru członków Komisji Rewizyjnej
 
Przewodniczący Rady Powiatu zaakcentował , iż okazuje się , że porozumienie jest możliwe 
w spokojnej rzeczowej rozmowie . Dodał , że na podstawie tych wstępnych deklaracji radnych w której komisji chcieliby radni pracować jak również na podstawie spotkania w przerwie wypracowano uzgodnienia dotyczące składów osobowych komisji .      
 
Przewodniczący Rady Powiatu poprosił radnych o podawanie kandydatów w skład Komisji Rewizyjnej .
 
Radny Pan Sławomir Napierała w imieniu Klubu Radnych Lewica i Demokraci zgłosił kandydaturę Pana Antoniego Zbyluta .Pan Zbulut wyraził zgodę .
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie kandydaturę Pana Antoniego Zbyluta.
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 19 głosach ”za”  przyjęła powyższą kandydaturę.
 
Pan Starosta Kinderman zgłosił kandydaturę Pani Ewy Szłapy która wyraziła zgodę.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie kandydaturę Pani Ewy Szłapy.
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 19 głosach „za” przyjęła powyższą kandydaturę .  
 
Pan Artur Michalak zgłosił kandydaturę Pana Jacka Kiersznickiego ,który wyraził zgodę. 
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie powyższą kandydaturę .
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 19 głosach ”za” przyjęła kandydaturę Pana Jacka Kiersznickiego .
 
Pan Ryszard Bagnerowski zgłosił kandydaturę Pana Piotra Rusina , który wyraził zgodę .
                                                                                                                                              
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie kandydaturę Pana Piotra Rusina.
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 19 głosach „za” przyjęła powyższą kandydaturę 
 
Przewodniczący Rady Powiatu zgłosił kandydaturę Pana Leszka Gutkowskiego który nie wyraził zgody.
 
Radny Pan Sławomir Napierała podkreślił , że w tej chwili są cztery osoby które wyraziły zgodę i zyskały akceptację Rady Powiatu do prac w Komisji Rewizyjnej. Zaakcentował , iż rozumie to , że jeszcze nie wszystkie kwestie organizacyjne w Radzie Powiatu zostały do końca ustalone i dotychczas został zgłoszony jeden Klub Radnych natomiast ustawa o samorządzie powiatowym mówi wyraźnie , że w skład komisji Rewizyjnej wchodzą radni w tym przedstawiciele wszystkich klubów z wyjątkiem radnych pełniących funkcje o których mowa w art. 14 ust.1 oraz będących członkami zarządu. Zaakcentował , że ten zapis ustawy jest dla niego normatywnym jednoznacznym w związku z powyższym nawet jeśli te kluby do tej pory w sposób formalny wszystkie nie zostały zgłoszone to patrząc na te cztery osoby jest przedstawiciel Lewicy i Demokratów ,przedstawiciela PSL , przedstawiciela POPN , jest przedstawiciel PO nie ma przedstawiciela Prawa i Sprawiedliwości .
 
Przewodniczący Rady Powiatu zarządził 10 minutową i poprosił przedstawicieli Klubów oraz ugrupowań o krótkie spotkanie .
 
Przewodniczący Rady Powiatu zgłosił kandydaturę Pana Krzysztofa Mikietyńskiego który wyraził zgodę.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie powyższą kandydaturę.
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 19 głosach „za” przyjęła powyższą kandydaturę.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod glosowanie projekt uchwały w sprawie wyboru członków Komisji Rewizyjnej .
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wyboru członków Komisji Rewizyjnej która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr III/27/2006r.
 
g/ projekt uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej .
 
Radny Pan Dawid Rzeski zgłosił kandydaturę Pana Krzysztofa Mikietyńskiego , który wyraził zgodę .
 
Radny Pan Ryszard Bagnerowski zgłosił kandydaturę Pana Piotra Rusina , który wyraził zgodę.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie kandydaturę Pana Krzysztofa Mikietyńskiego.
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 9 głosach „ za” przyjęła powyższą kandydaturę .
 
 
Przewodniczący Rady Powiatu przypomniał , że Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej jeżeli podana jest więcej jak jedna kandydatura zostanie osoba która będzie miała największą ilość głosów. 
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie kandydaturę radnego Pana Piotra Rusina.
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 10 głosach ”za” przyjęła kandydaturę Pana Piotra Rusina .
 
Radny Pan Sławomir Napierała spytał Przewodniczącego Rady Powiatu czy oddając głos na Pana Krzysztofa Mikietyńskiego można głosować również za drugą kandydaturą i dodał , że niektóre osoby głosowały dwukrotnie.  
 
Dr Lorek podkreślił , że na tak postawione pytanie nie trzeba odpowiadać sięgając do przepisów ustawy o samorządzie powiatowym czy Statutu Powiatu Nakielskiego . Jeżeli ktoś głosuje za jedną kandydaturą , to znaczy chce żeby Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej została właśnie ta osoba . Byłoby to nielogiczne, że ktoś głosuje za dwoma Przewodniczącymi . Głosowanie za jednym Przewodniczącym wyklucza głosowanie za drugim Przewodniczącym przy tego typu głosowaniach ma zastosowanie § 59 ust 2 Statutu Powiatu Nakielskiego który mówi , że głosowanie bezwzględną większością głosów gdy przedmiotem głosowania jest wybór jednego z pośród kilku rozwiązań to wtedy przez zwykła większość głosów należy rozumieć taką liczbę głosów optujących za jednym z tych rozwiązań która jest większa od liczby głosów przypadająca osobno na każdą jego alternatywę. Pan Przewodniczący ogłosił głosowanie dotyczące wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej , Komisja ma jednego Przewodniczącego wobec tego ta sama osoba nie może głosować na dwie różne osoby.
 
Przewodniczący Rady Powiatu spytał mecenasa Lorka czy w związku z tym , że zostały popełnione uchybienia prawne to czy to pierwsze głosowanie jak również drugie trzeba powtórzyć czy tylko drugie .
 
Dr Lorek odpowiedział , że trzeba powtórzyć tę część głosowania aby wyeliminować osoby które głosowały na dwóch kandydatów na Przewodniczących Komisji Rewizyjnej.    
 
Przewodniczący Rady powtórzył głosowanie dotyczące przyjęcia kandydatury radnego Pana Piotra Rusina.
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 10 głosach ”za” przyjęła kandydaturę Pana Piotra Rusina.
 
Przewodniczący Rady odczytał uchwałę w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej zgodnie z którą Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej został Pan Piotr Rusin Uchwała została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr III/28/2006r. 
 
Radny Pan Tadeusz Sobol stwierdził , że głosowało 20 radnych gdyż brakuje tylko Pana Piotra Hemmerlinga.
 
 
Dodał także , że w pierwszym głosowaniu za kandydaturą Pana Krzysztofa Mikietyńskiego głosowały jeszcze Pani Waleryś – Masiak i Pani Maćkowska i spytał w związku z tym gdzie te głosy były policzone.
 
Przewodniczący Rady Powiatu odpowiedział , że były policzone przy głosowaniu pierwszej kandydatury i wszystko jest dobrze.
 
h/ projekt uchwały w sprawie wyboru składów osobowych stałych Komisji Rady Powiatu w Nakle nad Notecią .
    
Przewodniczący Rady Powiatu poprosił o zgłaszanie kandydatów w skład Komisji Budżetu i Finansów.
 
Pan Tomasz Miłowski Wicestarosta zgłosił kandydaturę Pana Ryszarda Bagnerowskiego , który wyraził zgodę. 
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie powyższą kandydaturę .
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 19 głosach „za” oraz 1 głosie wstrzymującym przyjęła powyższą kandydaturę.
 
Radny Pan Tadeusz Sobol w imieniu Klubu radnych Lewica i Demokraci zgłosił kandydaturę Pana Sławomira Napierały.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał powyższą kandydaturę pod głosowanie .
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych jednogłośnie przyjęła powyższą kandydaturę.
 
Radny Pan Sławomir Napierała zgłosił kandydaturę Pana Leszka Gutkowskiego ,który wyraził zgodę.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał powyższą kandydaturę pod głosowanie.
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 19 głosach ”za” oraz 1 głosie „wstrzymującym” przyjęła powyższą kandydaturę .
 
Pan Jan Kominiak zgłosił swoją kandydaturę .
 
Przewodniczący Rady Powiatu poprosił mecenasa Lorka o krótki komentarz.
 
Dr Lorek poinformował , że tego typu procedura jest zgodna z przepisami .
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał kandydaturę Pana Jana Kominiaka pod głosowanie .
Rada Powiatu w obecności 20 radnych jednogłośnie przyjęła powyższą kandydaturę.  
   
Radna Pani Anna Maria Maćkowska zgłosiła kandydaturę Pani Małgorzaty Waleryś – Masiak ,która wyraziła zgodę.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał powyższą kandydaturę pod głosowanie .
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych jednogłośnie przyjęła powyższą kandydaturę.
 
 
Przewodniczący Rady Powiatu poinformował , że w skład Komisji Budżetu i Finansów wchodzą :
1/ Pani Małgorzata Waleryś – Masiak
2/ Pan Jan Kominiak 3/ Pan Ryszard Bagnerowski
4/ Pan Sławomir Napierała
5/ Pan Gutkowski Leszek
 
 
Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych z prośbą o zgłaszanie kandydatów w skład Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska.
 
Pani Ewa Szłapa zgłosiła kandydaturę Pani Haliny Gliszczyńskiej, która wyraziła zgodę.
Przewodniczący Rady Powiatu poddał powyższą kandydaturę pod głosowanie .
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 19 głosach ”za” oraz 1 głosie „przeciwnym” 
przyjęła powyższą kandydaturę .
 
Radny Pan Antoni Zbylut wyjaśnił dlaczego głosował przeciw podkreślając , że ma wątpliwości co do funkcjonowania Pani Przewodniczącej Rady Powiatu Haliny Gliszczyńskiej w Komisji Zdrowia z uwagi na konflikt interesów . Dodał , że ma wątpliwości prawne.
 
Przewodniczący Rady Powiatu zaakcentował , że przedmówca ma prawo do swojego zdania
 
Radny Pan Sławomir Napierała zgłosił kandydaturę Pana Piotra Hemmerlinga i poinformował  ,że  Pan Piotr Hemmerling poinformował go telefonicznie w której komisji chciałby pracować.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie kandydaturę Pana Piotra Hemmerlinga.
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych jednogłośnie przyjęła powyższą kandydaturę.
 
Radny Pan  Krzysztof Mikietyński zgłosił kandydaturę Pana Dawida Rzeskiego , który wyraził zgodę.
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych jednogłośnie przyjęła powyższą kandydaturę . 
                                                                                                                                                  
Radny Pan Ryszard Bagnerowski zgłosił kandydaturę Pani Karoliny Domżały – Kaczmarek  która wyraziła zgodę .
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał powyższą kandydaturę pod głosowanie .
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych jednogłośnie przyjęła niniejszą kandydaturę.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poinformował , że w skład Komisji Zdrowia Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska wchodzą :

Pani Halina Gliszczyńska
Pan Piotr Hemmerling
Pan Dawid Rzeski
Pani Karolina Domżała Kaczmarek  
Przewodniczący Rady Powiatu zwrócił się do radnych z prośbą o zgłaszanie kandydatur w skład Komisji Edukacji, Promocji i Sportu .
 
Radny Pan Kiersznicki Jacek zgłosił kandydaturę Pana Artura Michalaka , który wyraził zgodę .
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał powyższą kandydaturę pod głosowanie.
Rada Powiatu w obecności 20 radnych jednogłośnie przyjął powyższą kandydaturę .
 
Radny Pan Sławomir Napierała zgłosił kandydaturę Pana Kazimierza Grędy i Tadeusza Sobola .
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie kandydaturę Pana Kazimierza Grędy
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych jednogłośnie przyjęła kandydaturę Pana Kazimierza Grędy.
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych jednogłośnie przyjęła kandydaturę Pana Tadeusza Sobola.
 
Radna Pani Małgorzata Waleryś – Masiak zgłosiła kandydaturę Pani Anny Marii Maćkowskiej , która wyraziła zgodę .
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał powyższą kandydaturę pod głosowanie .
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych jednogłośnie przyjęła powyższą kandydaturę.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poinformował , że w skład Komisji Edukacji ,Promocji i Sportu wchodzą :
1.Pan Artur Michalak
2.Pan Kazimierz Gręda
3.Pan Tadeusz Sobol
4.Pani Anna Maria Maćkowska
 
Przewodniczący Rady Powiatu ogłosił 10 minutową przerwę aby komisje się ukonstytuowały i wyznaczyli spośród siebie Przewodniczących Komisji .
 
1/ Przewodniczącym Komisji Budżetu i Finansów został wybrany Pan Sławomir Napierała
2/ Przewodniczącym Komisji Zdrowia ,Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska została wybrana Pani Karolina Domżała – Kaczmarek
Komisja Edukacji , Promocji i Sportu nie wyłoniła Przewodniczącego Komisji Przewodniczący Rady Powiatu zgłosił wniosek formalny aby Rada Powiatu zdecydowała o tym kto spośród tych osób ma być Przewodniczącym Komisji Edukacji, Promocji i Sportu.  .
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał powyższy wniosek pod głosowanie .
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 17 głosach ”za” oraz 2 głosach wstrzymujących przyjęła wniosek Przewodniczącego Rady Powiatu aby Rada Powiatu zdecydowała o tym kto spośród członków Komisji Edukacji , Promocji i Sportu zostanie Przewodniczącym Komisji .
Radna Pani Anna Maria Maćkowska zgłosiła kandydaturę Pana Artura Michalaka, który wyraził zgodę.
 
Radny Pan Kazimierz Gręda zgłosił kandydaturę Pana Tadeusza Sobola , który wyraził zgodę .
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie kandydaturę Pana Artura Michalaka .
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 14 głosach „za” przyjęła kandydaturę Pana Artura Michalaka.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie kandydaturę Pana Tadeusza Sobola.
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 5 głosach „za” przyjęła kandydaturę Pana Tadeusza Sobola.
 
Przewodniczącym Komisji Edukacji Promocji i Sportu został Pan Artur Michalak. 
 
Przewodniczący Rady Powiatu odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru składów osobowych stałych komisji Rady Powiatu.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie projekt powyższej uchwały.
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 19 głosach „za” przyjęła uchwałę w sprawie wyboru składów osobowych stałych komisji Rady Powiatu która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr III/ 29/2006r.
 
i/ projekt uchwały w sprawie delegowania dwóch radnych do Komisji Bezpieczeństwa i Porządku. 
 
Przewodniczący Rad Powiatu poprosił radnych o podanie kandydatów w skład powyższej komisji .
 
                                                                                                                                           
Radny Pan Artur Michalak zgłosił kandydaturę Pani Ewy Szłapy, która wyraziła zgodę .
 
Radny Pan Sławomir Napierała zgłosił kandydaturę Pana Ryszarda Gutkowskiego, który wyraz zgodę.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie kandydaturę ani Ewy Szłapy.
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 18 głosach przyjęła kandydaturę Pani Ewy Szłapy.
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie kandydaturę Pana Leszka Gutkowskiego.
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 18 głosach za przyjęła kandydaturę Pana Leszka Gutkowskiego.
 
Przewodniczący Rady Powiatu odczytał uchwałę w sprawie delegowania dwóch radnych do Komisji Bezpieczeństwa i Porządku która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr III/30/2006r.
 
j/ projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu powiatu na 2006r
 
Radny Pan Sławomir Napierała skierował pytanie do Pani Skarbnik aby określiła radnym w sposób szacunkowy jaka wysokość wolnych środków czyli tzw. nadwyżki budżetowej  pozostanie w tegorocznym budżecie zaoszczędzona, mając na uwadze kwotę przyszłorocznych zobowiązań.         
 
Pani Skarbnik odpowiedziała, że w ostatniej uchwale budżetowej na 29 grudnia br. są przewidziane wolne środki w wysokości 1 mln 642 zł z tym , że jest do otrzymania z funduszy pomocowych 1 mln 070 zł i jeżeli te środki nie spłyną to będzie to tylko 500 tys.zł.
 
Radny Pan Sławomir Napierała podkreślił , iż rozumie , że konstrukcja budżetu jest taka, że jeśli te środki z przyczyn technicznych Wojewoda nie przekaże Powiatowi w tym roku to one wpłyną do budżetu Powiatu w roku przyszłym.
 
Tak odpowiedziała Pani Skarbnik i zaznaczyła , że będą to dochody przyszłorocznego budżetu i wtedy będzie potrzeba zaciągnięcia większego kredytu na spłatę przyszłorocznych rat kredytu i pożyczek.
 
Radny Pan Krzysztof Mikietyński zgłosił pytanie odnośnie Działu 758 Rozdziału 75 814 Różne rozliczenia finansowe dotyczy to zmniejszenia planowanych odsetek bankowych.
Spytał w związku z tym gdzie Powiat ma rachunek bankowy i jaka była planowana wysokość tych odsetek.      
 
Skarbnik odpowiedziała , że rachunek cały Powiat ma w Banku Spółdzielczym w Nakle nad Notecią .Prognozowane dochody z tytułu odsetek były w wysokości 35 tys. zł a w związku z tym , że Powiat przystąpił wcześniej do spłat zobowiązań wobec SP ZOZ w Szubinie nie było                                                                                                    
lokat , lokaty pojawiły się prawdopodobnie od czerwca i od lipca dlatego nie ma wykonania tych odsetek.
 
Radny Pan Krzysztof Mikitetyński skierował pytanie dotyczące Rozdziału 85 446 dokształcanie i doskonalenie nauczycieli . Jaka była kwota planowana w budżecie , bo za kwotę 8.500 kupiono kserokopiarkę.
 
Skarbnik wyjaśniła , że kserokopiarka zostanie kupiona, a jeśli chodzi o dokształcanie to jest to kwota 9.150 zł i ona była przeznaczona dla Powiatowej Poradni Psychologiczno Pedagogicznej na przeprowadzenie szkoleń . Dodała , że w tym roku Pani Dyrektor uznała, że jest bardziej potrzebny zakup kserokopiarki niż przeprowadzenie na koniec roku szkolenia .
 
Radny Mikietyński podkreślił , że istnieje rozbieżność między tym co się planuje a wydatkami i dodał , że jest to taka uwaga na przyszłość bo w budżecie szuka się pieniążków a to jest dosyć duża kwota.     
 
Skarbnik zaakcentowała , że jeżeli chodzi o dokształcanie nauczycieli to zgodnie z Kartą Nauczyciela musi przeznaczony 1% na dokształcanie , a jeżeli jest to nie wykorzystane to można te środki przenosić .
 
Radny Pan Sławomir Napierała podziękował pracownikom Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego , również Panu Dyrektorowi Wojciechowi Jaskulskiemu za skuteczność w pozyskiwaniu środków 1 % rezerwy ministra Edukacji Narodowej w tym wypadku są to środki które po raz kolejny wprowadzane są dzisiaj do planu wydatków na wyposażenie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Samostrzelu.
 
Więcej uwag i pytań do omawianego projektu uchwały nie zgłoszono .
 
Przewodniczący Rady Powiatu poddał projekt omawianej uchwały pod głosowanie .
 
Rada Powiatu w obecności 20 radnych przy 19 głosach „za” podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu na 2006 rok .która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr III/1/2006r.
 
ad.6/
 
Interpelacje i zapytania radnych .
 
Radny Pan Sławomir Napierała uzupełnił swoje wcześniej zadane pytanie jako kwestię rozmów ze związkami zawodowymi w sprawie uzgodnienia warunków wynagrodzenia dla pracowników administracji i obsługi.
Radny Pan Dawid Rzeski poprosił Zarząd Powiatu  Starostę o udostępnienie i dostarczenie jeśli jest to możliwe stanu finansowego spółki Centrum Medyczne im.Janusza Korczaka w Szubinie . Chodzi o ostatni okres rozliczeniowy zawierający między innymi realizowane przetargi , zakupione materiały , środki trwałe oraz ich koszt i uzasadnił to pytanie tym , że od dłuższego czasu temat ten interesuje opinie publiczną w Szubinie . Dodał , że takiego bezpośredniego wglądu nie posiada i ponownie spytał czy taki wgląd w tą dokumentację jest możliwy .
 
Radny Pan Krzysztof Mikietyński podkreślił , że analizując zmiany do budżetu zauważył tam zmniejszenie wydatków prawdopodobnie w związku z tym , że Powiat nie uzyskał aplikacji odnośnie dróg na kwotę 200 tys. zł. Spytał w związku z tym , czy z tego wynika to , że ten wniosek odpadł dlatego ,że nie było tyle środków , czy dlatego ,że dokumenty nie były merytorycznie przygotowane.
 
ad.7/
 
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych .
 
Pan Starosta odpowiedział na pytanie radnemu Panu Sł.Napierale . Podkreślił , że Regulamin Wynagrodzeń Nauczyciel może być przyjęty jeszcze w miesiącu styczniu i nie ma żadnego problemu natury formalno prawnej. Wyjaśnił dlaczego ten Regulamin nie został jeszcze przyjęty i podkreślił ,że Starostwo jest w trochę trudnej sytuacji jeżeli chodzi o Wydział Edukacji ponieważ Pana Dyrektora Wydział Edukacji nie ma już ponad miesiąc. Pewnie można było podjąć negocjacje ze Związkami Zawodowymi i rozmowy dotyczące uzgodnień Regulaminu już wcześniej . Dodał , że nie ma żadnych przeszkód żeby ten Regulamin ewentualnie po zaopiniowaniu jeszcze raz przez nowy Zarząd Powiatu by przedstawić do analizy i uzgodnień ze Związkami Zawodowymi. Pan Starosta przypomniał , że są trzy Związki Zawodowe i nie ma żadnych problemów i powiedział , że w okresie między świętami a nowym rokiem takie dyspozycje na piśmie będą już wydane. Nadmienił , że w tej chwili Pan Woś który zastępuje Pana Dyrektora Jaskulskiego jest w tym zorientowany ponieważ ponieważ w takich rozmowach uczestniczył. Zaakcentował , że w ubiegłej kadencji ten Regulamin przyjmowany był też już po 31 grudnia i dodał , że nauczyciele nie muszą się niczego obawiać.
 
Radnemu Panu Rzeskiemu Starosta odpowiedział , że to co jest dozwolone prawem w kwestii zagadnień dotyczących finansów spółki będzie radnym udostępnione. Zaakcentował , że  jeżeli są pewne dane które wynikają z różnych ustaw i rozporządzeń których nie można przedstawić nie zostaną radnym udostępnione. Na koniec roku będą sporządzane sprawozdania finansowe i w odpowiednim terminie który jest terminem z jednej strony ustawowym ,a z drugiej strony fizycznie możliwym do przedstawienia radnym takie dokumenty zostaną udostępnione.
 
Radnemu Panu Mikietyńskiemu Starosta odpowiedział , że złożona była aplikacja o środki na drogę Miastowice – Podobowice i poinformował , że ten projekt nie został uwzględniony i być może uda się skierować go do dalszej aplikacji . Jest droga która jest realizowana i Powiat czeka na rozliczenie końcowe i jest to droga Bydgoszcz – Nakło przez Potulice.
 
Radny Pan Sławomir Napierała podkreślił ,iż rozumie , że te prace nad Regulaminem Wynagradzania Nauczycieli są zawieszone. Dodał , że troską jego są terminy ponieważ Związki Zawodowe na każde zapytanie na każdy ruch w stronę Zarządu czy Związków Zawodowych mają określone ustawami terminy . Pan Napierała stwierdził , że Pan Starosta nie odpowiedział na drugą część jego pytania dotyczącą podobnej kwestii jednak rozstrzyganej trochę inaczej tj. pracowników administracji i obsługi.
 
Pan Starosta odpowiedział , że to trzeba będzie uzgodnić również z pracownikami Wydziału Edukacji . Dodał , że nie bałby się jeżeli chodzi o kwestie przekroczenia terminów.
 
dr Lorek uzupełnił wypowiedź Pana Starosty i podkreślił , że jeżeli chodzi o wynagrodzenia pracowników to przyjęta jest taka technika legislacyjna , że pozwala aby akt prawny jeżeli to jest na korzyść pracowników wchodził z datą wsteczną. Można będzie przyjąć ta uchwałę o najniższym wynagrodzeniu i wartości jednego punktu w jednostkach organizacyjnych samorządu powiatowego stanowiących szkoły z datą późniejszą a będą obowiązywały od 1 stycznia 2007 roku .
 
Radny Pan Sławomir Napierała zaakcentował , że o tym wie ,natomiast kanwą jego pytania była kwestia konstrukcji budżetu ,ponieważ te akty prawne wpływają na zapisy budżetu.    
   
Radny Pan Sławomir Mikietyński podziękował za strategię Centrum Medycznego Medycznego Szubinie którą otrzymał i podkreślił , że nie otrzymał strategii szpitala w Nakle.
 
Pan Starosta wrócił do sprawy Regulaminu i podkreślił, że Wojewoda Kujawsko Pomorski przesłał wszystkim Burmistrzom ,Starostom i Wójtom pismo które wpłynęło do Starostwa Powiatowego 15 grudnia br. i  w tym miejscu odczytał pierwsze zdanie pisma „W związku z przygotowaniem przez organy prowadzące szkoły nowych regulaminów wynagrodzenia nauczycieli proszę o wzięcie pod uwagę poniższych uwag i sugestii. Jeżeli niektóre samorządy już przyjęły te regulaminy to istnieje prawdopodobieństwo, że mogły gdzieś jakieś uchybienia wkraść się. Starosta dodał , że to jest tylko jego przypuszczenie a dokument od Wojewody jest potwierdzeniem tego że można pracować .
 
Pan Starosta w uzupełnieniu odpowiedzi dla Pana radnego K.Mikietyńskiego poinformował  że z datą 18 grudnia br. wysłał pismo do Dyrektora SP ZOZ w Nakle o przygotowanie takiego raportu i termin przesłania odpowiedzi wyznaczony był na 8 stycznia 2007. Zapewnił radnych, że ten raport otrzymają.
 
Radny Pan Sławomir Napierała zaakcentował , że rozumie iż pismo Wojewody Kujawsko Pomorskiego dotyczy kwestii nadzoru prawnego ponieważ w tym zakresie Wojewoda Kujawsko Pomorski ma nadzór nad samorządem . Dotychczas przyjmowane Regulaminy przez samorząd Powiatu Nakielskiego znajdowały zawsze akceptację organu nadzoru.
 
ad.8./
Wnioski i oświadczenia radnych .
 
Radny Pan Tadeusz Sobol wnioskował o powtórzenie na najbliższej sesji głosowania nad wyborem na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej bowiem sygnalizował wcześniej po przeliczeniu głosów , osobiście też liczył głosy i można to sprawdzić i wynik głosowania jest 10 do 10 a nie jak podawano 10 do 9. W tej sytuacji wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej nie dokonano zgodnie z obowiązującym prawem możemy ponownie podjąć tą uchwałę na najbliższej sesji Rady Powiatu .
 
Zwrócił się do Pana mecenasa z prośbą aby na piśmie przygotował mu interpretację prawną odnośnie jego wniosku dotyczącego zasad wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu a konkretnie chodzi mu o uprawomocnienie się uchwały , tego terminu który radca prawny                                                                                                                            
wskazał ponieważ będzie rozważał kwestie złożenia protestu na temat podjęcia uchwały w sprawie wyboru Sekretarza Powiatu. Dodał , że nic nie ma do kandydata wybranego w dniu dzisiejszym ,ale jeżeli te same zasady funkcjonują to w dniu dzisiejszym Rada nie powinna dokonać wyboru Sekretarza a dokonać tego winna na kolejnej sesji Rady Powiatu.      
 
Zaakcentował , że zwróciła się do niego grupa mieszkańców dojeżdżająca pociągami do Bydgoszczy i w kierunku Piły są to mieszkańcy Gminy Nakła nad Notecią jak i Gminy Sadki którzy zwrócili się do niego aby zasygnalizował ta kwestię na dzisiejszej sesji . Dodał , że ma prośbę do Zarządu Powiat aby można było podjąć działania mające na celu przywrócenie kursowania pociągów osobowych relacji Bydgoszcz-Wyrzysk- Osiek zawieszonych we wrześniu br. Sprawa ta dotyczy pociągów 58425 relacji Bydgoszcz Piła odjazd ze stacji w Bydgoszczy o godzinie 8.45 przyjazd do Piły godz.10.08 oraz pociągu 854 24 relacji Piła – Bydgoszcz . Mieszkańcy a konkretnie osoby dojeżdżające do pracy tymi pociągami sugerując się tym , że nowy rozkład jazdy obowiązujący od 10.12.2006r. przywróci kursowanie wyżej wymienionych pociągów nie występowali z petycją o ich przywrócenie. Dla osób dojeżdżających był to jedyny pociąg rano z Piły do Bydgoszczy jakim był „SAN” w nowym rozkładzie jazdy kursuje o 3 godziny później . Tym samym przerwa między pociągami z Bydgoszczy do Piły i z Piły do Bydgoszczy wzrosła do około 6 godzin. Ostatni pociąg rano  do Piły nr 58 423 odjeżdża z Bydgoszczy o godzinie 6.01 a następny nr 58427 o godz.11.30, natomiast z Piły do Bydgoszczy rano pociąg nr 854 22 odjazd o 5.55, następny nr 854 26 o godz.11.45. Brak zainteresowania ze strony władz Województwa Kujawsko Pomorskiego był powodem tego , że władze województwa wielkopolskiego po ogłoszeniu rozkładu jazdy 1.12.2006r. zarządzeniem wewnętrznym odwołały w/w pociągi z Piły do Osieka. Mieszkańcy z terenu Powiatu Nakielskiego proponują , że gdyby władze samorządowe Wielkopolski nie chciały współpartycypować w kosztach utrzymania pociągów przywrócić pociąg na odcinku Bydgoszcz – Wyrzysk –Osiek. Frekwencja na wycofane pociągi była znaczna. Pociągi te cieszyły się dużą popularnością , zwłaszcza wśród młodzieży i osób w podeszłym wieku dojeżdżających do szkół i lekarzy specjalistów.
                 Mieszkańcy powiatu nakielskiego wystosowali petycję do Marszałka Wojewódzkiego Kujawsko Pomorskiego wraz z załączoną listę z podpisami a mieszkańcy powiatu polskiego do Marszałka Województwa Wielkopolskiego .
Radca prawny Starostwa podkreślił , że chciałby w związku ze złożoną interpelacją przypomnieć par 32 Statutu Powiatu Nakielskiego . Interpelacje i zapytania są kierowane do Zarządu i Starosty. Odpowiedzi na interpelacje udzielane są w formie pisemnej w terminie 14 dni na ręce Przewodniczącego Rady i radnego składającego interpelacje. Odpowiedzi udzielają właściwe rzeczowo osoby upoważnione do tego przez Zarząd Powiatu względnie przez Starostę . Dodał , że z całą przyjemnością udzieli takiej odpowiedzi jeżeli Pan Starosta go do tego upoważni .
 
Pan Sobol podkreślił , że on to tak rozumie , że zgodnie ze Statutem udziela odpowiedzi albo Zarząd albo w imieniu Zarządu Pan Starosta ale prosi o opinię prawną Pana radcę.                                                                                                                     
 
Pan radca ponownie podkreślił , że takiej odpowiedzi udzieli jeśli Pan Starosta go do tego zobowiąże.
 
Pan Sobol zwrócił się do Pana Starosty u udzielenie mu opinii prawnej w poruszonej przez niego wcześniej sprawie.
 
Radny Pan Krzysztof Mikietyński zwrócił uwagę na poprzednio podjęta uchwałę dotyczącą zasad i trybu postępowania, udzielania i rozliczania dotacji na prace konserwatorskie . Dodał , że w uzasadnieniu do tej uchwały jest napisane , że zasady udzielanej dotacji będą określone w odrębnej uchwale. Stwierdził , że nie ma zastrzeżeń do tego zapisu chce jednak przypomnieć , że będzie trzeba podjąć jeszcze jedna uchwałę żeby te dotacje mogły zostać udzielone.
 
Radny Pan Sławomir Napierała podkreślił , że w 2006 roku Powiat Nakielski do Zintegrowanego Programu Rozwoju Regionalnego złożył dwa wnioski drogowe , wniosek na ulice Polną w miejscowości Zamość i wniosek na drogę w miejscowości Podobowice-Miastowice. Oba wnioski znalazły akceptację formalna i zostały następnie oceniane. Uzyskano kwotę pieniędzy na wniosek dotyczący miejscowości Zamość ulicy Polnej i ta ulica jest już zrobiona natomiast szczupłość środków też była taka , że gdzieś tam dalej znalazł się wniosek Miastowice Podobowice. Jednocześnie zakończona została realizacja tego trzeciego etapu który przewidziano na rok 2007 na drogę Gorzeń Łochowo.
 
Radny Pan Ryszard Bagnerowski dodał do wniosku dotyczącego komunikacji kolejowej zgłoszonego przez Pana Sobola , że należałoby podejść do tego ponownie. Zaakcentował , że
reprezentanci poszczególnych środowisk mają bardzo dużo uwag do dróg i komunikacji która nie podlega bezpośrednio samorządom a dotyczy to samorządu wojewódzkiego . Stwierdził , że taki problem także mają w Kcyni gdzie połączenie komunikacyjne pociągu który mógłby łączyć Bydgoszcz z Kcynią jest możliwe ale trzeba pewnego porozumienia z Marszałkiem Sejmiku . Dobrze by było gdyby radni jako reprezentanci tego Powiatu swoje sprawy podnieśli i przedstawili je Marszałkowi Województwa ponieważ jest to problem całego Powiatu Nakielskiego .
 
Radny Pan Dawid Rzeski rozszerzył wypowiedź Pana Wagnerowskiego Wagnerowskiego dodał , że jest także możliwość rozmowy z Marszałkiem Marszałkiem Wielkopolsce i Marszałkiem Kujawsko Pomorskim na temat możliwości przywrócenia pracy szynobusu który kursuje z Poznania do Gołańczy i kończy się na Województwie Wielkopolskim natomiast dalej tj. Kcyni i Szubina nie obejmuje swym zasięgiem ,a potrzeba społeczna jest aby te trasę przedłużyć i byłoby jedno połączenie Poznań Bydgoszcz. Można się zastanowić nad negocjacją żeby taka trasa powstała.
 
Radny Pan Leszek Gutkowski podkreślił , że jego uwagę na ostatniej sesji budziło to żeby ustalać tak terminy sesji żeby się nakładały sesje gminne z powiatowymi. Ponownie prosił o ustalenie tak obrad sesji żeby się odbywały w różnych terminach.
 
Przewodniczący Rady Powiatu zaakcentował , że jest koniec roku a sesje odbywają się przeważnie w Domach Kultury i z tego co mu wiadomo sesja gminna była planowana na                                                                                                                       
czwartek a została przełożona na środę ze względu na spotkania wigilijne które w tym czasie się odbywają.
 
Radny Pan Artur Michalak zgłosił utworzenie Klubu Radnych Platformy Obywatelskiej .
                                                                                                                              
Przewodniczący Klubu Radnych PO Pan Artur Michalak wręczył Przewodniczącemu Rady Powiatu uchwalony i przyjęty przez radnych PO Regulamin Klubu Radnych PO.
 
Przewodniczący Rady Powiatu zaakcentował , że ta sesja odbywa się w przededniu Świąt Bożego Narodzenia , Świąt które niosą spokój , radość ,pojednanie .W tym momencie do Sali weszła osoba przekbrana za Świętego Mikołaja który wręczył wszystkim radnym upominek w postaci kalendarza na rok 2007.
 
Przewodniczący Rady Powiatu życzył wszystkim zdrowych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia .
 
Ad.9/
  
                                                            Przewodniczący Rady Powiatu podziękował wszystkim za aktywny udział w sesji i zakończył jej obrady .
 
 
 
            
 
                                                                                              PRZEWODNICZĄCY RADY
 
                                                                                                 ZBIGNIEW SABACIŃSKI
 
 
 
 
 
   
 
 
 
 
 
 
 
 


Wytworzył: Renata Gozdek (20 grudnia 2006)
Opublikował: Iwona Łokietek (22 lutego 2007, 12:42:21)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 974

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij